فواره و آبنما

فهرست مطالب

نقطه خروج آب از لوله را نازل می‌گویند. به عبارتی دیگر سوراخ خروجی آب از آبپاش و لوله‌ها را نازل می‌گویند.از اصلی‌ترین المان‌هایی که در آبنما مورد استفاده قرار می‎گیرد می‌توان به نازل‌ها اشاره کرد. نازل‎ها دارای اهمیت فوق العاده‎ای هستند.
نازل ها در نوع‎های مختلف چندین کاربرد اساسی دارند:
مایع را به صورت قطرات دنباله دار در یک الگوی خاص پراکنده می‎کنند.
خروج و میزان مایع را تنظیم می‎کنند.

انواع نازل آبنما

انواع نازل در آبنما و کاربرد آن بسیار گسترده است تا آن جا که کیفت نهایی کار مستقیما به نازل‎ها بستگی دارد. برای تولید و ایجاد یک آبنما به ابزار و وسایل مختلفی نیاز است.یکی از مهمترین و پرکاربردترین آن‌ها نازل‌ها هستند که بسته به نوع آبنمای انتخابی نوع نازل مصرفی هم فرق می‌کند.تعداد و نوع نازل‌ها متفاوت است مانند نازل قاصدک، نازل جت و غیره  که هر کدام کارآیی خاصی دارند.

نازل جت

این نازل از جنس برنج و یا استیل ساخته شده است.نازل جت طوری طراحی شده است که می‌تواند آب را تا ارتفاع زیاد پرتاب کند از این رو استفاده از این مدل نازل برای انواع آبنمای موزیکال که با هدف پرتاب آب با ارتفاع زیاد قرار است ساخته شود، مناسب است.هم چنین این نوع از فواره‎ها برای زیباسازی استخرهای بزرگ و دریاچه‌ها کاربرد دارد.

همه چیز درباره کوددهی
مشاهده

نازل چتری یا قارچی

این نوع از نازل پرده شفاف و نازکی از آب را به شکل چتر در آورده که از ویژگی‎های آن مقاومت در برابر آب است.
پاشش آب کمی داشته و مناسب برای آبنماهای داخلی و آبنمای موزیکال خانگی است هم چنین خروجی آن به سطح آب بستگی ندارد.جنس آبنما چتری از نوع استیل و برنج است.

نازل قاصدک

نازل قاصدک طرح و الگویی شبیه قاصدک دارد. قرار دادن دیسک در مسیر خروجی هر نازل سبب شده است که خروجی جذابی ایجاد کند.کاربرد نازل قاصدک بیشتر برای آبنمای فضای سبز است، هر چند این نازل برای استفاده در آبنماهای داخلی کوچک و بزرگ نیز کاربرد دارد.

 نازل قل زن

در این نوع از نازل‌ها با ایجاد ستون‎های کم ارتفاع که حجم آب در آن زیاد است و حباب‎های زیادی از هوا به رنگ سفید دارد، زیبایی آبنما را دو چندان می‌کند.
این نوع از آبنماها به دلیل پر حجم بودن آب برای آبنماهای بیرونی مناسب هستند و در برابر جریان‎های شدید باد مقاومت خوبی دارند.

 نازل کومیت یا نازل دور استخر

جنس نازل کومیت از برنج است. میله خروجی این آبنما قطر و طول یکسانی ندارد هم چنین دارای آبکاری نیکل کروم است.کاربرد این فواره برای پرتاب کردن آب از لبه‌ی استخر به داخل آن کاربرد دارد.

ازگیل این میوه پرخاصیت و نحوه پرورش آن
مشاهده

نازل لاله

خروجی جریان آب نازل لاله نسبت به نازل قارچ با آشفتگی بیشتری همراه است، ترکیب این نوع فواره با سایر نازل‌ها و در فضای بیرون زیبایی فوق العاده‌ای به محیط می‌دهد. نازل لاله از جنس استیل و برنج ساخته شده است.
قیمت آبنماهای شیک موزیکال با توجه به نوع نازل، پمپ، چراغ، نور و سایر تاسیسات مشخص می‌شود.

 نازل فواره لامینار

این نازل همانند یک فواره‌ی کریستال است و نور را تا هنگامی که آب به زمین برسد، عبور می‎دهد. منبع نور دارای یک لنز هشت رنگ است. شیشه‌ای بودن آب خروجی فواره‌ لامینار سبب زیبایی این فواره شده است. برای زیبا شدن فضای داخلی ساختمان می‌توانید از نازل فواره لامینار استفاده کنید.

نازل پرده آب

نازل پرده آب، شکل آب را به صورت پرده‎ای پهن و یکنواخت و بادبزنی شکل در آورده و زیبایی فوق العاده‌ای دارد. پرده‌ی آب مانند آیینه عمل کرده و زیبایی‎های نور را از خود منعکس می‌کند.

 آبنمای جامپینگ جت

آبنمای جامپینگ جت، نوع خاص و زیبایی از آبنما با نازل منحصر به فرد دارد.
آبنمای جامپینگ جریان آب‎های آشفته را به یک جریان کاملا پیوسته تبدیل می‎کند که از لحاظ ظاهری شبیه یک میله‎ی کریستال است که مانند فیبر نوری می‌تواند نور را در طول خود انتقال دهد. زیبایی این نوع از آبنما در شب دیدنی است.
نیاز به فضای کم و خیس نشدن فضای اطراف از ویژگی‌های خوب آبنمای جامپینگ جت است.
کاربرد این مدل از آبنما برای فضاهای داخلی همچون لابی هتل‌ها، رستوران‎ها و مجتمع‌های تجاری مناسب است.

طراحی فضای سبز در پلان
مشاهده

ساخت فواره های خاص

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490