گیاهان مناسب گرین وال

فهرست مطالب

طراحی دیوار سبز

 

 آبیاری گیاهان دیوار سبز

بعضی از گیاهان نیاز به آبیاری روزانه دارند، در حالی که برخی گیاهان ، می توانند نزدیک به یک هفته بدون آب شاداب و با طراوت باشند. اگر یک گیاه خشک شود، بایستی سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کرد. ساده ترین راه استفاده از یک سیستم است که بدون نیاز به پمپ یا برق فرایند آبیاری را انجام دهد.

 

گیاهان مناسب برای دیوار زنده

برای انتخاب گیاه مناسب دیوار زنده ، در نظر گرفتن بافت ، رنگ و میزان نیاز های آبی و نور آن را انتخاب کنید.
سعی کنید گیاهان را طوری انتخاب کنید که از حداقل نیاز آبی برخوردار باشند. مطمئن شوید که از خاک مناسب و سنگ ریزه با تناسب کافی استفاده کرده اید تا گیاهان آویز و پوششی فضای مناسب تری برای رشد و گستردگی داشته باشند.
برای هر گیاه حدود ۴.۷ الی ۵.۳ متر مکعب حجم خاک در گلدان های دیواری نیاز است حجم خاک برای رشد گیاهان خیلی اهمیت دارد و همچنین برای زهکشی آنها.
از نظر جهت تابش نور می‌توان گفت نوع گیاه انتخابی تا حد زیادی بستگی به این دارد که چه مقداری نور دریافت می کنید. باغبان شما می‌تواند با توجه به نیازهای محیط شما در انتخاب گیاهان بومی مورد نیاز به شما کمک کند.
دیوارهای سبز و بام های سبز به وجود آمده‌اند تا گیاهان را به طور طبیعی رشد دهند. بر خلاف انواع دیگر باغها شما می توانید از تنوع گیاهی خیلی زیادی بهره مند شوید.
چه از گیاهان ۶ اینچی کوچک استفاده کنیم و چه از نهال ها می توانیم در گلدان ها آنها را پرورش دهیم. اگر دلتان می خواهد یک دیوار سبز خوراکی داشته باشید دیوار سبز ها تقریباً با تمامی انواع گیاهان خوراکی نیز سازگاری دارند.

سرخس شمشیری

سرخس ها بهترین رشد را در نور غیر مستقیم دارد و بدون تابش مستقیم آفتاب بهترین شرایط برایش مهیاست. چون در واقع این گیاه بومی آمریکاست رطوبت و گرما را ترجیح می دهد و دوست دارد در طول زمستان در فضای داخل با دمای ملایم نگهداری شود.

سرخس شمشیری

 

سرخس شاخ گوزنی

سرخس شاخ گوزنی روی شاخه درختان دیگر رشد می کند پس با دیوار سبز سنخیت دارد اما محدوده رشد آن مشخص است.همین طور که از نام آن مشخص است سرخس شاخ گوزنی بسیار شاخص است و بین گیاهان دیگر خود را نشان می دهد.سرخس شاخ گوزنی از یک محیط گرم سایه‌ی و استوایی همراه با رطوبت زیاد لذت میبرد اگرچه نیاز دارد که زهکشی خیلی قوی داشته باشد.

قلمه زدن گل رز
مشاهده

سرخس شاخ گوزنی

سرخس پای خرگوشی

سرخس پا خرگوشی اسم خود را از برگهای ژولیده خود گرفته است ریشه ها ریزوم ها و ساقه ها که از پایه گیاه بیرون می‌آید این ریزوم ها می تواند شکسته شود و برای کاشت گیاهان جدید از آن استفاده شود از آنجا که این گیاه نیز بومی جنگلهای استوایی پنسیلوانیا است این سرخس نیز شرایط رشدش مشابه سرخس های دیگر است که به آن اشاره شد اما به آب کمتری نیاز دارد.

