طراحی فضای سبز باغچه

فهرست مطالب

همه ما دوست داریم فضای سبز خانه خود را منحصربفرد و خاص طراحی کنیم ، برخی از مردم با صرف کردن هزینه های گزاف فضای سبز ویلای خود را طراحی و اجرا می کنند ولی شما می توانید با کمی خلاقیت و با کمترین هزینه ظاهری زیبا به فضای سبز حیاط خود بدهید .

درخت دو بعدی ساخته بشر !!

عنوان درخت دو بعدی شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد . این نوع از درختان مناسب برای فضاهای کوچک می باشد . با هرس کردن و گره زدن شاخه ها به یک قالب خاص ، درخت درست شبیه یک قاب زیبای دو بعدی رشد می نماید . حقیقتا درخت دو بعدی وجود خارجی ندارد و این ما هستیم که به آن با هرس کردن و قالب دهی شکل و فرم می دهیم با این نوع هرس نه تنها زیبایی باغچه را دو چندان می کنیم بلکه فضای سبز محیط منزلمان را می توانیم به درختان بیشتری اختصاص دهیم ، این روش برای ایجاد پارتیشن طبیعی نیز مناسب است .
درخت دوبعدی

چه نوع درختانی برای کاشت دو بعدی مناسب هستند ؟

درختانی برای دوبعدی رشد کردن مناسب هستند که شاخ و برگ های ظریف دارند . درختان میوه بهترین گزینه برای اینکار هستند . درخت سیب ، گلابی ،هلو ،انار و … .البته شرایط اقلیمی محل زندگی خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام نمایید .

مطلب در مورده درخته قطور
مشاهده

درخت دوبعدی

چرا درختان دوبعدی در حیاط خود بکاریم ؟

 

  • صرفه جویی در استفاده از فضای حیاط
  • کاشت میوه در حیاط خانه و لذت بردن از طعم ارگانیک آن
  • چیدن میوه ها بصورت طولی بدون نیاز به نردبان
  • ایجاد یک فضای زیبا و خلاقانه

درخت دوبعدی

روش کاشت درخت بصورت دو بعدی

این روش ، نیاز به دقت و توجه زیادی دارد . در هنگام کاشتن درخت دو بعدی از یک متخصص طراحی فضای سبزکمک بگیرید .
درخت باید در فاصله 15 تا 25 سانتی متر از دیوار کاشته شود . الگوی مورد نظر برای رشد درخت دو بعدی خود را تعیین کنید . در مورد نوع رشد درخت مورد نظر تحقیق کنید تا با تعیین الگو به ساختار درخت آسیبی وارد نشود . از یک قیم برای الگوی درخت استفاده کنید و شاخه ها را به طور دلخواه به این سیم ها گره بزنید . درختانتان برای رشد به 6 ساعت نور خورشید احتیاج دارند . مکان مناسبی برای درختتان انتخاب نمایید تا نور کافی را دریافت کند . شاخه های درخت را به این الگوها وصل کنید و 20 سانتیمتر از سر شاخه ها را آزاد بگذارید تا بتواند رشد کند .
به این نکته توجه کنید که انعطاف پذیری درختان باهم متفاوت است و میزان آبیاری و رسیدگی در درختان هم دارای تفاوت هایی است

رزماری گیاهی شگفت انگیز
مشاهده

درخت دوبعدی

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490