نگهداری فضای سبز

فهرست مطالب

نگهداری از فضای سبز به معنی دور کردن آفت ها ، هرس گیاهان و درختان ، رسیدگی به فضای سبز ، آبیاری و … می باشد . داشتن فضای سبز با کمی هزینه عملی خواهد شد ولی نگهداری آن به قدری مهم است که می تواند تاثیر مخربی بر محیط اطراف بگذارد . مانند حمله آفات و از بین رفتن میوه ها و جابجایی حشرات و آفت ها رددر باغ ها و زمین های کشاورزی مجاور

آفت کش

آفت کش

آفت کش به معنی سمومی جهت کشتن آفات و حشرات می باشد که در مقیاس بزرگ تولید و عرضه می شود . آفت کش ممکن است بر روی دیگر موجودات نیز تاثیر بگذارد . بنابراین باید از نوع کم خطر آن استفاده نمود .

خصوصیات یک آفت کش خوب

  • تاثیر کافی روی آفت و از بردن آن
  • تاثیر مطلوب بر محصول سم پاشی شده
  • قیمت و کارایی مناسب
  • عدم تاثیر سوء در طعم و بوی محصول
  • در تغییر آب و هوا خاصیت آفت کش خود را حفظ کند
  • برای انسان و دام در شرایط سمپاشی و نگهداری بی خطر یا کم خطر باشد
  • در محیط اسیدی و قلیایی به سرعت تجزیه نشود
  • از بین نبردن حشرات مفید
محوطه سازی کلاسیک
مشاهده

یکی از روش های نگهداری فضای سبز ، استفاده از آفت کش ها و سموم است ، این روش باعث می شود تا گیاهان و درختان میوه شما از اثرات نامطلوب آفت ها در امان بماند و میوه درختان میوه هایتان مطلوب تر و سالم تر خواهند بود . بنابراین با یک متخصص نگهداری از فضای سبز و استفاده از سموم مشورت کنید در فصل مناسب از آفت کش ها و سموم استفاده نمایید .

نکات استفاده از آفت کش

  1. مراقب باشید آفت کش به گیاهان دیگر آسیب وارد نکند .
  2. آفت کش ها را طبق دستور متخصص و یا برچسبی که دارد استفاده نمایید
  3. باید هنگامی که گیاه میخواهد میوه بدهد، بر روی آن سم اسپری کنید
  4. هرگز نباید در نور مستقیم خورشید گیاهان را سم پاشی کنید.
  5. همه مواد شیمیایی در مکانی تاریک باید نگهداری شوند
  6. آفت کش را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه دارید

آفت کش

اثرات منفی استفاده از آفت کش ها

منظور از اثرات مخرب آفت کش ها تأثیر زیان‌باری است که این مواد روی جانداران به غیر از جانداران هدف می گذارد . بیش از ۹۸ درصد حشره کش های اسپری شده و ۹۵ درصد از علف کش ها روی جانوران و گیاهانی اثر می گذارند که اصلاً هدفی برای از بین بردنشان در میان نیست. علت این است که این مواد شیمیایی در سراسر زمین های کشاورزی پاشیده می شوند.
هر گروهی از آفت کش‌ها نگرانی‌های زیست محیطی خاصی را موجب می شود. نفوذ آب می تواند آفت کش ها را به محیط های آبی وارد کند و در این حین باد هم آنها را به مزارع دیگر، چراگاه ها و مناطق مسکونی انسان ها می برد. مشکلات دیگری که بروز می کنند ناشی از تولید آفت کش های کم کیفیت، نحوه جا به جایی و انبار کردن آن ها است. به مرور زمان کاربرد مکرر آن ها مقاومت آفات را زیاد می کند، در حالی که اثرات زیان بار آنها روی گونه های دیگر می تواند فعالیت مجدد آفات را تسهیل کند . بسیاری اثرات منفی دیگر نیز از استفاده آفت کش ها به وجود خواهد آمد که در مقاله های بعدی توضیح خواهیم داد

محوطه سازی ویلا با کفپوش
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490