محوطه سازی باغ

فهرست مطالب

در حال حاضر یکی از مشکلات شهر های بزرگ آلودگی هوا است. یکی از راه های مقابله با این مشکل محوطه سازی و طراحی و اجرای فضای سبز در شهر می باشد که بتواند باعث جذب آلودگی هوا و خارج کردن اکسیژن از خود شود.

محوطه سازی

در حال حاضر یکی از مشکلات شهر های بزرگ آلودگی هوا است. یکی از راه های مقابله با این مشکل محوطه سازی و طراحی و اجرای فضای سبز در شهر می باشد که بتواند باعث جذب آلودگی هوا و خارج کردن اکسیژن از خود شود.

به محوطه سازی لنداسکیپ نیز میگویند. در محوطه سازی ما با انواع گیاهان سروکار داریم زیرا در اجرای فضای سبز گیاهانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ فقط ایجاد کردن یک فضای سبز و آبیاری و هرس درختان نیست بلکه محوطه سازی باغ به ایجاد فضایی در باغ گفته می شود که شما بتوانید در طول روز  در ان محیط بنشینید و لذت ببرید.

در محوطه سازی برای زیبایی بیشتر از درخت، درختچه ، گل و انواع مختلف گیاهان استفاده می شود و باید با ترکیب آن ها منظره ای فوق العاده ای ایجاد شود. برای ایجاد فضایی زیبا در باغ میتوان از گلدان و گل های رنگارنگ با کاشتی منظم و زیبا استفاده کرد. علاوه بر استفاده از گل و گلدان در باغ میتوان از انواع درختان و گیاهان استفاده کرد همچنین استفاده از آن ها باعث ایجاد هوای مطبوع و مطلوب نیز می شود.

فروش نهال زینتی
مشاهده

محوطه سازی باغ

طراحی و محوطه سازی باغ

برای طراحی و محوطه سازی باغ  از انواع مصالح و مواد مختلفی مانند چوب، سنگ، تخته سنگ، سنگ ریزه شن، درختچه های تزیینی، درخت، چمن، گل، گلدان، خزه ها و … استفاده می شود که هر یک از آن ها باعث ایجاد زیبایی بیشتری در فضای باغ می شوند.
موزاییک ها و همینطور  سنگ ها نوعی مصالح هستند که در طراحی محوطه فضا سبز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند .معمولا از آن ها در مکان های مشخصی برای ایجاد مرزبندی در فضای باغ استفاده می شود.
گلدان های رنگارنگ و کوچک و بزرگ هم یکی از عناصر تزیینی هستند که می توان از آن ها در کنار باغچه ها استفاده کرد.

هم چنین می توان از مبل و یا آلاچیق در فضای باغ را استفاده کرد. می توان آن ها را در مکانی دنج استفاده کرد و آن جا را تبدیل به فضایی زیبا برای استراحت کرد.

اگر باغ بزرگ باشد همچین میتوانه در آن از  المان هایی مانند برکه، آبنما و … استفاده کرد.

هم چنین اگر باغ بزرگ باشد می توان در آخر باغ و یا گوشه ای از آن کلبه ی چوبی زیبایی ایجاد کرد علاوه بر زیبایی در باغ حس کلبه های جنگلی را به انسان القا می کند.

المان های مهم در طراحی و اجرای فضای سبز
مشاهده

طراحی ورودی باغ

باید به ورودی باغ نیز توجه کرد، ورودی  محوطه ها  هر چقدر زیباتر باشد می تواند توجه افراد را به سوی خود جلب کند. استفاده کردن از درب های زیبا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ

طراحی مسیر باغ

طرح های گوناگونی برای محوطه سازی مسیر و راه ها در باغ ها وجود دارد، مانند : طرح لوکس، طرح کلاسیک، طرح مدرن و طرح ساده.

بنابراین انتخاب سبک مسیر باغ بستگی به سلیقه شما دارد. مسیری که در محوطه سازی باغ ایجاد می شود می تواند ادامه ای از خط های ویلا باشد و همینطور می تواند مسیری زیبا برای تزئین باغ باشد.

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ

استفاده از رودخانه خشک در محوطه سازی باغ

یک رود و یا روخانه خشک می تواند از وسط محوطه باز رد شود و برای مثال دو ساختمان را به هم وصل کند.  وقتی رودخانه خشک باشد یک جذابیت خاصی به باغ می دهد . و زمانی که باران ببارد آب داخل در داخل رودخانه جمع می شود و در این حالت هم یک زیبایی خاصی را پدید می آورد.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490