کاکتوس غوره‌ای

فهرست مطالب

کاکتوس غوره ای، با فرمی آویز و شاید متفاوت با بقیه ساکولنت ها از جهت فرم ظاهری است.ساکولنت غوره ای با نام انگلیسی String Of Pearls از خانواده Asteraceae است. این کاکتوس ، بسیار شبیه به خوشه‌ی غوره است. نام های ایرانی آن کاکتوس رشته مرواریدی و یا دانه تسبیحی می باشد. برگهای این کاکتوس زیبا گوشتی و آبدار است که با

ساکولنت غوره ای

کاکتوس غوره ای، با فرمی آویز و شاید متفاوت با بقیه ساکولنت ها از جهت فرم ظاهری است.ساکولنت غوره ای با نام انگلیسی String Of Pearls از خانواده Asteraceae است. این کاکتوس ، بسیار شبیه به خوشه‌ی غوره است. نام های ایرانی آن کاکتوس رشته مرواریدی و یا دانه تسبیحی می باشد. برگهای این کاکتوس زیبا گوشتی و آبدار است که با حالت آویز و همیشه سبز می‌تواند در یک گلدان آویز، زیبایی خانه را دو چندان کند. دانه های گرد که به مانند مروارید یا تسبیح به دنبال هم بر روی ریسه ای به صورت منظم در آمده است شاید بی تشابه با نام کاکتوس مرواریدی یا کاکتوس تسبیحی نباشد.

 

 

کاکتوس غوره ای

 

 

آشنایی با کاکتوس غوره‌ای

شکل ظاهری آن ساکولنتی با ساقه های بلند می باشد که دارای برگهایی به شکل توپ راگبی در دوطرف ساقه میباشد.گیاهی زیبا که دارای رشد بسیار سریعی است و خیلی زود تمام سطح گلدان را می پوشاند و حتی از کناره های گلدان آویزان می شود و منظره زیبایی را به وجود می آورد. مکان نیم آفتاب را بیشتر دوست دارد. ساقه های آن بصورت خزنده رشد می کند و برای گلدان های آویز بسیار مناسب است.
شرایط نگهداری آسان و برگ های منحصر بفرد آن طرفداران زیادی را برای کاکتوس غوره‌ای جمع کرده است.

توپیاری گیاهان ( فرم دهی گیاهان در فضای سبز)
مشاهده

 

پرورش گیاه کاکتوس غوره ای

این کاکتوس را می توان در لیست زیباترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی قرار داد. ساقه های نخ مانند و مروارید های سبزی که از آنها آویزان است، در یک گلدان سفید سفالی می‌تواند جلوه‌ی بسیارزیبایی بوجود آورد. ساقه های این گیاه  رشد طولی زیادی دارد  و حتی به 3 متر و یا بیشتر نیز می‌رسند.
آبدار و گوشتی بودن برگهای این کاکتوس یاعث می‌شود که نسبت به خشکی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. در صورت فشار دادن غوره ها یک آب چسبناکی از آن بیرون می آید  که در صورت  تماس دست با آن ممکن است حساسیت پوستی ایجاد شود.و بهتر است این کاکتوس از دسترس کودکان دور نگهداری شود ، چرا که در صورت خورده شدن ممکن است موجب بیماری در کودکان گردد.

شرایط نگهداری گیاه کاکتوس غوره ای :

این گیاه کاکتوس فاقد تیغ می باشد.

گل دهی کاکتوس غوره ای

کاکتوس غوره ای گلهای ریز، سفید و ساقه بلندی از خود تولید می‌کند که درست بر خلاف ساقه های اصلی آویز بوده و مستقیم رو به بالا رشد می‌کنند.  در اواخر پاییز و اوایل زمستان شکوفا می شوند. هر گل در واقع دسته ای از گل های ریزتر میباشد.

کاشت درخت ارغوان
مشاهده

 

گل دهی کاکتوس غوره ای

 

 

 شکل برگ های کاکتوس غوره ای

برگهای سبز رنگ این ساکولنت به شکل بیضی نوک تیزو به طول یک سانتی متر هستند . برروی برگ های ساکولنت غوره ای خط های  پررنگی وجود دارد که علت وجود این خط ها، جذب راحت تر نور و بهبود عمل فتوسنتز است.

میزان نور کاکتوس غوره ای

ساکولنت غوره ای گیاه  مقاومی است اما در نور زیاد رشد خوبی خواهد داشت. نور مصنوعی نیز میتواند جوابگوی نیاز نوری این کاکتوس باشد. می‌توانید این کاکتوس را پشت پنجره‌ی نورگیر قرار دهید  و حتی در ساعاتی از روز برای 2 الی 3 ساعت در نور مستقیم قرار دهید.

دمای مورد نیاز ساکولنت غوره ای

دمای این کاکتوس زیبا بهتر است که از 21 درجه کمتر نشود و در مقابل دمای بیشتر از 35 درجه نیز ممکن است به آن آسیب برساند. کاکتوس غوره ای به گرما مقاوم است و در روزهای سرد زمستان و یا پاییز باید داخل خانه و در هوای گرم و مطبوع نگهداری شود. دمای متوسط اتاق برای این گیاه مناسب است اما سرما سبب ریزش برگهای آن خواهد شد.

میزان آبیاری ساکولنت غوره ای

تنها عاملی که ممکن است این کاکتوس را تهدید کند، آبیاری است. پس آبیاری را به صورت منظم انجام دهید و گلدانتان حتما زهکش خوبی برای از دست دادن آب اضافی داشته باشد.مانند تمامی گیاهان قبل از آبیاری رطوبت آن‌ را چک کنید تا مطمئن شوید خاک نیاز به آبیاری دارد. توجه داشته باشید که آب را بر روی غوره های گیاه نریزید چرا که آن ها نسبت به آب پاشی حساسند. در زمستان آبیاری را محدود کنید.

اهمیت فضای سبز و نگهداری از آن در ساختمان
مشاهده

نوع خاک کاکتوس غوره ای

خاک ماسه و خاک گلدان، از جمله خاک های مناسب  برای این کاکتوس است. خاک با زهکش بالا برای این گل مفید می باشد.

کوددهی کاکتوس غوره ای

در طول فصل رشد یعنی بهار و تابستان به یک یا 2 بار در ماه به کود دهی کامل نیاز دارد.  در فصول پاییز و زمستان که گیاه به خواب فرو میرود، نیازی به کودهی نیست. کود مخصوص انواع کاکتوس و یا گیاهان گوشتی نیز برای آن مناسب است.

 

شرایط نگهداری کاکتوس غوره ای

 

 

تعویض گلدان  گیاه ساکولنت غوره ای

در صورت بیحال شدن و از شکل افتادن برگ ها و یا بیرون زدن ریشه ها از انتهای گلدان، ممکن است گیاه با تعویض گلدان انرژی دوباره بگیرد. بهتر است هر 1 یا 2 سال یکبار گلدان را تعویض کنید.

تکثیر ساکولنت غوره ای

به دو روش میتوان این گیاه را تکثیر کرد :
یکی به کمک آب و دیگری به کمک خاک
می توانید  ده سانت از قسمت سالم و جوان گیاه را جدا کنید و داخل آب بگذارید تا بعد از دو الی سه هفته که ریشه داد آن را در خاک مناسبی بکارید.
و یا مستقیما آن را در خاک کاشته و آبیاری مناسبی کنید تا ریشه دهد و در خاک سفت گردد.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490