سبک مدرن برای طراحی باغ و ویلا

فهرست مطالب

طراحی باغ و ویلا به سبک های مختلفی انجام می گیرد. یکی از پرکاربردترین این سبک ها، سبک مدرن است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد و افراد بسیاری به اجرای آن علاقمند هستند.

طراحی باغ و ویلا به سبک مدرن، شامل طراحی فضای سبز با استفاده از انواع گیاهان و عناصری است که به ایجاد یک نمای وسیع و زیبا کمک می‌کند. برای طراحی باغ و ویلا مدرن، اول از همه باید وسعت محوطه را در نظر گرفت سپس با توجه به فضای موجود مجموعه‌ای از خطوط متقاطع یا مورب و زاویه‌دار را برای طراحی فضای سبز بدون زیاده‌روی مورد استفاده قرار داد.

 ویژگی های طراحی مدرن باغ و ویلا

‌یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی باغ و ویلا با سبک مدرن این است که، هیچگونه محدودیتی جهت طراحی فضای داخلی یا خارجی آن وجود ندارد. بدین معنا که امکان بکارگیری خطوط منحنی یا زاویه‌دار با توجه به سلیقه شخصی ممکن می باشد. در واقع ترکیب خطوط منحنی یا زاویه‌دار در طراحی باغ و ویلا مدرن موجب ایجاد فضایی دلنشین و متفاوت شده  که در عین سادگی، نظر هر بیننده ای را جلب می‌کند.
از دیگر ویژگی‌های طراحی باغ و ویلای مدرن، خارج شدن از محدودیت‌هایی است که موجب ایجاد فضای کسل کننده و یکنواخت در محیط می‌شود. بکارگیری عناصر ساده و شیک با چیدمان متفاوت و کمترین جزئیات موجب ایجاد فضای خاص می‌شود که با سلیقه بیشتر افراد مطابقت دارد.

چمن طبیعی در طراحی فضای سبز
مشاهده

 

سبک مدرن برای طراحی باغ و ویلا

 

 

مراحل محوطه سازی مدرن

برای این که بگوییم یک باغ و یا ویلا مدرن است، فضای مورد نظر باید دارای ویژگی های خاصی در معماری، دکوراسیون و حتی مواد اولیه ی مورد استفاده باشد. بنابراین برای طراحی بغ و ویلای مدرن باید مراحل محوطه سازی به دقت اجرا گردد تا بتوان گفت که محیط مورد نظر سبکی مدرن دارد. مراحل محوطه سازی مدرن از قرار نکات زیر است:

  1. اندازه گیری مساحت باغ و یا ویلا
  2. انتخاب چیدمان مطلوب
  3. ایجاد مسیر پیاده روی
  4. اجرای محوطه سازی

اصول طراحی به سبک مدرن

سبک طراحی مدرن توسط خطوط هدایت شده و تمامی مناطق موجود در باغ و ویلا به یکدیگر متصل می شوند. این در حالی است که وضوح فضا حفظ می گردد. غالب رنگ به کار رفته در طراحی باغ و ویلا به سبک مدرن، معمولا سفید، خاکستری یا سیاه است و همچنین مصالح مورد استفاده شامل بتن و سنگ ریزه برای ایجاد سنگ فرش می باشد.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490