محوطه سازی منزل

فهرست مطالب

محوطه سازی منزل از مهم ترین نکات در هنگام ساخت منزل ها است که باید به آن توجه داشت. در این مطلب ما قصد داریم تا روش های متنوعی از محوطه سازی های متفاوت را به شما معرفی نماییم برای مشاهده این تصاویر تا پایان این بخش همراه ما باشید. همه افراد تمایل دارند تا ساعت های زیادی از وقت خود را به تماشای گل و گیاهان و فضاهای سبز متفاوت بپردازند تماشای محوطه های زیبا منزل در درون انسان ها حس شادابی و نشاط را زنده می کند. در این مطلب انواع ایده ها و تصاویر جدید برای محوطه سازی ویلا را در اختیار شما عزیزان

3b223fb6e7f741e591ee24d63b61a133

2b41397114714ed8950249b303cf3a5c

حیاط سازی منزل با استخر

از آن جایی که کشور ما ایران در اقلیم گرم و خشک واقع شده، معماری خانه های ما هم بر همین اساس شکل گرفته است. استفاده از حوض در حیاط خانه های قدیمی گویای این تاثیرگذاری است. اگرچه امروزه معماری ما با گذشته فرق کرده است، اما باز هم شاهد استفاده از استخر در حیاط سازی منزل هستیم. این نوع طراحی علاوه بر نقش اقلیمی، کمک زیادی به زیباسازی محوطه و حیاط خانه می کند.

طراحی پله در فضای سبز
مشاهده

 

حیاط سازی منزل با آلاچیق

زیبایی بسیاری از حیاط های سرسبز و رویایی با آلاچیق به تکامل می رسد. با کمک حیاط سازی منزل با آلاچیق هم می توان حیاطی زیبا و دلنشین را تجربه کرد و هم در بهار و تابستان زیر آن نشست و از عصرهای زیبای این فصول لذت برد.

 

9a997ef9c4da4a12a7f8a26fd783a57c

حیاط سازی منزل با نورپردازی

نورپردازی کمک بسیار زیادی به زیباتر دیده شدن همه چیز می کند؛ مخصوصا کلیت فضاهای ساختمانی و از جمله حیاط. حیاط سازی منزل با نورپردازی زیبایی بصری فوق العاده زیادی به محوطه و حیاط خانه می بخشد و مخصوصا در شب ها جلوه ای خاص را ایجاد می کند.

 

شکل مارپیچ برای راه ها و مسیرهای دسترسی در طراحی محوطه

به گفته کارشناسان و طراحان گروه فضای سبز ارم تهران، اشکال مارپیچ یک سیالیت خاص و حس آرامش را برای استفاده کننده ها از آن فراهم می کند. این راه ها ناخودآگاه چشم را به دنبال خود می کشند. این راه های مارپیج باعث می شوند شما حس کنید که مدام در حال غافلگیری هستید، چون معمولا مقداری از راه پشت گل و گیاه ها مخفی می شود و شما نمی توانید کل مسیر را ببینید.

راهنمای خرید زمین برای ساخت ویلا
مشاهده

89573d3be8304d1ea79f1fac60d58152

شکل شطرنجی برای راه ها و مسیرهای دسترسی در طراحی محوطه

مسیرهای شطرنجی در طراحی محوطه جزو هیجان انگیز ترین راه ها و مسیرهای دسترسی در طراحی محوطه هستند. آن ها باعث می شوند تا شما تحرک بیشتری داشته باشید. در طراحی مسیر و راه های شطرنجی می توانید از تکنیک ترکیب متریال ها نیز استفاده کنید. درست همان طور که در عکس بالا می بینید.

استفاده از خاک کوبیده شده در طراحی محوطه و مسیر ها و راه های دسترسی

اگر می خواهید مسیرهای دسترسی و راه هایی که برای طراحی محوطه استفاده می کنید حس و حال طبیعی خودشان را داشته باشند، مواد و مصالحی که باید از آن استفاده کنید، خاک کوبیده شده (تثبیت شده) است. فکر نمی کنم لازم باشد راجع به آن چیزی بگویم. خود عکس گویای همه چیز است.

از دیگر نکاتی که باید در هنگام محوطه سازی مورد توجه قرار گیرد انتخاب کف پوش های مناسب در درون ویلا است و می توان گفت کفسازی در محوطه ویلا یکی از مهم ترین بخش های محوطه سازی متفاوت ویلا ها است که تاثیر زیادی در تقسیم فضا و جذابیت محوطه دارد.

تاب باغی در طراحی فضای سبز
مشاهده

یکی دیگر از ایده های و روش های جالب برای ایجاد فضای سبز زیبا در ویلا ها کاشت گل های رنگارنگ و گونه های مختلف درختان است که بهتر است که گل کاری و کاشت درختان در محوطه ویلا با مرز بندی و آرایش منظمی انجام شود.

با چیدن مبلمان های زیبا و متفاوت در درون محوطه ویلا ها می توانید زیبایی و جذابیت فضای ویلای خود را چند برابر کنید. در ادامه این مطلب توجه شما را به چند تصویر زیبا از محوطه سازی ویلا جلب می کنیم.

 

32fedb1156a543d6889c36bd928c2bec

 

محوطه سازی منزل در کرج

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490