طراحی فضای سبز داخل منزل

فهرست مطالب

با گسترش شهرنشینی و هر چه بزرگتر شدن شهرها هر روز به تعداد آپارتمان ها اضافه می شود که منجر به کاهش فضاهای سبز درون شهری و داخل آپارتمان ها می شود . این نیاز به فضای سبزی را زمانی متوجه می شوید که می بینید در تمام آپارتمان ها و خانه های شهر حداقل یک گیاه وجود دارد تا باعث لذت افراد شود

این روزها افراد بسیار تلاش می کنند که فضای داخلی منزل خود را با قراردادن گلدان های زیبا طراوت ببخشند . برای اینکه فضای سبز داخل منزل ما زیبایی و طراوت خود را حفظ کند احتیاج به مراقبت ، آبیاری و نور دارد . طراحی و اجرای فضای سبز داخل منزل یکی از فعالیت هایی است که باغ ایرانی انجام می دهد .در ادامه با ما باشید .

طراحی فضای سبز منزل

دیوار سبز

مدرن ترین ایده برای طراحی فضای سبز داخلی در منزل استفاده از باغچه های عمودی و دیواری است. این باغچه ها به شکل عمودی برروی دیوار تعبیه می شوند و یا بر روی دیوار یا داربست کاذبی در کنار دیوار قرار می گیرند.این نمونه از فضاهای سبز به مراقبت بیشتری نسبت به گلدان احتیاج دارند . برای آبیاری این باغچه ها از آبپاش استفاده می شود و همچنین سیستم آبیاری هوشمند که آب اضافه را تخلیه می کند . برای مطالعه بیشتر درباره دیوار سبز به قسمت دیوار سبز زنده  GREEN WALL مراجعه نمایید .

روش‌های جابجایی و انتقال درخت
مشاهده

دیوار سبز

تراس سبز

یکی از ایده های زیبا برای داشتن فضای سبز استفاده بهینه از تراس به عنوان فضای سبز می باشد . طراحی و اجرای فضای سبز در تراسی یکی از زیباترین محوطه سازی های داخلی منزل است .گاهی تراس ها را با انواع مصالح ساختمانی بصورت سرپوشیده توسط گیاهان رونده احداث می کنند ، و تحت عنوان باغ های تراسی سرپوشیده می نامند. گاهی با فالورباکس ها و مبلمان فضای باز آن را به محیطی برای پذیرایی تبدیل می کنند . در مناطقی که شرایط محیطی مناسب  برای حفظ گیاهان وجود ندارد ، از دیواره های شیشه ای و یا چوب های خیزران و … در اطراف تراس استفاده می کنند همجنین می توان از درختان و گیاهان همیشه سبز استفاده کرد  .

تراس سبز

پاسیو

شما با طراحی پاسیو (Patio) برای  خانه خود در واقع یک گلخانه کوچک را مطابق میل و سلیقه خود در اختیار خواهید داشت. فضایی با سقف شیشه ای که نور خورشید را به گلهای شما هدیه می کند . می‌توانید گیاهانی را که دوست دارید، در این فضا در جعبه‌ها و گلدان‌های متنوع کشت نموده و فضای زیبایی را پدید آورید . این فضا را با مبلمان و وسایل پذیرایی به محیطی خاص بدل کنید . در آن می توانید از آبنما استفاه نمایید و حتی مبلمان تابی . این فضا به قدری به شما آرامش می دهد که دوست دارید تمام اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید . در طراحی فضای سبز داخل منزل خود حتما پاسیو را بگنجانید .

خواص زغال اخته و شیوه کاشت و نگهداری نهال آن
مشاهده

پاسیو

بسیاری از روش های دیگر نیز برای استفاده حداکثری از منزل برای بهره بردن از فضای سبز وجود دارد . برای ایده های جدیدتر و سبک های مدرن طراحی فضای سبز از کارشناسان باغ ایرانی بهره بجویید . باغ ایرانی بهترین مجری طراحی فضای سبز با بکارگیری بهترین عناصر زیبایی ، فضای سبزی بی بدیل به شما هدیه خواهد کرد .

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490