درختان مناسب با آب و هوای کرج

فهرست مطالب

کرج منطقه ای ییلاقی و کوهپایه ای است که از آب و هوای مساعدی برخوردار است . در آب و هوای مناسب کرج و مخصوصا کردان ، سهیلیه و … گیاهان رشد مساعدی دارند و همین امر باعث پاک بودن هوای این مناطق شده است . در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا برای فضای سبز خود در کرج گیاهان مناسب پیدا کنید . با ما همراه باشید .

گیاهان مناسب برای کرج ، سهیلیه ، کردان

یاس هلندی :

یاس هلندی درختی با برگ های ضخیم و مقاوم و از گروه یاس ها می باشد . این گیاه بومی ژاپن میباشد و قابلیت هرس  دارد و از معدود درختچه های مقاوم به کم آبی میباشد . این درخت زیبا گل های معطر و سفید دارد.

درختان مناسب کرج

آلیسوم :

گل آلیسوم گیاهی علفی می باشد که طول عمر یک یا دو ساله دارد ،  این گیاه بر روی زمین پهن می شود . رنگ گل هایش سفید، صورتی و بنفش میباشد . این گل معطر عطری شبیه عسل دارد و شهد آن هم شیرین است به همین دلیل به آن ” گل عسل” نیز میگویند . گل آلیسوم گل زینتی محسوب می شود و بسیار معطر و زیباست در مناطقی که آب و هوای معتدل داردبه راحتی رشد می کند . این گل معطر از اواخر بهار تا آخر پاییز گل می دهد.

طراحی فضای سبز باغ ویلا
مشاهده

درختان مناسب کرج

پیراکانتا

این گیاه ساقه های خاردار خطرناک دارد و میوه های حاصل از آن شبیه به زالزالک می باشد . در زمستان گل میدهد . گلهای سفید خوشه ای بسیار زیبا که از ابتدای عمر درخت می شکفد . ارتفاع آن بعد از ۵ تا ۱۰ سال به ۳ تا ۵ متر می رسد .
در زمستان و پاییز میوه می دهد و پرندگان را جذب میکند.
در باغ ها و ویلاهای خود در کردان ، کرج ، سهیلیه و مناطق سردسیری از دیدن این گیاه با میوه های رنگی زیبا حتما لذت خواهید برد

درختان مناسب کرج

گل شاد

گل رعنا یا گل شاد دسته ای از گل های نارنجی زرد و قرمز هستند که اندازه آن ها به 10 سانتیمتر می رسد . این گل های زیبا در نقاط گرمسیر بهتر رشد می کند و به دمای کمتر از 10 درجه از بین می رود . گل شاد در بهار و تابستان گلدهی دارد و در فصل سرما گل نمی دهد . این گل به تابش نور خورشید احتیاج دارد و اگر نورکافی دریافت نکند رشد علفی پیدا میکند .
در محوطه سازی کرج از این گیاهان بسیار در بلوارها و فضاهای سبز به چشم می خورد .

پرورش نهال زیتون
مشاهده

درختان مناسب کرج

درخت اقاقیا

درخت اقاقیا یک درخت زیبا با گل های خوشه ای معطر می باشد که به دلیل مقاومت بالا  در اکثر شهرها بخصوص کرج قابل کاشت می باشد . این درخت در بهار و تابستان گل میدهد و فضای اطراف را عطرآگین می نماید . از این درخت برای زیبا سازی فضای شهر ، جبران کمبود نیتروژن خاک ، احیای زمین های کشت و کنترل فرسایش خاک استفاده می شود . در طراحی فضای سبز حیاط خود از اقاقیای زیبا استفاده نمایید .

درختان مناسب کرج

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490