شرایط کاشت نهال خرمالو

فهرست مطالب

خرمالو بهترین گونه برای کاشت در مناطقی که زمستانهای معتدل و تابستانهای نسبتا ملایم دارند است. این درخت می تواند دمای 0 را ° F به طور کاملا خفته تحمل کند. با این حال، به دلیل نیاز سرمایی کم آن (کمتر از 100 ساعت)، ممکن است در طول یخبندان های بهاری به آن اسیب وارد گردد. درختان خرمالو به خوبی در گرمای تابستان در دماهای بالای مناطق بیابانی، دوام می آورند.

گیاه خرمالو آفتاب دوست است و در مناطق محصور و در مناطقی که دارای آب و هوای خنک و معتدل با آفتاب کافی است دارای رشد و عملکرد مطلوبی است و در مناطقی که هوا کمی سرد است باید اطراف آن محصور گردد تا از خسارات ناشی از سرما و یخ‌زدگی محافظت گردد. خرمالو در عین حال گیاهی مقاوم به سرما است. گیاه خرمالو تا ۱۲- درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌نماید، وبه سرمای زمستان نیازمند است.

خرمالو
خواص

خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C و همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. به همین دلیل برای کودکان که در حال رشد هستند توصیه می شود.

لوازم باغبانی
مشاهده

خرمالو سرشار از بتاکاروتن است که این ماده تقویت کننده سیستم ایمنی است و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و التهاب جلوگیری کند.

در درمان اسهال خونی، مصرف آن به صورت ناشتا بسیار مفید است.

این میوه برای درمان گلو درد مناسب است و سینه را نرم می کند.

تکثیر خرمالو
خرمالو سرشار از پتاسیم و کلسیم است که با فشار خون و کلسترول بالا مقابله می کند.
این میوه به دلیل داشتن آب فراوان و در نتیجه خاصیت ادرارآور آن، برای دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه مناسب است.
از برگ درخت خرمالو دم نوش تهیه می شود که به دلیل داشتن مواد خاص در بافتهای خود، ضد سرطان و ضد فشار خون است و باعث کاهش آلرژی در بدن می گردد.
فیبر خرمالو بالاست که این ماده باعث می شود باکتریهای مفید روده افزایش و باکتریهای مضر کاهش یابند.

 

نحوه رشد

پیوند خرمالو
خرمالو یک درخت برگریز  است و  تک ریشه ی آن  تا 8 متر به صورت گسترده ای رشد میکند. زیبایی این درخت زینتی و خوش تیپ به خاطر افتادگی برگ ها و شاخه آن ورنگ زیبای میده آن است. شاخه های آن تا حدودی شکننده هستند و می توانند در بادهای شدید آسیب ببیند.

طراحی فضای سبز ویلا مدرن
مشاهده

آفات و بیماریهای خرمالو

فصل کاشت خرمالو
به طور کلی درختان خرمالو از نظر آفات و بیماریها درختان کم مشکلی هستند، هرچند شپشک های مومی به کمک مورچه ها می توانند مشکلاتی را برای درخت بوجود آورند. در برخی موارد مبارزه با مورچه ها مهمترین بخش مبارزه با آفات خرمالو می باشد. از آفات دیگر خرمالو می توان به مگس سفید، تریپس که سبب بروز لکه پوستی روی میوه می شود اشاره نمود.

خاک

خاک مناسب برای درخت خرمالو باید سبک و قابل نفوذ به آب و حاصلخیز باشد. بهترین خاک برای این درخت، خاک‌ مرطوب و خنک است که اصولاً باغات قدیمی که خاک‌های حاصلخیزتری دارند بهتر جواب می‌دهند؛ به همین دلیل بهتر است افرادی که می‌خواهند اقدام به کشت این گیاه نمایند داخل باغچه منازل را از خاک باغات قدیمی پر کنند. علت موفقیت کاشت این درخت در بعضی از منازل همین امر است، زیرا بعضی از افراد برای باغچه منازل از خاک مراتع استفاده می‌کنند که برای کاشت و پرورش این گیاه مناسب نیست .

خاک خرمالو
کوددهی
استفاده از کود دامی پوسیده یا کودهای شیمیایی موجود در بازار در سال دوم به رشد بهتر گیاه کمک میکند.

اصول طراحی فضای سبز
مشاهده

آبیاری
درخت خرمالو نیاز آبی نسبتا بالایی دارد. این گیاه به خشکی حساس است و به خصوص در هوای گرم، نیاز آبیاری بیشتری دارد و باید آبیاری منظم انجام شود. البته لازم به ذکر است، آبیاری بیش از حد باعث می شود که ریشه دچار کمبود اکسیژن شده و بارزترین علامت غرقابی، ریزش میوه های درخت است.

دما
درخت حرمالو در آب و هوای معتدل و خنک بهترین رشد را دارد. خرمالو در عين حال گياهي مقاوم به سرما است و تا ۱۲- درجه سانتي‌گراد را تحمل مي‌نمايد، و برای میوه دهی، به سرماي زمستان نيازمند است.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490