ساخت کلبه چوبی

فهرست مطالب

ساخت کلبه چوبی شاید یکی از خواسته های شما نیز باشد، وقتی که سخن از ساخت کلبه چوبی به میان می آید ، یاد یک خانه کوچک یا کلبه در وسط جنگل می افتیم .اماحتما لزومی ندارد که وسط جنگل کلبه بسازیم . اگر باغی دارید و یا حیاط بزگی دارید می توانید در آن یک کلبه چوبی زیبا بسازید. ویژگی های کلبه های تمام چوب، سقف شیب دار و دیواره متشکل از چوب های روی هم قرار گرفته آن است.

ساخت کلبه چوبی شاید یکی از خواسته های شما نیز باشد، وقتی که سخن از ساخت کلبه چوبی به میان می آید ، یاد یک خانه کوچک یا کلبه در وسط جنگل می افتیم .اماحتما لزومی ندارد که وسط جنگل کلبه بسازیم . اگر باغی دارید و یا حیاط بزگی دارید می توانید در آن یک کلبه چوبی زیبا بسازید. ویژگی های کلبه های تمام چوب، سقف شیب دار و دیواره متشکل از چوب های روی هم قرار گرفته آن است.

ساخت کلبه چوبی

سایز کلبه چوبی

کلبه های چوبی در طرح ها و ابعاد متنوعی طراحی و ساخته می شوند که این موضوع به سلیقه و بودجه افراد ارتباط دارد. در کل کلبه های چوبی ابعاد چندان بزرگی ندارند و به عبارت دیگر فضایی دنج و نقلی دارند، اما اگر متراژ کلبه های چوبی خیلی کوچک باشد و دیواره های آن باز باشد به آن آلاچیق چوبی گفته می شود. به کلبه های چوبی با متراژهای بزرگ تر ویلا یا خانه چوبی گفته می شود.

طراحی فضای سبز کم هزینه و نگهداری از فضای سبز کم هزینه
مشاهده

آب و هوای مناسب برای ساخت کلبه چوبی

کلبه چوبی را می توان در  در تمامی شهر های ایران و در تمامی اقلیم های آب و هوایی ساخت. اینگونه نیست که کلبه چوبی فقط در مناطق شمالی ساخته شود، بلکه شما در هر منطقه ای می توانید یک کلبه چوبی داشته باشید.

هزینه ساخت کلبه چوبی

هزینه ساخت کلبه چوبی بستگی به مواد مصرفی و اندازه ای که می خواهید بسازید دارد. چوب هایی که تهیه می کنید با کیفیت های متفاوت و قیمت های متفاوت می باشد .مسایلی که در هزینه ساخت کلبه چوبی موثرند :
طرح کلبه چوبی
متراژ کلبه چوبی
تعداد طبقات( یک یا دو )
نوع سقف یا خرپای کلبه چوبی
جنس چوب برای ساخت کلبه چوبی
نوع درب و پنجره کلبه چوبی
نوع رنگ مصرفی در ساخت کلبه چوبی
عایق کاری در برابر حریق کلبه چوبی
برای اطلاع از قیمت ساخت کلبه چوبی میتوانید با باغ ایرانی تماس بگیرید.

 

جنس کلبه چوبی

جنس دیواره بیرونی کلبه چوبی

برای ساخت کلبه چوبی، جنس دیواره بیرونی کلبه باید از جنس مرغوب باشد . بهترین چوب برای لایه بیرونی ، چوب های برزیلی یا در اصطلاح Out Door هستند که وزن مخصوص و سختی بالایی دارند. این چوب ها  مقاومت بالایی در مقابل تابش آفتاب و بارندگی دارند، ولی به دلیل قیمت بالا به ندرت در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از چوب هایی که مقاومت نسبتا خوبی داشته و در عین حال قیمت کمتری دارد، چوب نراد است. البته چوب نراد به هیچ عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی چوب های پهن برگ و سخت نیست؛ اما با توجه به قیمت های حال حاضر انواع چوب در بازار، یک گزینه مناسب محسوب می شود. البته همه این چوب ها باید با رنگ های مقاوم در برابر شرایط جوی مقاوم سازی شوند. همچنین برای لایه بیرونی از انواع پلای وود  و سمنت بوردها هم استفاده می شود .

تعریف فلاورباکس و کاربردهای آن
مشاهده
ساخت دیوراه داخلی کلبه چوبی

برای ساخت دیواره های داخلی کلبه چوبی می توان از چوب های مختلفی استفاده کرد زیرا در تابش مستقیم قرار نمی گیرند. انتخاب آن کاملا به سلیقه و هزینه شما بستگی دارد. چوب هایی مثل راش، گردو، افرا، ملچ، بلوط، ممرز، ون و انواع دیگر چوب ها می تواند برای ساخت کلبه چوبی در نمای داخلی استفاده شوند.

 

کلبه چوبی زیبا

ساخت کلبه با چوب و سنگ

برای ساخت کلبه  می توان تلفیقی از چوب با سنگ، گچ، سیمان و یا کاغذ دیواری هم برای دیزاین داخلی کلبه چوبی استفاده کرد.

تفاوت کلبه چوبی با خانه چوبی

معمولا به سازه هایی تا ۸۰ متر مربعی کلبه چوبی گفته می شود که فضایی دنج و راحتی دارد.به متراژ بالای ۸۰ متر مربع خانه چوبی گفته می شود. کلبه چوبی، دیوارهای کامل به همراه سقفی بسته دارد و از چوب ساخته می شود. البته امکان تلفیق اسکلت سازه با دیگر متریال ها هم وجود دارد و این انعطاف پذیری بسیار مفید است.

تفاوت کلبه چوبی با آلاچیق

تفاوت کلبه چوبی با آلاچیق در دیواره آن ها می باشد. آلاچیق سازه ای چوبی یا فلزی سقف دار است که دیواره های آن باز می باشد و  معمولا در فصول گرم سال از آن استفاده می شود. در فصل سرد هم با پوشش های موقت می توان از آن استفاده کرد. ولی کلبه چوبی دیواره های دائمی دارد و ممکن است در ابعاد یک آلاچیق ساخته شود اما از نظر نوع دیواره و پرتابل بودن دیواره ها با آلاچیق تفاوت دارد.

اصول سمپاشی و معرفی انواع سمپاش
مشاهده

 

ساخت کلبه چوبی در باغ

 

 

اجرای فضای سبز در کرج
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490