ویژگی ها و المان ها در محوطه سازی حیاط

فهرست مطالب

برخی از ویژگی ها می توانند فضای سبز شما را کامل و در عین حال برجسته کنند. اگر نمی دانید برای محوطه سازی حیاط خود از چه المان هایی بهره ببرید.

ورودی زیبا

اولین چیزی که نظر مردم را در هنگام ورود به حیاط به خود جلب می کند، ورودی است. برای همین باید در طراحی آن دقت داشته باشید. انتخاب مصالح مناسب برای پیاده رو، جهت داشتن یک ورودی زیبا یا یک طاق چوبی به عنوان دروازه اصلی، همگی باید در محوطه سازی مورد توجه قرار بگیرند.

ویژگی ها و المان ها در محوطه سازی حیاط

پیاده روها در محوطه سازی حیاط

پیاده روها از المان های ضروری در محوطه سازی حیاط هستند. آنها به فضای بیرونی شما ظاهری سازمان یافته و جذاب می دهند که نظر مخاطب را به خود جلب می کند. با تنوع مصالح موجود، می توانید انواع رنگ های مختلف مصالح را برای روسازی انتخاب کنید تا فرم ها و شکل های جذابی برای مسیر پیاده رو خود ایجاد کنید.

پیاده روها

در صورتی که بودجه زیادی برای این المان ندارید، شن ها انتخاب مقرون به صرفه و بادوامی هستند. سنگ های طبیعی نیز گزینه های بسیار خوبی هستند. هنگامی که آنها را با چمن یا خزه تزئین کنید، مسیر پیاده روی، تعادلی بین المان های نرم و سخت خواهد داشت و چشم نوازتر خواهند بود.

محوطه سازی کلاسیک
مشاهده

فضایی برای سرگرمی

افزودن یک پاسیو و ایوان به فضای سبز خود، یکی از بهترین کارها برای محوطه سازی حیاط است. انتخاب صحیح مبلمان برای این فضا اهمیت فراوانی دارد، چون این فضا برای استراحت طراحی شده است و باید به درستی در پاسیو چیده شوند تا فضایی برای حرکت وجود داشته و با گیاهان نیز برخورد نکند.

 

مطلب پیشنهادی : اصول طراحی باغ ویلا

 

زمین بازی کودکان

اگر بچه دارید، مطمئن شوید که مکانی امن و مناسب برای بازی و انجام فعالیت هایشان در محوطه سازی حیاط خود ایجاد کنید. در گذشته محل بازی اغلب در گوشه ای از حیاط مخفی بود، ولی امروزه اگر المان های مناسبی انتخاب کنید، طراحی محوطه شما جذاب‌تر خواهد شد.
به خاطر داشته باشید که وقتی یک فضای بازی را در منظره حیاط خود ادغام می کنید، هم خانواده شما می توانند از باغ لذت ببرند و هم کودکان فضای بازی خواهند داشت.

المان های آبی و آبنماها

همه مناظر زیبای مسکونی و تجاری یک چیز مشترک دارند، آب نماها. برای همین در محوطه سازی حیاط خود بهتر است آنها را فراموش نکنید. اگر حیاط کوچکی دارید، آب نماها می توانند در وسط باغچه و به عنوان نقطه کانونی شما باشد.
حوض با فواره گزینه دیگری است که ارزش بررسی دارد. از آنجا که فضای بیشتری را اشغال می کند، بهتر است آن را در گوشه ای از فضای سبز خود جای دهید.
آب نماها باید به گونه ای طراحی شوند که آب زیادی مصرف نکنند و از مصالحی ساخته شده باشند که ماندگار بوده و به راحتی نشتی نداشته باشند. در آب نماها مانند آب بندی سقف روف گاردن، کف نیز باید برای شرایط آب نما به خوبی آب بندی شود.

فروش نهال مثمر
مشاهده

شومینه یا محلی برای باربیکیو

اگر یک منطقه تفریحی در فضای باز خود دارید، یک شومینه یا باربیکیو می تواند المانی ضروری باشد. این کار به شما خانواده تان و مهمانان منبع دیگری از نورو گرما می دهد که هم در روز و هم شب می توانید از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید منبع گرما و نور در فضای سبز خود داشته باشد، شومینه بهترین گزینه است، چون بزرگتر بوده و می تواند به عنوان یک نقطه کانونی دیده شود. همچنین به عنوان یک محل تجمع در فضای بیرونی یا حتی در سقف روف گاردن شما، عمل می کند.

نورپردازی محوطه سازی حیاط

در نهایت، مطمئن شوید که شما، خانواده و مهمانانتان می توانید در شب با نورپردازی مناسب از فضای باز لذت ببرید. هنگامی که این وسایل در نواحی مناسب قرار می گیرند، قسمت های کانونی فضای سبز شما را نیز برجسته می کنند که افراد بتوانند به راحتی از آن لذت ببرند.
برای آنکه بتوانید نور را به درستی در منظره خود بگنجانید، باید دو چیز را در نظر بگیرید، میزان کاربرد و تاثیر زیبایی آن. شما باید وسایلی را تهیه کنید که بتواند محوطه سازی حیاط را ایمن نگه داشته و مناطق کلیدی را روشن کند. علاوه بر این، آنها باید به اندازه کافی روشن باشند و به خوبی در محوطه چیده شوند تا بتوانند نقاط کانونی را روشن کنند.

نهال درختان میوه کمیاب
مشاهده

طراحی فضای سبز

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490