طراحی و اجرای روف گاردن در شمال تهران

اجرای روف گاردن در شمال تهران

فهرست مطالب

زمانی که جمعیت در شهرهای کوچک و بزرگ رو به افزایش رفت، ساختمان‌سازی و آپارتمان‌سازی با سرعت بیشتری انجام گرفت. بنابراین مردم روز به روز بیشتر از طبیعت سبز فاصله گرفتند. حتی چنین چیزی در شمال تهران که به یک منطقه خوش آب و هوا معروف است نیز صدق می‌کند. طراحی و اجرای روف گاردن در شمال تهران اجازه می‌دهد تا هر کسی بتواند درست در جایی که زندگی می‌کند، طعم طبیعت را بچشد و به آرامش رویایی خود برسد.

گروه باغ ایرانی که بزرگترین شرکت در زمینه ساخت ویلا و طراحی فضای سبز می‌باشد، می‌تواند با تیم مجرب و متخصص خود که سال‌ها در زمینه طراحی، نظارت و اجرای ویلا و محوطه‌سازی فعالیت مستمر و تخصصی داشته‌اند، روف‌گاردن سبز و زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد.

پیشنهاد محصول
e4b68e90d9404ea2856da35ba859cce7

الاچیق

مشاهده محصول

طراحی روف گاردن در شمال تهران

تهران یکی از آن شهرهایی است که طراحی و اجرای روف‌گاردن در آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، این موضوع به تاثیر شرایط آب و هوایی تهران روی پوشش گیاهی و رشد انواع گیاهان باز می‌گردد.

معمولا، روف‌گاردن شامل درختان، پوشش گیاهی و گل‌ها و گیاهان مختلف است. البته زیبایی دو چندان روف‌گاردن به وجود سایر عوامل زیبا و جذابی هم چون آلاچیق، حوضچه، آبنما، سنگ‌های تزئینی، مبلمان، نورپردازی و موارد دیگر وابسته است.

طراحی محوطه با رویت
مشاهده

نکته مهم دیگر قبل از اجرای این عوامل طراحی و اجرای روف‌گاردن در شمال تهران به زیرسازی مربوط می‌شود. در واقع یک روف‌گاردن موفق و قابل اطمینان که به طور حتم آسیبی به ساختمان و ساختارهای زیرین خود وارد نمی کند، به اجرای یک زیر ساخت اصولی و استاندارد بستگی دارد.

طراحی روف‌گاردن نیز در مرحله دوم قرار می‌گیرد، در واقع بعد از انجام زیرساخت باید به گونه‌ای فضای سبز طراحی شود تا از تمام فضای پشت بام استفاده بهینه شود.

 

مطلب پیشنهادی : محوطه سازی ویلا

 

مراحل اجرای روف گاردن

1. نقشه‌برداری

در این مرحله تمامی مصالح مورد نیاز برای روف‌گاردن بررسی می‌شود. در این مرحله حتی یک طراحی سه‌بعدی ساخته شود تا  تمامی جزئیات از قبل قابل پیش‌بینی باشد.

2. مصالح مورد استفاده در روف‌گاردن

این مورد ابتدا با شرایط اقلیمی و همچنین موقعیت جغرافیایی خانه و ویلا مشخص شود. از نظر هزینه نیز مصالح‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد به طور مثال روف‌گاردن چوبی مطمئنا نسبت به روف‌گاردن بتنی قیمت پایین‌تری دارد.

3. متراژ فضا

مشخص است که هر چه فضای یک پشت بام برای طراحی و اجرای روف‌گاردن در شمال تهران بیشتر باشد، نیاز به متریال و مصالح بیشتری دارد که روی هزینه نهایی تاثیر می‌گذارد.

انواع آلاچیق در طراحی فضای سبز
مشاهده

اجرای روف گاردن در شمال تهران

4. نصب چمن مصنوعی یا فلاورباکس

اگر روف‌گاردن مورد نظر مشتری نیاز به نصب چمن مصنوعی و یا فلاور باکس داشته باشد، ضروری است تا 8 لایه محافظتی در کف پشت بام مهیا شود، از جمله لایه ضدریشه، حرارتی، نگهدارنده آب ماکسی ترد، ژئوتکستایل و فیلتر خاک. این لایه‌ها به صورت متری محاسبه می‌شود.

5. آبیاری

برای این که روف‌گاردن شما فضای همیشه سرسبزی داشته باشد، به یک سیستم آبیاری نیاز است که در این زمینه، سیستم آبیاری اتوماتیک و قطره‌ای به دلیل مقرون به صرفه بودن، پیشنهاد می‌شوند.

6. نورپردازی

نورپردازی، بخش جذاب و زیبای روف‌گاردن است که موجب می‌شود تا فضای سبز شما حتی در تاریکی شب مانند ستاره بدرخشد. برای این نورپردازی چراغ ریسه ال‌ای‌دی، مه‌پاش، چراغ دفنی و غیره به کار می‌رود.

انواع روف گاردن

  • روف‌گاردن گسترده: این نوع یک فضای سبز فوق‌العاده بزرگ را مهیا می‌کند که محل مناسبی برای استراحت و آرامش است و حتی می‌تواند مکان مناسبی برای دورهمی‌ها، جشن‌ها و مهمانی‌های شما باشد.
  • روف‌گاردن فشرده: در این نوع می‌توانید گیاهان بیشتری در روف‌گاردن خود بگنجانید. این نوع هم‌چنان می‌تواند محل آرامش و استراحت شما و اعضای خانواده‌تان باشد و برای مهمانی‌های با حداکثر دو خانواده مناسب است.
  • روف‌گاردن نیمه‌فشرده: این نوع بیشتر روی پاکسازی و تهویه هوا و ایجاد یک فضای سبز در پشت بام تمرکز دارد که نسبت به دو نوع دیگر هزینه ساخت آن کمتر است.
طراحی فضای سبز باغچه
مشاهده

انواع سبک روف گاردن

1. کلاسیک

در این طراحی از شکل‌های هندسی نیم دایره و یا خطوط منحنی به کار گرفته می‌شود و روی جزئیات تمرکز بالایی وجود دارد. همچنین در این نوع طراحی بیشتر فلاورباکس و یا باکس‌های مخصوص کاشت درختان به کار می‌رود.

2. مدرن

در روف‌گاردن مدرن می‌توان خلاقیت‌ها و ایده‌های نوآورانه بسیاری را پیاده کرد، اما همه چیز باید روی سه عنصر اصلی تمرکز داشته باشند: نظم، سادگی و معادل تا بتوانند در کنار هم مدرن بودن طراحی روف‌گاردن را نشان دهند.

3. ساده

اگر بودجه‌تان خیلی زیاد نیست اما همچنان عاشق ایده روف‌گاردن هستید، ما به شما طراحی ساده را پیشنهاد می‌کنیم که از المان‌های پیش ساخته استفاده می‌شود تا هزینه اجرا کاهش یابد. اما در این نوع سیستم آبیاری زهکشی و فیلتراسیون وجود ندارد و اجزای آن فقط فلاورباکس، گلدان‌ها یا چمن مصنوعی است.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490