نصب و نگهداری از چمن مصنوعی

فهرست مطالب

باغبان­های خانگی یعنی ما و شمایی که از سرسبزی و سرزندگی محیط اطراف مان انرژی می گیریم در فضاهای کوچک و آپارتمانی امروز حتی کوچکترین فضاها هم می تواند برایمان تبدیل به سبزی شود. این امکانی است که چمن مصنوعی به ما می دهد و در هر آب و هوا و سطحی که وجود داشته باشد قابل نصب و نگهداری است. در این مطلب گام به گام جلو می رویم تا چگونگی نصب چمن مصنوعی در باغ های کوچک و فضاهای کوچک ساختمانی را یاد بگریم.

باغبان­های خانگی یعنی ما و شمایی که از سرسبزی و سرزندگی محیط اطراف مان انرژی می گیریم در فضاهای کوچک و آپارتمانی امروز حتی کوچکترین فضاها هم می تواند برایمان تبدیل به سبزی شود. این امکانی است که چمن مصنوعی به ما می دهد و در هر آب و هوا و سطحی که وجود داشته باشد قابل نصب و نگهداری است. در این مطلب گام به گام جلو می رویم تا چگونگی نصب چمن مصنوعی در باغ های کوچک و فضاهای کوچک ساختمانی را یاد بگریم. با این آموزش قادر خواهید بود تا در متراژهای کم با خرید چمن مصنوعی ایرانیان سونار آن را به راحتی نصب کرده و تراس، حیاط، ورودی خانه و باغچه­های خود را سبز و زیبا کنید.

گام اول در نصب چمن مصنوعی

پس از بررسی های لازم برای انتخاب بهترین چمن مصنوعی متناسب با کاربرد مورد نظرتان و بعد از خرید آن نیازمند نصب چمن در فضای خود هستید. فضایی که می تواند زیر ساخت آن سنگ، خاک، ماسه یا هر چیز دیگر باشد. قدم اول برای این نصب از بین بردن چاله های موجود در باغ است. منظور از باغ زمین، تراس یا هر سطح دیگری است که می خواهید چمن را روی آن سوار کنید. . برای مناطق کوچک شما می توانید این کار را با یک بیل باغبانی انجام دهید. همانطور که در تصویر می بینید لازم است این کار را تا اندازه ای انجام دهید که سطحی کاملا صاف و یکدست برای قرار دادن چمن روی آن داشته باشید.

گام دوم: آماده کردن زیر ساخت

یک لایه از شن و ماسه ساز تیز را به عمق 35 میلی متر به عنوان پایه ای برای چمن مصنوعی در سطحی که در گام اول آن را آماده کردید بریزید. این لایه به شما کمک می کند تا چمن مصنوعی را راحت تر در جای خود محکم کرده و هنگام راه رفتن روی آن سطح یکدستی داشته باشید.

گام سوم: سطح را یکدست کنید

شن و ماسه را به طور مساوی در سراسر منطقه محکم کنید تا پایه ثابت زیر چمن را تضمین کند.

شما می توانید از تخته و سنگ مصنوعی استفاده کنید تا ماسه را فشرده و سپس شن و ماسه را صاف کنید. توجه داشته باشید که زمین لازم نیست به طور کامل مسطح باشد، می تواند شامل دامنه ها یا کوه های ملایم باشد اما هر چقدر آن را صاف تر کنید هنگام نصب کار ساده تری خواهید داشت.

گام چهار : باز کردن رول چمن مصنوعی

رول های چمن مصنوعی را در ابتدای فضایی که میخواهید چمن را نصب کنید قرار دهید. کمی از ابتدای رول را پهن کرده تا  جهت خواب نخ های چمن را ببینید. از خود بپرسید  که آیا این جهت نخ ها برای شما مناسب است؟ می توانید چند بار زاویه دید خود را تغییر داده تا  مطمین شوید که اگر چمن را به طور کامل نصب کنید کاملا طبیعی به چشم می اید. حالا در همان جهتی که به نتیجه گیری رسیدید رول ها را به طور مستقیم کنار هم قرار داده و برای مرحله بعد آماده شوید.

