انواع آبنما در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

آبنما یک عنصر محوطه سازی به شمار می رود که می تواند در طراحی فضای سبز باغ ، باغچه و یا حیاط ویلای شما نقش بسزایی داشته باشد . آبنماهایی نیز برای طراحی فضای داخلی منزل تهیه شده اند.آبنماها انواع مختلفی دارند که می توان از آن ها در اجرای فضای سبز خود استفاده کنیم .استفاده از آبنما در فضای سبز حیاط شما باعث ایجاد آرامش و فضایی چشم نواز می گردد . صدای حرکت آب در آبنما مانند صدای خروش چشمه و گذر آن از میان رودخانه است که این باعث زیبایی و آرامش فضای سبزتان می گردد .

آبنمای سنگی

این آبنماها از سنگ های لاشه ای، ورقه ای، پوکه معدنی تشکیل شد اند . به دلیل شبیه بودن این آبنما به صخره و بیرون آمدن چشمه از کوه ها این نوع از آبناها بسیار پرطرفدار می باشند .

انواع آبنما

 آبنمای دیواری

این آبنما همانطورکه از نامش پیداست ، در دیوار تعبیه می شود . از این آبنما معمولا در لابی هتل ها ، رستوران ها ،  روف گاردن ها ، ساختمان های تجاری و حتی در منزل استفاده می کنند . حفره های پر فشار آب که در دیوار تعبیه شده اند باعث ایجاد یک پرده نازک آب می شود که بسیار زیبا و پرطرفدار می باشد .

طراحی فضای سبز حیاط
مشاهده

انواع آبنما

آبنمای موزیکال

این آبنماها یک ایده نسبتا جدید برای ایجاد رقص نور و موسیقی و آب است که بسیار زیبا برنامه نویسی شده است . این آبنما بسیار منحصر به فرد و زیبا طراحی شده که می تواند جلوه  باغ شما را خاص کند .

انواع آبنما

آبنمای شیشه ای

این نوع آبنما از ترکیب شیشه و نور و آب به وجود می آید که حرکت آب بر روی شیشه جلوه مدرن و زیبایی به فضای سبز شما می دهد . از این آبنما همچنین در رستوران ها ، مراکز تفریحی تجاری اداری و … استفاده می شود .

انواع آبنما

 

آبنمای مدرن

این نوع آبنماها بسیار متنوع بوده و بسیار استاندارد و با کیفیت هستند و به فضای سبز شما جلوه ای نوین و خاص می دهند . مکانیزم فعالیت این آبنما ها بسیار دقیق بوده و با خیال راحت میشود از آن استفاده کرد .

انواع آبنما
آبنمای مه پاش

استفاده از این آبنمای خاص ، حس بودن در کنار آبشار را القا خواهد کرد ، در حقیقت این مه از ذرات ریز آب تشکیل شده که در مواجهه با دما تبدیل به بخار می شود .

انواع آبنما

آبنمای کلاسیک

این آبنما بسیار مشابه آبنمای موزیکال می باشد . اما بیشتر در مکان هایی استفاه می شود که امکان پخش موسیقی وجود ندارد . ولی رقص نور و ترکیب آن با آبشارهای کوچک این آبنما باعث می شود این آبنما طرفداران زیادی داشته باشد . انواع آبنمای کلاسیک در بازار موجود است که می توانید از آن ها برای ایجاد فضای سبز خود استفاده کنید .
انواع آبنما

آبنمای باغی

این آبنماهای زیبا به شکل یک برکه کوچک دست ساز عمل میکند برای جلوگیری از راکد شدن آب ، مخزن های آبی به وسیله انشعابات به این آبنما متصل است که باعث چرخش آب در این برکه های زیبا می شود .

انواع آبنما

 قیمت آبنما

باید این مطلب را در نظر بگیریم که به دلیل تنوع بسیار زیاد در نوع سازه های بکار رفته در آبنماها قیمت های متفاوتی وجود خواهد داشت . بنابراین با توجه به سلایق شخصی و هماهنگی آبنماها برای طراحی و اجرای فضای سبز خود اقدام به خرید آبنما نمایید.
ما با در اختیار داشتن متخصصین طراحی و اجرای فضای سبز و به ویژه طراحان منظر بسیار باتجربه ، آبنماهای بسیار متنوع برای باغ شما در نظر گرفته ایم .

در این بخش نمونه های متنوعی از آبنماهای مختلف برای شما گردآوری کرده ایم که می توانید از این ایده های جالب استفاده نمایید .

انواع آبنما

انواع آبنما
انواع آبنما

انواع آبنما

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490