پرگولا چیست ؟

فهرست مطالب

پرگولا سازه های چوبی شبیه به آلاچیق و غیر مسقف است و معمولا از برش های افقی چوبی برای مسقف نمودن آن استفاده می کنند . از پرگولا برای ورودی سالن های مجلل ، رشد گیاهان رونده مثل پیچک ، روف گاردن ، مسیرهای تردد و … استفاده می شود که جلوه ویژه ای به محیط می بخشد .

پرگولا

مراحل ساخت پرگولا

ساخت پرگولا بر روی یک سکوی بتنی از پیش ساخته شده انجام می گیرد  . سپس صفحه های بیس پلیت قبل از عملیات بتن ریزی به سکو متصل می شود تا پایه های (ستون) پرگولا بر روی آن قرار گیرند و در ادامه مونتاژ کردن سازه با جوش و پرچ صورت می گیرد که باید برای تقویت اتصالات از پروفیل های نبشی استفاده کرد. سپس کاور کلیه سطوح با مصالحی از جمله چوب و سنگ ، کار می شود که توسط پیچ گالوانیزه و کلیپس به المان سازه پرگولا نصب می شوند.

موقعیت قرارگیری

سازه های پرگولا برای این طراحی شده اند تا سایبانی باشند برای استراحت و زیبایی که به فضای سبز خود می دهند در نوع خود بی نظیر می باشد . از پرگولا در  ورودی خانه‌ها هم استفاده می‌شود تا  ورودی خانه‌ از آفتاب در امان بماند. همچنین پرگولا می‌تواند در محوطه‌ی جلوی خانه قرار گیرند و به فضای خوبی برای نشستن تبدیل شوند. به‌علاوه یکی از مکان‌های مناسب برای استفاده از پرگولا در نزدیکی استخر یا درون باغ‌های بزرگ و سرسبز است که می‌تواند محلی مناسب برای دورهمی‌های عصرگاهی و شبانه باشد . در آپارتمان ها هم امکان استفاده از پرگولاها وجود دارد . معمولا در آپارتمان ها با طراحی فضای سبز بر روی پشت بام ( روف گاردن ) از پرگولا استفاده می نمایند .

 

پرگولا

قیمت پرگولا

قیمت پرگولا با توجه به مصالح بکار رفته می تواند بسیار متغیر باشد و با توجه به تغییر ابعاد تیرها ، نرده های چوبی و دکور داخلی متفاوت باشد . بنابراین برای استعلام قیمت و دیدن نمونه ها با متخصصین تماس حاصل نمایید . برای ساخت پرگولا به تخصص زیادی نیاز است .

 

انواع پرگولا

پرگولا در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می شود که با توجه به سلایق و طراحی فضای سبز باغ مورد نظر شما از یکی از این سازه ها استفاده می شود . نوع چوبی پرگولا طرفداران بیشتری دارد چون به فضای سبز فرم طبیعی می دهد و حس بهتری را منتقل می نماید ولی در باغ های مدرن از پرگولای فلزی استفاده می شود .

نمونه پرگولای فلزی

پرگولا

نمونه پرگولای چوبی

پرگولا

هاموک (تاب آویزی در طراحی فضای سبز)
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490