چمن مصنوعی و فضای سبز
مشاهده

گام پنج : پهن کنید و برش بزنید

حالا باید به آرامی رول ها را باز کرده و متناسب با اطراف محدوده ای که قرار است با چمن مصنوعی پوشیده شود اقدام به برش زدن آن کنید. انگار که می خواهید الگویی برای فضای مورد نظر خود دربیاورید. برای این کار از چاقوی دستی استفاده کنید تا تسلط بیشتری بر الگو خود داشته باشید.

گام شش:  لبه ها را بچسبانید

بعد از پهن کردن و برش زدن چمن مصنوعی نوبت به ثابت کردن آن می رسد. این امر نیازمند به چسب مخصوص چمن مصنوعی است که هنگم خرید از فروشگاه های ایرانیان سونار می توانید آن را دریافت کنید. لازم است که با استفاده از این چسب لبه های چمن را به سنگ های اطراف کار بچسبانید و همینطور لبه های چمن را که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند به هم بچسبانید. این چسب باعث می شود تا چمن بر سطح مورد نظر شما سوار شود و از جای خود تکان نخورد و تغییر شکل ندهد. در این مرحله دقت کنید که لبه های چمن مصنوعی کاملا کنار هم قرار گرفته و فضای خالی بین آن ها نماند.

گام هفت: لذت بردن از سطح سبز

پس از اتمام کار نصب چمن مصنوعی روی آن را جاور کنید. این کار باعث می شود تا نخ ها که مدت زیادی در رول قرار داشتند به حالت اولیه خود برگردند و طبیعی تر به نظر بیایند.

بله کار نصب چمن مصنوعی به همین سادگی است و بدون نگرانی از سختی این کار می توانید به راحتی آن را در خانه خود نصب کنید.

afa50b0e384a4f18a955dcf006e97ee0

معرفی چمن و انواع چمن مصنوعی

چمن گیاه مصنوعی است که با کیفیت بالا و کاربردهای مختلفی در محیط زندگی و کار ما دارد استفاده از چمن مصنوعی برای تعداد زیادی از برنامه های کاربردی مناسب هستند. از چمن تزئینی در باغ ها و بالکن ها تا چمن ورزشی برای ورزش و بازی. و برای استفاده در بازار داخلی و خارجی به شهرداری ها، توسعه دهندگان پروژه ها، شرکت های تفریحی و خانواده های خصوصی می پردازد. ما یک چمن مصنوعی کامل با نگاه طبیعی و با نگهداري آسان و سال ها لذت را تضمین می کنیم.
این حقیقت که چمن مصنوعی به عنوان پایه ای برای ورزش های مختلف بسیار مناسب است، از مدت ها قبل شناخته شده است. امروزه استفاده از چمن مصنوعی در تراسهای مسقف، باغ ها، زمین های بازی، مكان هاي تفریحی و پارک های عمومی و باغ ها بسیار بیشتر شده است. اين موضوع كه با حداقل نگهداری، گیاهان مصنوعی ما محیط زیست را به خوبی نگه می دارد، نگاه تازه و طبیعی است كه موجب صرفه جویی در زمان، نگهداری و آرامش می شود، به طوری که شما می توانید از اوقات فراغت خود بهتر لذت ببرید و فرزندان شما همیشه یک فضاي خشک، تمیز و ایمن برای بازی دارند. خصوصیات انواع مختلف چمن مصنوعی در کاربرد های گوناگون، متفاوت است.

کاربرد چمن مصنوعی

آنچه که در همه چمن های مصنوعی مشترک هستند یک نگاه تازه و طبیعی، نگهداری آسان، سهولت استفاده طولانی مدت و لذت بسیاربردن از استفاده چمن مصنوعی است . چمن مصنوعی فایورگرس از بهترین مواد اولیه ساخته شده است. اینها رنگی هستند و پایداری UV بالا دارند. در نتیجه، گیاهان مصنوعی ما طولانی خواهند ماند باید بدانیم که در هنگام خرید یک محصول با کیفیت بالا و با دوام است که تاثیر منفي بر محیط زیست نداشته باشد را خریداری نماییم

پالونیا؛ درخت پولساز و زود رشد
مشاهده

آبیاری، کاشت، کود و یا علف هرز دیگر لازم نیست. ما کیفیت کامل و پنج ستاره ای را که می توان از یک چمن مصنوعی با کیفیت انتظار داشت، تضمین می کنیم. چمن طبیعی یک راه حل خوب برای بازی کودکان است. در فصل تابستان نیاز به تعمیر و نگهداری منظم مانند كوتاه كردن، کود و وجین، بیش از حد یا خیلی کم آب، حشرات و آلرژی ندارد.
شرکت رویا طرح داخلی فروش چمن مصنوعی در تهران و سایر شهرستان ها را با تیم مجرب نصب دارد.

