بهترین متریال برای ساخت ویلا

فهرست مطالب

موادی که برای ساخت ویلا و آپارتمانی در شمال کشور به کار می روند متفاوات با متریالی هستند که برای ساخت ویلا در دیگر نقاط کشور به کار می روند. در ادامه ی مقاله انواع متریال برای ساخت ویلا در شمال کشور را بررسی خواهیم کرد.

ساخت ویلا

ساخت ویلا در شمال کشور در طول جند سال اخیر به دلیل افزایش تقاضای مردم برای خرید ویلا در شمال کشور به‌شدت افزایش پیدا  کرده است. در حال حاضر اغلب افراد به صورت تیمی یا به تنهایی برای ساخت ویلا در شمال کشور اقدام می کنند. مصالحی که برای ساخت باید در مناطق شرجی به کار بروند ، با مصالحی که در سایر نقاط کشور به کار می روند متفاوت هستند. اگر افرادی که به صورت انفرادی برای ساخت ویلا اقدام می کنند به اصول اولیه ساخت ویلا در مناطق شرجی و متریالی  که باید از آن ها برای ساخت ویلا در شمال   استفاده کنند آشنایی نداشته باشند مسلم است که ویلای ساخته شده دوام کافی را ندارد و مناسب استفاده در مناطق شرجی نیست.

بهترین متریال برای ساخت ویلا

 

بتن

مخلوطی از سیمان و آب با درصد مشخص

سیمان

باعث افزایش استحکام و چسبندگی بتون ها به هم می‌شود. بهترین مارک سیمان در حال حاضر برند پرتلند است. سیمان یکی از مصالح محبوب برای ساخت ویلا در شمال است. سیمان یکی از مصالحی است که به راحتی در دسترس قرار دارد، قیمت کمی دارد، نیروی کار به آن آشنا است، سطحی صاف و یکنواخت ایجاد می کند و به سرعت ساخته می‌شود به همین دلیل است که اغلب معماران و سازندگان ترجیح می  دهند تا از سیمان در ساخت ویلا استفاده کنند. سیمان یکی از مصالح مهم و مناسب برای دیوار های بیرونی ویلا است،می توان به راحتی با استفاده از سیمان برای طراحی های مینیمال استفاده کرد.
در هنگام استفاده از سیمان باید توجه داشته باشید که از ارتفاع کافی از سطح زمین را در نظر بگیرید و سپس شروع به سیمان کاری کنید، چرا که رطوبت زمین باعث فرسایش و خرابی سیمان می‌شود. علاوه بر این به دلیل مقاومت بیشتر سیمان نسبت به گچ در برابر آب می توان در داخل ویلا نیز از سیمان به عنوان جایگزین گچ استفاده کرد. درست است که سیمان از همه نظر مناسب و خوب است اما باید توجه داشته باشید که سیمان هر چند سال یک‌بار باید ترمیم شود چرا که پس از مدتی دچار کثیفی و فرسودگی می‌شود.

نکات انتخاب کفپوش مناسب روف گاردن
مشاهده

چوب

به دلیل اینکه آهن در شمال زنگ می زند برای ساخت در و نمای بیرونی ویلا ها از چوب مرغوب استفاده می‌شود.

سنگ

پله ها و نمایی بیرونی ویلا ها علاوه بر چوب از سنگ نیز ساخته می‌شود تمامی این موارد به این دلیل است که آهن و فلزات در شما کشور زنگ می زنند و بعد از مدتی باید عوض شوند. سنگ زیبایی و مقاومت بالایی دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. نکته مهم در ارتباط با استفاده از سنگ در نمای ساختمان این است که همه ی سنگ ها برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نیستند.
به عنوان مثال سنگ های مرمریت از تنوع و زیبایی بالایی برخوردار هستند اما اصلاً  برای استفاده در فضای بیرونی ویلا مناسب نیستند چرا که در رطوبت و تابش نور مستقیم خورشید به سرعت تغییر رنگ می دهند و تیره می شوند بنابراین هزینه ی نگهداری از این نوع سنگ ها بالا است. سنگ های تراورتن یکی از سنگ های  مناسب برای ساخت ویلا در شمال هستند  اما تنوع رنگی کیم دارند و برای استفاده نیاز به پرداخت بیشتری نسبت به سنگ های مرمریت دارند.
سنگ های گرانیت نیز با توجه به مقاومت بالایی که دارند ازجمله مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور هستند. سنگ‌های گرانیت به دلیل مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به سایر سنگ ها، برای پوشش فضاهای خارجی مثل کف فضای باز انتخاب مناسبی هستند.

انواع گلدان + تصاویر
مشاهده

آجر سفالی یا بلوک های سفالی

این مدل از آجر ها وزن کمتر و قدرت چسبندگی و استحکام بالاتری دارند و برای ساخت ویلا در شمال گزینه مناسبی هستند.اغلب افراد به دلیل قیمت مناسب تر از آجر در ساخت ویلا استفاده می کنند، اما آجر به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب می کند جزو مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال کشور نیست. علاوه بر این به دلیل نوع خاص اقلیمی  در شمال کشور آجر در این منطقه دچار شوره زنی شدید می‌شود. امروزه آجرهایی تولید می شوند که سازگاری بیشتری با آب و هوای شمال دارند، می توان از این آجر ها در شمال کشور استفاده کرد.

گچ ساده و گچ ضد آب

گچ یکی از مصالحی است که برای ساخت اغلب ساختمان ها به کار می رود و در دسترس  است  اما در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست و دچار فرسودگی می‌شود. برای اینکه بتوان از گچ در شمال کشور هم استفاده کرد ، گچ را با موادی ترکیب می کنند، این مواد باعث می شوند تا مقاومت گچ در برابر رطوبت بالا برود.

مصالح مناسب برای تیغه چینی

مصالحی که برای تیغه چینی استفاده می شوند به عواملی بستگی دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

چمن مصنوعی زمین فوتبال
مشاهده

وزن

هر چه قدر وزن مصالح به کار رفته بیشتر باشد، سازه سنگین تر می‌شود، به همین دلیل بهتر است که زمان انتخاب مصالح به وزن آن ها و میزان مقاومت سازه توجه کنیم. وزن مصالح نسبت به حجمی که دارند به ترتیب عبارت‌اند از بلوک سفالی، بلوک لیکا،  بلوک سیمانی و آجر

ساخت ویلا در کرج

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490