ایده هایی برای طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

طراحی فضا سبز یکی از المان های بسیار مهم برای زیباسازی محیط های مختلف به شمار می آید. با توجه به اینکه امروزه در شهرها فضای سربز چندانی مشاهده نمی شود، با قرار دادن چمن گل ها، گیاهان و سایر عناصر می توان جلوه ی خاصی به محیط های مختلف بخشید.

در طراحی فضای سبز، گل ها و گیاهان به عنوان عناصر طراحی همانند عناصر دیگر از ویژگی‌های بصری مانند نقطه، فرم، رنگ و بافت برخوردار هستند. چیدمان این ویژگی ها بر اساس اصول زیباشناختی‌ یعنی وحدت، هماهنگی‌، تناسب‌، توازن و مقیاس محیط‌های دلپذیری را به وجود می آورد. اولین  نخست برای دستیابی به یک فضای سبزی زیبا، اجرای طرحی جدید، اصولی، کارآمد و منطبق با اصول فنی طراحی فضای سبز است. به همین جهت باید برای اجرای چنین پروژه ای ایده های مختلفی را در نظر گرفت. باداشتن ایده های جدید و اصولی در طراحی فضای سبز می توان اجرای ارزشمند و زیبایی را برای محیط های مختلف ایجاد کرد و محیط های مختلف را به بهترین طریق سر و سامان داد. در ادامه به برخی از مهم ترین ایده ها برای طراحی فضای سبز اشاره می کنیم.

نصب آلاچیق در طراحی فضای سبز

تفاوت چندانی نمی کند که فضای مورد نظر در چه اندازه و ابعادی باشد. مسلماً وجود یک سرپناه به نام آلاچیق برای در امان ماندن از گزند با آفتاب و باد و باران بسیار ضروری است. در ساخت آلاچیق برای طراحی فضای سبز، طراح نباید خود را به اندازه یا مصالح خاصی محدود کند. نصب آلاچیق می تواند ضمن آن که کاربری خاص خود را داشته باشد، در اجرای فضای سبز زیبایی خاصی نیز به وجود بیاورد.

همه چیز درباره کوددهی
مشاهده

 

ایده هایی برای طراحی فضای سبز

 

ایجاد مسیرهای رفت و آمد

مسیرهای رفت و آمد و تردد از مهم ترین فاکتورهایی هستند که به هیچ وجه نباید در طراحی فضای سبز از آن ها غافل شد. این مسیرهای رفت و آمد حتی اگر بسیار باریک در نظر گرفته شده و تعبیه شوند، با این همه ساختار فضای سبز را به شکلی قابل توجه متحول می کنند. در طراحی مسیر عبور افراد باید کمی متنوع‌تر عمل کرد و از مصالح مختلفی همچون چوب و سنگ بهره برد.

استفاده از حوضچه

استفاده از جریان آب در هر مقیاسی که باشد،حتی به شیوه مصنوعی، کار چندان سخت و هزینه بری نخواهد بود. این امر می تواند طراحی فضای سبز را تحت تأثیر قرار دهد و حس خوشایندی آن را بسیار بهبود ببخشد.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490