فروش نهال زینتی

فروش نهال زینتی

فهرست مطالب

همانطور که از نام این نهال‌ها مشخص است، فقط جنبه تزئینی و محوطه سازی ویلا و خانه دارند و میوه نمی‌دهند. از این نهال‌های زینتی برای زیباسازی حیاط ویلا و فضاهای سبز به کار می‌برند. جالب اینجا است که این درختان با اکثریت خاک‌ها سازگاری دارند البته به غیر از خاک‌های شور. شما می‌توانید از طریق بذر، پاجوش و قلمه این درختان زینتی را نیز تکثیر کنید.

در این مقاله از آی آر گاردن (باغ ایرانی) همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری به شما عزیزان ارائه کنیم و با این نهال‌های زیبای زینتی بیشتر آشنا شوید. همچنین برای خرید آن‌ها می‌توانید به صورت آنلاین از وب سایت ما اقدام کنید و سوالات خود را از طریق تماس با کارشناسان در میان بگذارید.

نهال‌های زینتی و غیرمثمر

پیش از هر چیزی توجه کنید که خاک این درختان نباید شامل مواد مغذی باشد و اگر می‌خواهید خاک‌شان را تقویت کنید می‌توانید کمپوست و کود دامی را انتخاب نمایید. بهتر است برای این که نهال‌های زینتی و غیرمثمر زیبایی بهتر و رشد بیشتری داشته باشند، آن‌ها را هرس کنید. به این ترتیب شاخه‌های مزاحم و آفت‌زده از بین می‌روند.

به طور کلی می‌توانید نهال‌های زینتی را به دو هدف تهیه کنید:

  • برای منبع درآمد برای احداث باغ چوب و سپس فروش چوب‌های درختان مانند صنوبر، پالونیا و چنار
  • برای زیباسازی فضا و به هدف تزئین، از جمله درخت ژینکو، بید مجنون و ابریشم
  • به عنوان پرچین و جلوگیری از بادهای شدید
  • کاشت نهال‌های زینتی و غیرمثمر برای جلوگیری از فرسایش خاک
قلمه زدن درخت و گیاهان
مشاهده

بهتر است هنگام انتخاب نهال زینتی به منطقه و شرایط جوی و اقلیمی حاکم بر آن جا توجه ویژه‌ای کنید. در هر صورت این درختان و نهال‌های زینتی با به همراه داشتن گل و برگ‌های زیبا یا برگ‌های آویزان که سایه‌های دلنشین ایجاد می‌کنند، می‌توانند جذابیت خاصی به محوطه مورد نظر شما ببخشند.

فروش نهال زینتی

قبل از انتخاب نهال زینتی به این موارد دقت کنید

اول از هر چیزی هدف و نیاز خود را مشخص کنید. اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنید، وقت و سرمایه خود را از دست می‌دهید. بهتر است در ابتدا در برابر این که نهالی زینتی مورد نظر شما به سرما، گرما، باد، شدت نور خورشید و یا حتی رطوبت مقاوم است یا خیر اطمینان حاصل کنید.

البته باید به عطر گل ها، میزان تولید موادی که محیط را آلوده می‌نمایند و مقاومت به بیماری‌ها نیز توجه کنید.

نکته دیگری که باید هنگام خرید نهال زینتی به آن دقت کنید این است که نباید نهال‌ها را در فاصله نامناسب بکارید چرا که هر چه این فاصله کمتر باشد، سال‌ها بعد نمی‌توانید شاهد منظره زیبای از این درختان باشید، چراکه رشد مناسبی نمی‌کنند و به این ترتیب سرمایه و وقت‌تان را هدر می‌دهید. البته مگر این که بخواهید از این درختان زینتی برای بادشکن و پرچین استفاده کنید. دقت داشته باشید که مشکل دیگر کشت متراکم نهال‌های زینتی انتشار آفات و بیماری‌های فراوان است.

فروش نهال مثمر
مشاهده

هنگام کشت این نهال زینتی توجه داشته باشید که از دیوارها و لوله‌های فاضلاب به دور باشند و دقت کنید که فضای شاخه‌های آن‌ها در آینده کاملا باز و آزاد باشند، به گونه‌ای که به یکدیگر برخورد نکنند.

توصیه مهم دیگر این است که نباید درخت بید و سپیدار را نزدیک به ساختمان‌ها یا تاسیسات زیر زمینی بکارید. همچنین از کاشت درختان در مسیر سرریز برف از پشت بام خودداری نمایید، مخصوصا اگر میزان بارش برف در محل زندگی شما به بالا است.

مزیت‌های کاشت نهالی زنیتی

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که نمی‌توانید نهال مثمر و درختان میوه بکارید، بهتر است به درخت‌ها و نهال‌های زینتی و غیرمثمر روی بیاورید.

اگر می‌خواهید با کاشت درختان از زمین خود بیشتر بهره‌مند شوید و فضای اطراف را زیباتر کنید، پس نهال‌های زینتی گزینه مناسبی برای شما می‌باشند. شما می‌توانید با انتخاب این نهال با یک تیر دو نشان بزنید چرا که در عین این که یک افزودنی زیبا به فضای مورد نظرتان هستند، می‌توانند بدون دردسر اضافه و مراقبت‌های سخت و پیچیده از درختان میوه، زیبایی و سرسبزی خاصی را به شما بدهند.

ایده هایی برای طراحی فضای سبز
مشاهده

برخی از نهال‌های زینتی ظاهر درختان میوه‌دار را دارند اما دردسرهای نگهداری از آن‌ها را به دنبال ندارند. کاشت نهال زینتی این روزها در سراسر جهان رو به افزایش است. در واقع کاشت این نهال‌ها در نهایت به درخت‌های زیبا و جذابی تبدیل می‌شوند که می‌توانند حیاط، محوطه‌های ویلا و خانه، فضاهای سبز و پارک‌ها را بی نهایت سرشار از حس سبز طبیعت کنند.

خرید و فروش نهال زینتی

از جایی که نهال‌های زینتی انواع مختلف و به دنبال آن قیمت‌های متفاوتی دارند، می‌توانید برای خرید نهال زینتی با کارشناسان باغ ایرانی در ارتباط باشید تا بتوانید با قیمت مناسب و متناسب با نیازهای خود صاحب نهال‌های بی نهایت زیبا شوید و از جذابیت طبیعت در محیط اطراف خود لذت ببرید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490