پیتوس طلایی

پیتوس به عنوان یک رشد کننده قوی محسوب می‌شود و اگر بیرون از خانه آن را می کارید باید مراقب باشید این گیاه رشد می‌کند و باید گاه‌گاه هرس شود . به عنوان یک گیاه خزنده برای دیوار سبز انتخاب مناسبی است به این خاطر که فضاهای خالی باکس ها را به راحتی پر خواهد کرد.پیتوس به خصوص پیتوس طلایی که یک گیاه خانگی کلاسیک است به این دلیل که گیاهی بسیار منعطف است که خود را با نور کم یا زیاد به دهد همینطور به آب کمی زیاد و یا اینکه با هر نوع خوراکی سازگاری نشان می دهد چه اسیدی باشد چه بازی و یا چه خنثی پیتوس خودش را سازگار می کند.

ساخت دیوار زنده

عروس چمن

این یک گیاه رونده است که برگ های بسیار کوچک با رنگ سبز روشن دارد و به دیوار سبز شما یک نمای نرم و چشم نواز خواهد بخشید.این گیاه در نور زیاد شکوفا می شود و تا زمانی که نور شدید به آن برخورد نکند و خوب آبدهی شود حال خوبی خواهد داشت.عروس چمن خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد.

گل یاسمن

گل یاسمن یکی از زیباترین گیاهان مناسب دیوار سبز است. این گیاه به عنوان گیاه بومی استرالیا شناخته شده است و برای کسی که آشنایی زیادی با گیاهان نداشته و صرفا به آن‌ها علاقه دارد، به دلیل نیاز به مراقبت کم گزینه‌ی بسیار عالی می‌باشد. هرگاه با کمبود ایده برای زینت دادن دیواره‌ی خود رو به رو شدید، از این گیاه بهره برید. ترکیب این گیاه با گل‌های سفیدش در کنار گیاهی دیگر با رنگ گل‌های متضاد می‌تواند دیواره‌ی شما تبدیل به عنصری خیره کننده در فضا کند.

پتوس قلبی

این گیاه از رایج‌ترین گیاهان مورد استفاده در خانه‌هاست و به عنوان “نیلوفر‌های صلح” نیز شناخته می‌شود. علت اصلی محبوبیت این است که این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارشته و حتی در نور کم یا رطوبت کم نیز قابل نگهداری هستند. رگه‌های موجود در برگ‌های آن نیز زیبایی آن را دو چندان کرده است.

نهال درختان میوه کمیاب
مشاهده

گل چمچه‌ای (اسپاتیفیلوم)

اگر به نور خورشید دسترسی ندارید این گیاه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. با توجه به گل‌ها و گلبرگ هایش رنگ و لعاب بسیاری به دیوارتان داده و آن را بسیار زیبا خواهد کرد. از طرفی فرم برگ و نحوه‌ی رشد گیاه به خلق دیواره‌ای منحصر به فرد کمک خواهد کرد. بنابراین گل چمچه‌ای یکی از گیاهان مناسب دیوار سبز است که به مراقبت کمی نیاز دارد.

پاپیتال

پرورش پاپیتال بسیار ساده است و با رنگ سبز عمیقی که دارد می‌تواند به دیوار سبز شما جلوه خاصی ببخشد.از هرس کردن آن نهراسید زیرا ممکن است در رشد زیادش از خود خشونت نشان دهد. پاپیتال از خاک غنی و آبدهی مناسب و زهکشی خوب بسیار لذت می برد و می تواند رنج قابل توجهی از ph  را تحمل کند.

لایم لایت

این گیاه نوعی چمن سبز با رنگ بسیار چشمگیر است برخلاف دیگر گیاهان گونه ی آکاسیا که اکثراً گلی به رنگ زرد روشن دارد. اینگونه گل دهی ندارد ظاهر شلخته رشد می کند و فشردگی از نشانه های بارز این گیاه است.
این گیاه به نگهداری زیادی نیاز ندارد. ترجیح می دهد در خاک با زهکشی خوب باشد و نیازی نیست بیش از حد به آن آب بدهید این گیاه می‌تواند رنج قابل توجهی از ph را تحمل کند هرچند این گیاه در مقابل آفتاب مستقیم خوب عمل می کند در نیم سایه نیز عملکرد خوبی دارد.

