گل رز هلندی گلدانی

فهرست مطالب

گل رز هلندی ساقه بلند، یکی از مرغوب‌ترین و بهترین گل رز‌های موجود در بازار ایران است که ساقه‌هایی ضخیم و با طولی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر دارد. امروزه در کشورهای مختلف و همینطور در اطراف خودمان، صدها نفر از رنگ درمانی و تاثیر رنگ ها بر روی سلامت روان استفاده می‌کنند. رنگ قرمز گل رز هلندی با اولین چاکراه ذهنی در ارتباط می باشد و انرژی، توان، پویایی و هوشیاری را افزایش می‌دهد. استفاده از این گل در محل کار ، منزل،مکان های تفریخی و رستوران ها باعث طراوت و سرزندگی می شود .

رز هلندی گلدانی

مشخصات رز هلندی

  • رایحه قوی ، شیرین و دل انگیزی دارد
  • از خانواده های گل های دو رگه چای به شمار می آید.
  • نحوه گل دهی آن تعداد زیادی بر رئی شاخه است
  • ارتفاع و عرض این گل به ابعاد( 60 تا 91 سانتی متر) می رسد.
  • این گل برای نگهداری در باغ و باغچه و مکان های کوچک مناسب است.
  • این گل ها رونده هستند و براحتی از حصار و دیوار بالا می روند .

نکاتی برای کاشت رز هلندی

زمانی که قصد کاشت این گل ها را دارید خوب است گل هایی را بخرید که به اندازه کافی ریشه داشته باشند.بهتر است که آن را در زمستان یا اوایل بهار بکاریم که احتمال یخ زدگی گیاه بسیار کم باشد.برای کاشت نیاز است که یک سوراخ بزرگ را حفر کنیم تا جای کافی برای ریشه دهی مناسب باشد.ریشه ها را به طور مساوی در حفره قرار دهید و مقداری خاک روی آن بریزید و با دست فشار دهید تا ریشه های آن در خاک تثبیت شود .

پنکه رطوبت ساز
مشاهده

کاشت رز هلندی

آفات و مشکلات  درختچه رز

گال طوقه: عامل بیماری در درون خاک وجود دارد و از طریق زخم ریشه وارد می‌شود
سفیدک پودری رز: سفیدک پودری رز به همراه لکه سیاه رز به عنوان رایج‌ترین بیماری‌های گل رز شناخته می‌شوند. اگر به این بیماری دچار شود ، برگ ها و گلبرگ ها با پودری سفید پوشیده می شود .در صورت بیماری شدید گیاه کوتاه می شود و برگها جمع شده و در نهایت پوسیده خواهند شد .
زنگ رز: این نوع بیماری در گل رز نوعی قارچ است که پشت برگ ها به رنگ دانه هایی زرد بروز می کند و به مرور زمان سیاه رنگ می شود و موجب از بین رفتن گیاه می شود .
کپک خاکستری: در ابتدای بیماری بر روی گلبرگ لکه‌های قرمز رنگ پدیدار می‌شود سپس بر روی ساقه یا گل کپک خاکستری رنگی شروع به رشد می‌کند در آخر کپک به رنگ قهوه‌ای تغییر رنگ داده باعث پوسیدگی گل می‌شود

آفات رز هلندی

نحوه کاشت رز هلندی در گلدان

گل رز هلندی به روش قلمه کاشته می شود . برای این کار یک قلمه با شش مجموعه برگ به صورت زاویه‌دار را از بوته گل رز قطع کنید. برگ پایینی را از ساقه جدا کنید و بعد انتهای ساقه را که به صورت زاویه‌دار قطع شده است را به هورمون ریشه‌زایی آغشته کنید، سپس قلمه را در خاک گلدان بکارید و برای حفظ رطوبت بهتر است گلدان را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید.قلمه های رز حدود دو ماه طول می کشد تا ریشه بزند. از آنجا که بیشتر ارقام رز در گلدان به خوبی عمل نکرده و بایستی آنها را در زمین کاشت، توصیه میشود برای کاشت رز در گلدان و پرورش آن در خانه ، از ارقامی مانند گل رز مینیاتوری استفاده کنید که در گلدان به خوبی رشد میکنند.اگر شما نهال را در باغچه کشت فرموده اید باید منتظر باشید تا با آغاز بهار و گرم شدن بهار نهال شما گل دهد . اما شما می توانید نهال خود را در گلدان بکارید و در منزل در محیط گرم و کنار پنجره آفتاب گیر نگهداری کنید تا گیاه شما زود تر بیدار و گل دهد بعد از بیدار شدن گل آن را در همان فضا نگهداری نمایید چرا که هوای سرد باعث از بین رفتن آن می شود .

استخر در فضای سبز
مشاهده

قیمت گل رز هلندی

در دوران امپراطوری، مهد گل رز در جهان خاورمیانه بود و از آن برای تزئین جشن ها، کاربرد دارویی و عطرسازی استفاده می شده است. در آن زمان،رومیان از این گل استقبال زیادی کردند و در جنوب کشور شروع به کشت کردند .  در فرانسه دوران ناپلئون بناپارت، علاقه به گل های رز بسیار افزایش پیدا کرد بطوریکه همسر او، انواعی از رزها را در باغی گردآوری کرده بود که بعدتر با کمک گیاه شناسان توانست رقم های جدیدی را به دنیا معرفی کند. . رز هلندی قیمت مناسبی با توجه به گلدهی و کیفیت بی نظیر آن دارد . شما برای استعلام قیمت می توانید با باغ ایرانی تماس بگیرید . بهترین طراحی و اجرای فضای سبز را از باغ ایرانی بخواهید .

خدمات باغ ایرانی شامل  فروش انواع نهال ، چمن مصنوعی و طبیعی و همچنین طراحی و اجرای فضای سبز و نگهداری آن

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490