چمن مصنوعی نیاز به حداقل نگهداری دارد و به محیط زیست نگاه تازه، طبیعی و خوب دارد. تصور کنید بدون کاشت ، باروری، برش یا علف هرز سبز مصنوعی را برای داخل و خارج، برای بالکن یا تراس مسقف خود، برای باغ (طراحی) و یا زمین بازی کودکان خود می سازيد. در اطراف استخر شنا، برای زمین تنیس، حیاط خصوصی، زمین سبز و یا فوتسال، چمن مصنوعی ما راه حل کامل است.

نگهداری از چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی ما نیز بسیار مناسب برای استفاده در مناطق گرم و آفتابی است که در آن چمن طبیعی بدون آبیاری مصنوعی رشد نمی کند و به سختی رشد می کند. همچنین از نقطه نظر زیست محیطی( کمبود آب در سراسر جهان وجود دارد) انواع چمن مصنوعی ما به طور فزاینده ای در جنوب اروپا و خاورمیانه استفاده می شود. ما با استفاده از چمن مصنوعي مشكل كم آبي دنيا را به رنگ سبز حل كرده ايم.

نگهداری چمن مصنوعی بسیار آسان تر از نگهداری چمن طبیعی است. یك چمن مصنوعی نسبت نوع طبیعی آن صرفه جویی های زیادی دارد (مانند عدم نیاز به كود,سموم آفات نباتی, آبیاری منظم و …)  اما مانند هر ماده مصنوعی دیگر نیازمند رسیدگی و مراقبت است.
رسیدگی و نگهداری از چمن مصنوعی اهداف زیادی را دنبال می كند كه می توان مهم ترین آنها را در 4 زمینه مطرح كرد:
* زیبایی چمن
* سلامت چمن
* شرایط مناسب زمین برای بازی
* افزایش طول عمر

برای دستیابی به اهداف فوق نگهداری از چمن مصنوعی برای صاحبان آن امری واجب است .
یك زمین آلوده جذابیتی برای بازی كردن ایجاد نمی كندودر دراز مدت افراد از اطراف آن پراكنده می شوند.

مالكین زمینهای چمن مصنوعی به نكات زیر توجه كنند :
* هیچ عملی روی زمین انجام ندهید مگر اینكه توسط شركت تولیدی توصیه شده باشد و گارانتی ها مستقیما با نگهداری ارتباط دارند عدم رسیدگی صحیح گارانتی را از بین می برد . اگر در هر موردی تردید دارید با متصدیان امر مشورت كنید.
* از ریختن مواد شیمیایی روی سطح چمن بپرهیزید. بسیاری از مواد شیمیایی به سطح چمن آسیب می زنند. (مواد شیمیائی مخصوصا مشتقات نفت از قبیل روغن ، بنزین ، الكل و حلالها مانند تینر )
* در استفاده از دستگاه های برس زن و سایر تجهیزات احتیاط كنید كه به سطح چمن آسیب نزنید . مثلا ترمزهای ناگهانی به چمن آسیب می زند.
* جهت استفاده مطلوب از زمین چمن مصنوعی بایستی كفش  مخصوصی كه دارای زیره با عاج مناسب چمن مصنوعی باشد مورد استفاده قرار گیرد . استفاده از كفشهای با عاج فلزی و یا عاجهای غیر استاندارد ممنوع میباشد ، همچنین سایر وسائل ورزشی مورد استفاده مانند چوبهای هاكی و گلف باید مطابق استاندارد باشند .
* به كار بردن وسائل تیز و برنده مانند تیغ ، كارد و میخ بر روی چمن ممنوع است .
* استعمال دخانیات و به كار بردن هر گونه مواد محترقه و آتشزا و انواع ترقه و فشفشه بر روی چمن ممنوع است .
* برای جلوگیری از حوادث احتمالی باید حتی المقدور سیمهای سیار برق و اتصالات آن از محوطه چمن دور نگه داشته شوند .
* پوشاندن سطح چمن با پوششهای كتانی و یا پلی استر مناسب ترجیحا سفید رنگ جهت دفع تابش و حرارت  آفتاب در ساعات فراغت زمین ، سبب افزایش طول عمر چمن میگردد .
* استعمال دخانیات و به كار بردن هر گونه مواد محترقه و آتشزا و انواع ترقه و فشفشه بر روی چمن ممنوع است .

