اصول طراحی باغ ویلا

اصول طراحی باغ ویلا

فهرست مطالب

اصول طراحی باغ ویلا در مجموعه باغ ایرانی طبق ضوابط استاندارد رعایت می شود. مجموعه باغ ایرانی با مهارت و دانش کافی و داشتن مهندسین و طراحان مجرب به طراحی باغ ویلا می پردازد.طراحی باغ ویلا مجموعه عملیاتی می باشد که با رعایت اصول و ضوابط معماری و طراحی می توان بنا را به محلی آرامش بخش ساخت.

طراحی فضای سبز باغ ویلا

یکی از اساسی ترین  و مهم ترین عواملی که سبب زیباتر شدن و جذاب تر باغ ویلا می شود طراحی فضای سبز موجود در محوطه ویلا می باشد. در طراحی فضای سبز باغ ویلا توجه به تناسب رنگ ها بین گیاهان و مصالح مورد استفاده در ویلا و محوطه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.مثلا در هنگام استفاده از مصالح چوبی در ساخت ویلا بهتر است از گیاهان و درختانی که متناسب با مصالح و متریال چوبی هستند استفاده نمود.

طراحی باغ ویلا

طراحی و محوطه سازی باغ

نحوه انجام طراحی فضای سبز باغ ویلا

در طراحی فضای سبز باغ ویلا  باید به نحوه چیدن و انتخاب مناسب گونه های مختلف گیاهان توجه نمود.در طراحی فضای سبز باغ ویلا اگر تمام اصول و ضوابط مربوط به طراحی رعایت گردد می توان باغ ویلا زیبا و جذاب را بنا نمود.گیاهان باید به گونه ای انتخاب شوند که مناسب با شرایط جوی و اقلیم آن منطقه باشند.شرایط اقلیمی و جوی در طراحی باغ موثر می باشد.

ویژگی ها و المان ها در محوطه سازی حیاط
مشاهده

اصول طراحی فضای سبز باغ ویلا

طراحی فضای سبز باغ ویلا از مجموعه عناصر به کار رفته در محوطه ویلا را شامل می باشد. که می توان عناصری همچون مبلمان، المان ها، مسیر راه ها، باغچه، استخر، آلاچیق و نورپردازی و… را نام برد. اگر تمام این عناصر طبق اصول و ضوابط طراحی باغ ویلا انجام شود در ایجاد مکان اقامتی و تفریحی دلنشین موثر می باشند.
از جمله این اصول به توجه به مساحت زمین باغ ویلا، اهمیت جهت طلوع و غروب خورشید، مشخص نمودن مکان ویلا، استخر، آلاچیق و… در باغ ویلا، توجه به طراحی مسیر های محوطه باغ ویلا، توجه به طراحی فضای سبز باغ ویلا متناسب با میزان نورگیری و ارتفاع بنا و توجه به انتخاب مصالح متناسب با فضای سبز باغ ویلا را می توان اشاره نمود.

طراحی محوطه باغ

محوطه سازی مدرن باغ

 

انواع سبک طراحی فضای سبز باغ ویلا

در طراحی فضای سبز باغ ویلا می توان از سبک های مختلف همچون مدرن، کلاسیک، سنتی، روستیک و … استفاده کرد. که انتخاب هر سبکی بسته به سلیقه هر فردی انتخاب می شود. نکته قابل توجه در انتخاب سبک در طراحی فضای سبز باغ ویلا باید به شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن منطقه نیز توجه نمود.نکته قابل توجه دیگر در انتخاب سبک در طراحی فضای سبز باغ ویلا می توان به نوع کاربرد باغ ویلا اشاره نمود.

تزئین فضای سبز با وسایل دور ریختنی
مشاهده

محوطه سازی باغ به سبک مدرن

هزینه طراحی فضای سبز باغ ویلا

هزینه طراحی فضای سبز باغ ویلا به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به استفاده عناصر و المان های مورد استفاده در باغ ویلا و همچنین انتخاب نوع پوشش گیاهان و نیز به مصالح و متریال مورد استفاده در طراحی فضای سبز اغ ویلا بستگی دارد.از دیگر عوامل مهم در طراحی باغ ویلا می توان به مساحت و متراژ محوطه و محل پروژه نیز اشاره نمود.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490