راکینگ باغی

فهرست مطالب

برای سال‌های زیادی صندلی راکینگ جزو محبوب‌ترین صندلی‌ها در میان افراد بود و هنوز هم این صندلی‌ها طرفداران بسیاری در دنیا دارند . استفاده از آن باعث آرامش و ایجاد ریلکسی می شود . صندلی‌های گهواره‌ای به نمادی از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده‌اند . تصور همیشگی ما از صندلی‌های راک چیزی نیست جز اینکه پدر بزرگ و یا مادر بزرگمان کنار شومینه و یا در یک گوشه دنج خانه در حال بافتنی بافتن، کتاب خواندن، موسیقی گوش دادن و یا تلویزیون نگاه کردن هستند.

راکینگ چیر

تاریخچه راکینگ چر

اولین صندلی راک در سال ۱۷۲۵ در انگلستان رونمایی شد. مایکل تونت اولین صندلی راک طناب پیچی شده را در سال ۱۸۶۰ ساخت. این نوع صندلی بخاطر نوع طراحی و وزن سبکش بسیار موفق بود. مایکل تونت در طراحی این صندلی راک از سبک رومی و یونانی قرون وسطا تاثیر گرفته بود. صندلی راکینگ باغی جزو مبلمان باغی محبوب افراد است که بر روی آن می‌نشینند و از غروب زیبای آفتاب غرق در لذت می‌شوند. با وجود آن که این صندلی‌ها برای قرن 19 میلادی است اما همچنان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند تا آن جا که هنوز هم شرکت‌های سازنده مدل‌های مختلفی از آنها را تولید و عرضه می‌کنند.مطالعات انجام شده در دانشگاه روچستر واقع در امریکا نشان می دهد استفاده از تاب درمانی برای تعدادی از ساکنان خانه سالمندان که دچار ضعف شدید ذهنی و  زوال عقل بوده اند، باعث بهبود سلامت روانی آنها شده است. این مطالعات نشان می دهد تاب خوردن رویصندلی راک، باعث آزاد شدن اندورفین شده که علاوه بر بهبود وضعیت اختلال مشاعر آنها، باعث تسکین درد نیز شده است. خانم دکتر نانسی واتسون، رهبر این گروه مطالعاتی و مدیر مرکز تحقیقات بالینی معتقد است این تفکر که برای مدت طولانی بین افکار عمومی رواج دارد که تاب خوردن برای تسکین نوزادان موثر است، برای بزرگسالان نیز منافع درمانی فراوانی دارد.

آفات گیاهی
مشاهده

انواع صندلی راک

این راکینگ ها هم در فضای باز و هم در داخل خانه استفاده می شود . جنس های متفاوتی از راکینگ ها وجود دارد . راکینگ چوبی ، فلزی ، پلاستیکی ، آلومینیومی ، حتی ترکیبی از چوب و فلز و پارچه و … نمونه هایی از این راکینگ ها هستند . برای اینکه از بودن در دل طبیعت لذت ببرید از راکینگ ها در طراحی فضای سبز خود استفاده نمایید .

صندلی راک کلاسیک

صندلی راک کلاسیک از محبوب ترین و قدیمی ترین انواع این صندلی می باشد و تقریبا بیش تر افراد، این صندلی را با تصویری از نوع کلاسیک آن به خاطر می آورند. جنس صندلی راک کلاسیک از چوب است و در طرح های مختلفی روی آن منبت کاری صورت می گیرد. وقتی از صندلی راک کلاسیک حرف می زنیم، منظورمان همان صندلی های گهواره ای زیبای خانه پدربزرگ و مادربزرگ است.صندلی راک کلاسیک می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در این دسته بندی به حساب آید چرا که با طراحی ویژه و بی نظیر خود می تواند شما را به یکی از بهترین انتخاب کننده های صندلی راک متفاوت تبدیل کند .

گونه های درخت سرو و روش کاشت و مراقبت
مشاهده

راکینگ کلاسیک

راکینگ مدرن

زندگی مدرن که این روزها حسابی در میان قشر جوان جامعه باب شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده، سبب شده طراحی مبلمان و صد البته صندلی راک نیز شکل و شمایلی امروزی تر پیدا کند. مسلما با استفاده از همین مبلمان است که می توان سبک زندگی را به سمت امروزی تر شدن سوق داد. صندلی های راک مدرن، خیلی ظریف، ساده و جمع و جور هستند و برای استفاده در آپارتمان های کوچک امروزی، خانه های مجردی و اتاق خواب ها فوق العاده می باشند.صندلی راک مدرن می تواند از اشکالی بی قاعده تشکیل شده باشد و حتی عناصر مختلف را در خود جا داده باشد و لی رعایت استاندارد در این نوع صندلی بسیار مهم می باشد .

صندلی راک مدرن

 

صندلی راک فلزی

صندلی راک فلزی تبدیل به یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون فضاهای امروزی شده است و این قطعه از دکوراسیون برای اعضای خانواده بسیار ارزشمند است و در بعضی باغ ها حتی بعنوان یک وسیله برای تفریح نیز استفاده میشود. تاب خوردن آرام روی یک صندلی درحالی ‌که کتاب محبوبتان را در دست دارید و ازهوای آزاد لذت می‌برید میتواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه شما و حال و هوایتان داشته باشد.این نوع صندلی راک برای استفاده در طبیعت مناسب است به شرطیکه از رنگ های ثابت و فلز ضد زنگ در طراحی و ساخت آن استفاه شود .

کاشت چمن طبیعی
مشاهده

راکینگ فلزی

 

مزایای استفاده از صندلی راکینگ

  • کمک به نفح معده به دلیل تحرکی که روی صندلی داریم
  • این صندلی باعث کاهش افسردگی و استرس می شود.
  • افراد درگیر کمر درد هستند، می توانند با کمک این صندلی بهبود پیدا کنند.
  • صندلی راک به درمان آرتروز کمک می کند.
  • صندلی راک بسیار آرامبخش است و وقتی بی خوابی به سراغمان می آید با نشستن روی آن خوابمان خواهد گرفت
  • صندلی راک می تواند سالمندان را از آلزایمر نجات داده یا این بیماری را بهبود بخشد.
قیمت صندلی راکینگ

صندلی راک را با نامهایی مثل صندلی گهواره ای ، صندلی شومینه و یا راکینگ چیر می‌شناسند. این نوع صندلی از قدیمی‌ترین مدل‌های صندلی در دنیا می‌باشد که تا به امروز خیلی مورد توجه بوده و در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این علت که این صندلی را در کنار شومینه و یا در بالکن قرار می‌دهند صندلی شومینه می نامند. این صندلی به دلیل حرکت گهواره ای مانند خود، بسیار آرام بخش بوده و برای استراحت پس از یکروز کاری پر از استرس و خسته کننده گزینه مناسبی است و حس خوبی را برای ما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این از آن می توان برای مطالعه و تماشای تلوزیون نیز استفاده کرد. . صندلی راک قیمت های متفاوت دارد و بسته به آن که از چه عناصری در تولید و ساخت آن استفاده شده قیمت های متفاوتی دارد .

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490