۵ ایده محوطه سازی با گیاهان کم آب

فهرست مطالب

امروزه کشور ایران شاهد یک خشکسالی انبوه در تمامی نقاط است، تا جایی که در بعضی شهرها به خشکسالی شدید تبدیل شده و حتی آب شرب به صورت جیره‌بندی ارائه می‌شود. در واقع، این خشکسالی تنها کشور ایران را در بر نگرفته، بلکه اقصی‌نقاط دنیا با این خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

اگر شما در یکی از این نقاط زندگی می‌کنید احتمالاً اهمیت حفاظت از آب، یک اولویت مهم برایتان تلقی می‌شود، اما در واقع حفظ آب به این معنا نیست که شما به گیاهان اهمیتی ندهید و در مکانی خشک و فاقد گیاهان زندگی کنید. با آرک‌دپارت همراه باشید تا با ۵ ایده محوطه سازی با گیاهان کم آب مقاوم در برابر خشکسالی آشنا شوید.

۱- چمن خود را به چمن مصنوعی تبدیل کنید.

چمن، بیشترین مصرف آب در حیاط را دارد و نگه‌داری از آن در تابستان نیازمند افزایش تعداد دفعات آبیاری نسبت به فصل‌های دیگر است. در واقع نگه‌داری از چمن طبیعی نیازمند تلاش زیادی در کاشت، آبیاری، کود‌دهی و پرورش است که مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. استفاده از چمن مصنوعی، یک نگاه حرفه‌ای و مدرن برای یک محوطه‌سازی سبز است و جایگزین خوبی برای چمن طبیعی است.

بهترین و سریعترین گیاه رونده همیشه سبز
مشاهده

75194cc31a494c8ba56800d7cd7a4d7a

۲- محوطه سازی با استفاده از ماسه و سنگ

یقیناً چمن‌ها برای همه مکان‌ها مناسب نیستند و گاهی ریگ،ماسه و سنگ در کنار گیاهان مقاوم نگاهی مینیمالیستی و معاصر برای محوطه‌سازی شما پدید می‌آورد.

۳- استفاده از گیاهان کم آب مقاوم

یکی از بهترین راه‌ها برای محوطه‌سازی زیبا جهت حیاط خانه‌های امروزی، استفاده از درختچه‌ها، گیاهان و کاکتوس‌های مقاوم در برابر خشکی، نظیر آلوئه‌ورا، کاکتوس‌های گوشتی و … است. در واقع اینها انتخاب‌های ایده‌آلی هستند، چرا که خشکاندن آنها، کاری سخت و غیر ممکن است.

۴- استفاده از علف‌های زینتی

انواع مختلفی از علف‌های زینتی با خواص دارویی وجود دارد که در برابر خشکی بسیار مقاوم و گیاهانی همیشه سبز هستند. برخی از این علف‌های مقاوم کم آب عبارتند از: گل چمن آبی، بلو اِستم کوچک(آندروپوگوم اسکوپاریوس – علف‌هایی با گل‌های قرمز و بنفش)، پامپاس یا ریش پری، فستوک بنفش یا علف بره، میسکانتوس. هر کدام از این علف‌ها دارای رنگی خاص و گاهاً با گل‌هایی رنگی هستند.

هنگام استفاده از این دسته از گیاهان جهت محوطه‌سازی، بهتر است با چند گیاه دیگر و در کنار گل‌هایی که در مورد بعدی معرفی می‌شود کاشته شود تا جلوه بهتری داشته باشند.

استخر در فضای سبز
مشاهده

۵- محوطه سازی با گل‌های مقاوم کم آب

اگر زندگی در محیطی بدون گل برای شما سخت است، شما می‌توانید از گل‌های رنگارنگ مقاوم در برابر کم‌آبی استفاده کنید. این گل‌ها معمولاً جلوه بهتری و چشم‌اندازی زیباتر نسبت به دیگر گیاهان و با اندک آبی، سرسبزی و طول عمری چندین ساله دارند. این گل‌ها عبارتند از: اسطوخودوس، سالویا، سیجوی روسی، گیاه مریم گلی، براکی کوم، بومادران، گل پامچال، آویشن و …

d806d03e9c6b424e8e5965c1bdf8d25b

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490