استفاده از گل های پاییزی در فضای سبز

فهرست مطالب

آیا شما هم دوست دارید که در فصل زیبای پاییز و زمستان هم گل های گوناگون پرورش دهید ؟  آیا به داشتن فضای سبز علاقمند هستید ؟ ما در این بخش قصد داریم تا  چند مورد گل های پاییزی و زمستانی را به شما معرفی کنیم .

طراحی فضای سبز

گل جعفری

گل جعفری عمر یک یا چند ساله دارد . این گل دارای ۵۶ گونه و از خانواده گل آفتابگردان بوده و بومی امریکای شمالی و جنوبی است. گل جعفری در محل های گرم و آفتابی بهتر رشد می کند و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین می کارند.

گل داوودی

گل داوودی گلی چهار فصل با شرایط ویژه هم در خانه و هم در فضای باز می باشد . به طور مصنوعي در تمام فصول در گلخانه هاي با تجهيزات کافي به گل مي نشيند.
طرز تکثير داوودي از طريق ريشه دارکردن قلمه هاي انتهايي شاخه صورت مي گيرد . به طور معمول فصل گلدهي آنها پاييز و اوايل زمستان مي باشد.
داوودی تقریبا در كلیه خاكها به شرطی كه خوب آماده شده باشند به خوبی رشد می كنند. گیاهان در مقابل چند پاتوژن خاكزی حساسیت نشان می دهند . بنابراین باید این بیماری ها تحت كنترل قرار گیرند تا رشد گیاه كامل شود و مطمئن شویم كه قلمه ها ی ریشه دار عاری از پاتوژنها هستند.

محوطه سازی
مشاهده

 

گل استرنبرجیا

استرنبرجیا یک گل پاییزی در فضای باز می باشد . این گل پیازدار در باغچه و در ابعاد بزرگ می تواند بسیار تاثیر گذار و زیبا باشد .
این گیاه به طور شگفت آوری در موقعیت های سخت مقاوم است و از خاک ضعیف با زهکشی قوی نیز می تواند استفاده کند . ریشه آن ها به شدت در تابستان نیاز به آفتاب و گرما دارد.

گل گلایل سفید

گل گلایل سفید بدون شک زیباترین گل پاییزی محسوب می شود . شکوفه های گلایل سفید اکثرا سفید است ولی در قسمت پایه گلبرگ ها می توان لکه هایی را مشاهده کرد که قابل پنهان کردن نیست . گلایل سفید به دلیل کاشت بسیار آسان ، پیاز مقاوم  و تکثیر موفق آمیز ، در ایران محبوبیت زیادی دارد .

گل در طراحی فضای سبز

گل ها به زندگی روح می بخشند و منظره بسیار زیبایی را ایجاد میکنند . طراحی فضای سبز معمولا به همراه گلکاری صورت میگیرد که برای دوام بیشتر از گل های مقاوم به سرما استفاده می شود . بهترین طراحان ، آنهایی هستند که در طراحی و اجرای فضای سبز از به کار گیری صحیح گل ها در باغچه خانه شما استفاده می کنند . با این گل ها طراوت باغچه شما همیشه حفظ خواهد شد .

قلمه زدن درخت و گیاهان
مشاهده

طراحی فضای سبز

3b63ece81c4c40f38133d7304127c3a3

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490