روف گاردن چیست

فهرست مطالب

امروزه در دنیای مدرن استفاده از فضای سبز به سبک و سیاق جدید و بهره گیری از آن برای خلق زیبایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از فضاسازی های مدرن استفاده از روف گاردن یا فضای سبز روی پشت بام می باشد.روف گاردن یعنی طراحی و اجرای فضای سبز بر روی سقف ( چه پشت بام ، حیاط ) انجام گیرد و از بستر مصنوعی خاک بر روی بام خانه ها و جایی به غیر از زمین طبیعی استفاده شود.

طراحی و اجرای فضای سبز بر روی پشت بام (روف گاردن)

روش های طراحی و اجرای فضای سبز بر روی بام (روف گاردن )

اولین روش استفاده از چمنکاری بر روی بام خانه می باشد . در این روش بعد از زیرسازی مناسب و تعبیه خروجی آب ، سطح بام برای کاشت آماده است . به این روش کاشت گسترده می گویند .
روش دوم  استفاده از درختان ، بوته ها و گیاهان متنوع تر برای فضا سازی بهتر می باشد . اجرای فضای سبز به این روش مستلزم عمق کاشت بیشتری می باشد و کاشت به روش سنتی این امکان را برای شما فراهم می کند . به این روش کاشت متمرکز می گویند.
روش سوم و مناسب ترین روش جهت اجرای فضای سبز بر روی بام کاشت پرتابل – مدولار می باشد . لازمه این نوع از طراحی و اجرای فضای سبز ، گلدان ها و فلاور باکس های آماده می باشد . از لحاظ امنیت   ، سرعت اجراء و مدرن بودن مزیت های زیادی نسبت به روش های قبلی دارد .

محوطه سازی به سبک زریسکیپ
مشاهده

54aa4345ceec421286f2eec8d81f7ef8

مزایای روف گاردن

  • عایق صوتی برای جلوگیری از سر و صدای محیط اطراف
  • کاهش بار سیستم های مجاری فاضلاب توسط آبیاری گیاهان روف گاردن
  • کاهش انتقال حرارت از طریق ذخیره انرژی ساختمان از طریق تنفس گیاهان و تصفیه هوا
  • افزایش ظرفیت گرمایی بام به دلیل زندگی گیاهان بر روی بام
  • حفظ رطوبت از طریق آبیاری گیاهان و جلوگیری از خشکی هوا
  • استفاده از فضایی بلااستفاده به عنوان فضای سبز
  • ترویج سلامتی و بهزیستی عایقی برای آلودگی هوا

قیمت روف گاردن

در کشور عزیزمان در سال های اخیر استفاده از روف گاردن رواج یافته و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است ، به گونه ای که امروزه بسیاری از خانه ها ، مجتمع های تجاری و اداری ، مراکز خرید،رستوران و کافی شاپ ها بر روی سقف یا تراس های خود روف گاردن ساخته اند ، امروزه می توان همه نوع روف گاردن ساده و ارزان قیمت را طراحی کرده و به این طریق هم به پاکیزگی و زیبایی شهرمان کمک کنیم . هزینه اجرای روف گاردن به عوامل بسیاری بستگی دارد ، اینکه متراژ پشت بام شما چقدر است و استحکام مورد نظر را دارد و یا باید دوباره زیرسازی شود و بسیاری مسائل دیگر . برای براورد هزینه و تکمیل اطلاعات خود با باغ ایرانی تماس بگیرید .

طراحی و اجرای آبنما و انواع سازه های آبی
مشاهده

 

aa5658ed697047a18e9bfbebf43317f1

3b493245ed4346ca961e1d591e243c3f

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490