گیاهان گروه ساکولنت

این یک ساکولنت محکم است این گیاه یک ساکولنت بومی کوهای آلپ است،ساکولنت عادت دارد ما بین سنگها و شکاف ها زندگی کند و برای بام سبز گزینه مناسبی است.اهر کدام از قسمت های رز شکل این گیاه یک گیاه جدید محسوب می شود هر کدام از این رز ها که گل بدهد خواهد مرد اما زود با یک روز جدید جایگزین خواهد شد آنها با گیاه خوب در می آمیزد.

سدوم

سدوم

گونه های سدوم ها بسیار گسترده است، این گیاه پوشش گیاهی فوق العاده ای برای پوشاندن سطح خاک محسوب میشود.در دیوار سبز و بام سبز به سرعت رشد می کند و روی سطح دیوار پخش خواهد شد و همه فضاهای خالی را پر می کند سوم انتخاب بسیار خوبی برای باغ های عمودی محسوب می شود این نوع سدوم مشهور ترین نوع آن است.

احداث باغ گیلاس
مشاهده

اسکینانتوس یا گیاه رژ لبی

این گیاه یکی از بهترین گیاهان مناسب دیوار سبز است، چراکه برای باغبانی در محیط داخلی و حتی در فضای باز مناسب است. هرچند که در محیط گرم و مرطوب، با خاک‌های مرطوب و نور خوب در شرایط مطلوب به گل می‌رسد، اما در شرایط خشک و روشنایی ضعیف، نیز مقاوم خواهد بود. این گیاه زیبا با جوانه‌های گل قرمز و برگ‌های سبز درخشان ظاهر می‌شود. دیوار سبز جلوه‌ تازه‌ای به خانه شما می‌دهد، به همین دلیل انتخاب نوع گیاهان مورد استفاده در آن اهمیت ویژه‌ای می‌طلبد. هم چنین باید خاطر نشان کرد که رنگ قرمز این بسیار دلربا و زیباست.

دراسانا

این گیاه که به عنوان گل موم شناخته شده و انتخاب خوبی برای یک باغچه کوچک است. آن‌ها برای یک باغ در فضای باز عالی هستند و می‌توانند به راحتی در جهت مشخصی روی دیوار خود رشد کنند. از جمله زیبایی این گیاه می‌توان به ترکیب دو رنگ برگ‌ها آن اشاره کرد که می‌تواند دیوار شما را از حالتی تک رنگ به دیواری با درصد جذابیت بیش‌تر تبدیل کند. با توجه به نوع برگ‌های این گیاه به کار گیری آن بر روی دیوار در ایجاد احساس بلندی و شکوه آن می‌تواند تاثیر به سزایی گذارد.

هویا کارنوزا

این گیاه به عنوان گل عروس شناخته می‌شود، زیرا یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون عروسی است. گل‌های این گیاه سفید و بزرگ است و عطر زیادی به محیط پیرامونش می‌دهد. از طرفی تقریبا با هر شرایطی سازگار می‌باشد. فرم گل‌های این گیاه به همراه رنگ سرخ آن تقابل زیبایی در برابر رنگ سبز زمینه اش ایجاد کرده که قرار گیری آن در کنار باقی گیاهان موجود بر روی دیواره، جلوه‌ی خاصی به فضا خواهد داد. از طرفی همان طور که پیش‌تر کردیم معطر بودن این گیاه یک حسن بزرگ برای آن به حساب می‌آید.

سبزیجات خوراکی برای دیوار سبز

کلم چینی، اسفناج، کاهو، گیاه فلفل، تربچه و پیازچه از گیاهان خوراکی هستند که می توان در دیوار سبز به کار، برد و علاوه بر سبز کردن دیوار می توانید از آن ها به عنوان خوراکی نیز مصرف نمایید.

کاهو

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490