آلاچیق و سایبان های زیبا برای وقت گذرانی در فضای سبز

فهرست مطالب

طراحی محوطه: همه ما از این که ساعاتی را در فضای سبز و در دل طبیعت بگذرانیم لذت می بریم. البته خوشحال تر خواهیم شد که بتوانیم چنین فضایی را در حیاط خانه ( آپارتمان ) و یا ویلای خود داشته باشیم. در این مواقع داشتن آلاچیق و سایه بانی که بتواند ما را از تابش مستقیم نور خورشید و یا بارش باران و برف در امان نگه دارد لازم به نظر می رسد. با این شرایط هر گاه که بخواهیم با هر وضعیت آب و هوایی می توانیم از فضای سبز لذت ببریم. در این مطلب چیدانه شما را با ایده هایی برای طراحی آلاچیق آشنا می کند، با ما همراه

همانطور که همه ما می دانیم هدف ما از داشتن آلاچیق، داشتن مکان و سرپناهی برای ارتباط ما با طبیعت است. برای طراحی و ساخت آلاچیق به نظر می رسد استفاده کردن از مواد و مصالح طبیعی همچون سنگ و چوب می تواند حس نزدیکی ما را با طبیعت بیشتر کند.

طراحی و اجرای آلاچیق ، گزبو ، سایه بان ، پل ، کلبه ، سازه‌های چوبی و … را از ما بخواهید چرا که ما متخصص در اجرای فضای سبز ، ساخت و طراحی انواع آلاچیق می باشد.

علاوه بر این که می توانید از ترکیب سنگ و چوب در کنار هم استفاده کنید، در طراحی امکان دارد که وجود یکی از آنها نسبت به دیگری چشمگیر تر باشد. کف پوش های سنگی اگر طرح و رنگ آنها با ظرافت انتخاب شده باشد می تواند جلوه زیبایی به آلاچیق ببخشد.

درختان همیشه سبز
مشاهده

3184fe6d311d4f76bebaea726484a57a

هماهنگی مصالح با مبلمان در طراحی آلاچیق

اگر انتخاب شما برای ساخت آلاچیق استفاده از چوب است، می توانید با انتخاب صندلی و مبلمان چوبی با رنگ هماهنگ با چارچوب و کف پوش محیطی زیبا را بیافرینید.

طراحی سقف و دیوار آلاچیق

در بعضی از مناطق با توجه به نوع اقلیم و شرایط مصالح بومی با استفاده از پوشال های گیاهی سقف آلاچیق ها را با ترکیب با چارچوب های چوبی پوشش می دهند. این نوع آلاچیق ها را نیز می توان در شمال ایران یافت که با ساقه های برنج ساخته می شوند. در مناطق دیگر کشور نیز گیاهان متفاوتی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سقف های گیاهی

شاید یکی از پرطرافدارترین نوع سقف برای آلاچیق ها، سقفهایی است که به کمک رشد گیاهان رونده در طول زمان شکل می گیرند. این سقف ها بسیار زیبا هستند و حس طراوت و تازگی را به شما هدیه می دهند. زیبایی عبور نور از لا به لای شاخ و برگ گیاهان لذت حضور در آن فضا را بیشتر می کند.

سقف های چوبی مشبک

سقف های چوبی مشبک، که همه شکل های انتزاعی از طبیعت را به خود گرفته اند نیز با عبور نور خورشید از خود حس و حالی زیبا را به وجود می آورند.

طراحی فضای سبز پاسیو
مشاهده

دیوار های پارچه ای در طراحی آلاچیق

دیوارهای پارچه ای می توانند با ایجاد نیم سایه از تابش مستقیم آفتاب به محیط داخل آلاچیق جلوگیری کنند. شاید دیواره های پرده مانند آلاچیق و پوشش پارچه ای مبلمان ها بتواند حس هماهنگی را در طراحی آن تقویت کند.

سقف های پارچه ای تا شو

این نوع سقف های پارچه ای با استفاده از ریل هایی که گیره های مخصوص را در خود جای داده اند، به شما اجازه می دهند تا باز یا بسته بودن سقف را خودتان انتخاب کنید.

 

استفاده از رنگ در طراحی آلاچیق

محیط های رنگارنگ همیشه روحیه بخش هستند. با آگاهی از نوع پوشش گیاهی مکانی که دارید در آن آلاچیق را می سازید، دست به انتخاب رنگ بزنید. نترسید و با جسارت شروع به رنگ آمیزی کنید مطمئن باشید نتیجه خوبی خواهید گرفت و شادابی را به آن محیط هدیه خواهید کرد.

وجود یک آلاچیق در حیاط هم می تواند برای شما یک سایه بان خوب باشد و هم یک عنصر طراحی مدرنیته حیاط و باغ به شمار  می رود. علاوه بر این ها شما می توانید آن را خودتان با سلیقه شخصی طراحی کنید که برای این کار نیاز به طرحی منحصر به فرد و ابزار و موادی آسان دارید. با این ایده ها یک آلاچیق خوب و زیبا را می توانید بسازید تا از روزهای تابستان به خوبی لذت ببرید.

طراحی باغ ویلا لاکچری
مشاهده

 

0e2ae02fa1844270b51210e3722cc9dc

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490