ساخت ویلا مدرن و دردسرهای آن
مشاهده

نگهداری روزانه و هفتگی
نگهداری روزانه شامل : نظافت , جارو زدن  و هفتگی شامل : برس زدن و منظم كردن فیلر هاست . در پایان هر روز كاری  سطح چمن را جارو كنیدتا برگها, شاخه ها ,سنگها و  …   روی  سطح چمن نمانند. برای سیستمهای غیر شنی از جارو برقی استفاده كنید. در پایان هر ماه نقاط اتصال چمن را تست كنید.
معمولا در پایان هر هفته چمن مصنوعی نیاز به برس خوردن دارد. البته فاصله بین هر دوره برس خوردن زمین بستگی به میزان استفاده از زمین دارد.بیشترین اثر برس خوردن چمن بر مواد پركننده است و این اطمینان را به ما میدهد كه سطح ما حالت یكنواخت خود را از دست نمی دهد.
اثر دیگر برس خوردن جلوگیری از خم شدن وخوابیدن فلت های چمن است. بسیاری فلتهای چمن در اثر پاخوردگی تمایل به خم شدن روی سطح چمن را دارند. برای جلوگیری از این مشكل باید سطح چمن را در همه جهات برس زد .انواع مختلفی از برس ها در بازار وجود دارد كه هر كدام اثرات متفاوتی روی چمن دارند .
توصیه متخصصین چمن استفاده از برسهای چرخشی است.این برسها در انتهای ماشین برس زن نصب می شوند وحركت آنها معمولا به دو صورت است : چرخش برس  به سمت جلو كه باعث پخش كردن فیلر ها ست و یا حركت پیچشی بر سطح چمن برای بیرون آوردن وصاف نگه داشتن فلت های چمن  انجام می گیرد.

آبیاری و آب پاشی
در نگاه اول به نظر میرسد كه چمن مصنوعی نیازی به آب ندارد زیرا چمن مصنوعی رشد نمی كند . اما آبیاری مناسب بسیار سودمند است.وقتی هوا گرم است دمای چمن هم بالا میرود. در روزهای گرم وآفتابی این موضوع برای بازیكنان محسوس است .
در دمای 60 درجه سانتی گراد كه در اثرگرمای حاصل از اصطكاك لغزشی به اضافه گرمای محیط ایجاد می شود موجب سوختگی پوست بدن بازیكنان می شود .

آب پاشی سطح چمن چندین اثر دارد:
*  باعث روان شدن سطح می شود(باعث متعادل شدن اصطكاك)
*  دمای چمن را در روزهای گرم به میزان مطلوب كاهش می دهد
*  باعث پایداری پركننده ها وجلوگیری از جابه جایی آنها می شود

مقابله با جلبكها و خزه ها (برای مناطق مرطوب)
در بعضی از نقاط چمن كه در سایه قرار دارند یا ترافیك حركتی كمتری در بازی دارند ممكن است خزه ها رشد كنند . بسیار دقت كنید سمهای مورد استفاده جهت برطرف كردن خزه و جلبك نباید از نوع روغنی باشد

برف ویخ
نگران نباشید برف ویخ هیچ صدمه ای به چمن شما نمیزند .خصوصا  الیاف پلی اتیلن
(مثلا ال اس آر) مقاومت خوبی در این زمینه نشان داده اند .

دمای توصیه شده
برای  الیاف ال اس آر دمای 20- درجه سانتی گراد توصیه می شود. این مقدار برای الیاف پلی پروپیلن صفر درجه سانتی گراد است. البته در دماهای پایین تر هم امكان استفاده وجود دارد اما برای افزایش عمر چمن توصیه نمی شود.
برای پارو كردن برف از پاروی چوبی یا برس های نرم استفاده كنید. هیچگاه از نمك ضد یخ یا سایر مواد شیمیایی برای جلوگیری از یخبندان استفاده نكنید.

d4b9380d242740c683443d88a40fcdfe

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490