طراحی محوطه بیمارستان

طراحی محوطه بیمارستان

فهرست مطالب

طراحی محوطه بیمارستان در مجموعه باغ ایرانی به وسیله معماران و طراحان متخصص انجام می شود.در محوطه سازی بیمارستان عناصر مهم در فضای اطراف ساختمان اصلی بیمارستان مانند سردر بیمارستان، ورودی اصلی بیمارستان، مسیر ها و معابر بیمارستان، ساختمان های جانبی و خدماتی بیمارستان، پارکینگ بیمارستان، هلی پد و … تاثیر گذار می باشد.

طراحی محوطه سازی بیمارستان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. زیرا طراحی و اجرا محوطه سازی در سلامت بیماران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به طوری که ممکن است موجب بهبود بیمار گردد.

اجرا محوطه سازی در بیمارستان

طراحی و اجرا محوطه بیمارستان دارای قوانین و مقرارات مخصوص به خود می باشد. که طراحان و مهندسین باید از تمام این قوانین اطلاع داشته باشند. برای محوطه سازی بیمارستان و مراکز درمانی باید یک سری از کارها را انجام نداد.
در طراحی فضای سبز بیمارستان از گیاهان و درختان آلژی زا و دارای گرد افشانی زیاد نباید استفاده نمود. استفاده از گیاهان پوششی مناسب ترین نوع گیاهان در محوطه بیمارستان می باشند مانند چمن که از ایجاد گردو خاک و آلودگی صوتی در محیط جلوگیری می کند.همچنین استفاده از گیاهانی که نیاز به کود حیوانی دارند نباید استفاده کرد. زیرا سبب جمع شدن حشرات  می گردند.

پرورش آویشن و آشنایی با خواص آن
مشاهده

 

محوطه سازی بیمارستان

عوامل تاثیرگذار در طراحی محوطه بیمارستان

  • ایجاد فضای سبز
  • زیباسازی پیاده رو ها و ماشین روها
  • استفاده از نیمکت و تابلو راهنماهای مناسب
  • آلاچیق یا سایبان
  • آبنما
  • نورپردازی

فضای سبز در محوطه بیمارستان

سلامت انسان ها به تاثیرات مستقیم محیط ها و فضاهایی که در آن قرار دارند وابسطه می باشد. در بیمارستان و مراکز درمانی ایجاد محوطه سازی زیبا بسیار مهم می باشد. زیرا موجب افزایش کارآیی کارکنان و کاهش اضطراب و استرس بیماران و همچنین افزایش بهبود بیماران می شود.
یکی از مهمترین عوامل در سلامت بیماران محوطه سازی بیمارستان به وسیله اجرا فضای سبز می باشد. فضای سبز سبب زیبایی محیط و همچنین روشی برای حل بسیاری از مشکلات می باشد.
به همین خاطر بررسی و شناخت انواع گیاهان و درختان در محوطه سازی بیمارستان بسیار مهم می باشد.

طراحی و محوطه سازی بیمارستان

طراحی فضای سبز بیمارستان

اجرا فضای سبز در بیمارستان و کاهش آلودگی

امروزه با افزایش روزافزون استفاده انسان ها از سوخت های فسیلی آلودگی هوا و گاز های گلخانه ای افزایش یافته است. این آلودگی ها موجب ایجاد عوامل بیماری زا می شود.بنابراین در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها باید در محوطه بیمارستان از گیاهان و درختان مناسب استفاده نمود تا موجب کاهش این آلودگی ها در محیط پیرامون بیمارستان شوید.
گیاهان و درختان می توانند آلودگی و گازهاب دی اکسید کربن را جذب نمایند و میزان این آلودگی ها را در فضا کاهش دهند. بنابراین اهمیت ایجاد فضای سبز در بیمارستان ها بر هیچ کس پوشیده نمی باشد.
استفاده از گیاهان و درختان متنوع در عین زیبایی و تاثیر مثبت در بهبود بیماران سبب کاهش آلودگی محیط نیز می شوند.
به طور کلی در طراحی و اجرا محوطه بیمارستان باید یک سری از اصول و قواعد را رعایت کرد تا سبب ایجاد مزاحمت و سرو صدا برای بیماران نگردد. بدین ترتیب باید طراحی محوطه بیمارستان را به یک گروه متخصص و خبره سپرد. مجموعه باغ ایرانی می تواند کمک شایانی در این زمینه به شما مشتریان نماید.

روش اجرای محوطه سازی
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490