طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی

طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی

فهرست مطالب

در طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی سعی بر زنده نگه داشتن خاطرات و زیبایی کوشک های قدیمی می باشد. طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی طراحی خاصی از معماری و محوطه سازی ویلا می باشد که دارای طراحی جذاب و زیبایی است که توسط ایرانیان طراحی و اجرا گردیده است.

طراحی باغ و ویلا ایرانی دارای طراحی ماهرانه و منظم می باشد که با استفاده از گیاهان و درختان و طراحی نهرآب باعث جریان زندگی می گردد. اولین طراحی باغ و ویلا به سبک ایرانی در کاخ های اشراف و پادشاهان دیده می شود.

طراحی محوطه باغ و ویلا

ویلا مکانی می باشد که برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح ساخته می شود و معمولا در محیط های دارای آب و هوای خوب طراحی و اجرا می گردد. برای اینکه این مکان را به محیطی برای رسیدن افراد به آرامش و آسایش تبدیل نمایید باید یک محوطه زیبا و جذاب متناسب با اصول معماری طراحی و اجرا گردد.
محوطه سازی در جهان امروزی که شهرنشینی به دلیل افزایش جمعیت رو به گسترش می باشد. برای بسیاری از معماران و طراحان دارای جایگاه ویژه ای می باشد.

نیمکت باغی در طراحی فضای سبز
مشاهده

طراحی و محوطه سازی باغ

طراحی باغ

طراحی محوطه باغ و ویلا

طراحی محوطه باغ ویلا ایرانی سنتی

 در طراحی محوطه باغ و ویلا به سبک ایرانی رعایت تقارن و استفاده از اشکال هندسی و المان و عناصر سنتی دارای اهمیت زیادی می باشد. رعایت تقارن سازی علاوه بر اینکه در طراحی باغ دیده می شود در طراحی ویلا نیز رعایت می شود.

 

مطلب پیشنهادی : طراحی باغ آتلیه عکاسی

 

المان و عناصر مورد استفاده در طراحی محوطه باغ ویلا ایرانی

طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی و یا سنتی از آموزه های معماری اصیل ایرانی می باشد. معماری ایرانی دارای تنوع بسیاری می باشد که همه موارد ریشه در هنر اصیل ایرانی دارد.در طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی از طراحی چهار باغ ایرانی استفاده فراوانی می شود.
استفاده از آبنما، جوی آب، حوض، درختان، شمشاد، گل کاری  و… از دیگر ویژگی های طراحی محوطه باغ و ویلا به سبک ایرانی می باشد. در طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی ویلا هسته اصلی محوطه سازی را شامل می شود و با توجه به آن محوطه باغ و ویلا طراحی و اجرا می گردد.

طراحی و محوطه سازی

محوطه سازی اصول طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی

طراحی باغ و ویلا به سبک ایرانی دارای سبک و شیوه خاص خود در معماری و طراحی است.  اگر طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی اگر طبق اصول و قواعد خود اجر گردد از زیباترین و جذاب ترین باغ ها و ویلا های دنیا از لحاظ معماری به سبک ایرانی و سنتی می باشد. از اصول طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
سلسله مراتب
تقارن سازی
مرکزیت
ریتم
استقلال و تشخیص فضاها
طبیعت گرایی و بهره گیری از مناظر

گیاهان آبزی
مشاهده

در طراحی محوطه باغ و ویلا به سبک ایرانی می توانید از تیم حرفه ای مجموعه باغ ایرانی که دارای طراحان و معماران با انگیزه می باشند بهره مند شوید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490