انواع آلاچیق در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

آلاچیق برای زیبا سازی حیاط یا ویلای شما استفاده می شود و سایبانی است که فضای مفرحی برای استراحت در باغ و ویلا بوجود می آورد . بهترین آلاچیق های مورد استفاده در باغ آلاچیق های چوبی و فلزی می باشد که هم از مقاومت بالایی برخوردار هستند و هم زیبایی ویلای شما را چندین برابر می کند .

آلاچیق یکی از عناصر طراحی و اجرای فضای سبز می باشد و سازه آن بسیار کاربردی است . در ادامه شما را با انواع آلاچیق آشنا خواهیم کرد .

 

آلاچیق فلزی

سازه ای متشکل از آلیاژهای فلزی می باشد که برای بکارگیری در فضای باز توصیه می شود . چرا که نسبت به انواع دیگر آلاچیق مقاوم تر در برابر عوامل طبیعی مثل باران و رطوبت ، نور خورشید و … می باشد . برای اینکه سازه فلزی شما نظم طبیعی ویلایتان را برهم نزند می توانید از روکش چوبی استفاده نمایید .اگر تمایل دارید از آلاچیقی با وزن کم و انعطاف پذیری بیشتر در فضای باز استفاده کنید این مدل آلاچیق ها می توانند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشند .الاچیق فلزی شامل یک سقف و چند پایه یا ستون می باشد . این آلاچیقها کاربردهای مختلفی دارند. از کاربرد در حیاط ویلا ، باغ و منازل گرفته تا بکارگیری در کنار خیابان ها  و میادین به عنوان مبلمان شهری .

آلاچیق فلزی

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای را می توان آن را در پشت بام ها، رستوران ها، حیاط منازل، کافه های سنتی و …. اجرا نمود. شیشه هایی که برای ساخت آلاچیق شیشه ای استفاده می شوند نوعی عایق هستند و از انتقال گرما یا سرما جلوگیری می کنند. برخی از این شیشه ها تاشو هستند که با جمع کردن آن ها در تابستان می شود از هوای طبیعی  بهره مند شد . محلی را تصور کنید با طبیعت زیبا، درخت، آب جاری،باغ ها ، حیاط ویلا و …این مکان ها بهترین محل برای احداث آلاچیق شیشه ای هستند. آلاچیق شیشه ای فرم ساده آلاچیق ها را تغییر داره و با المان خاص و زیبایی که دارد زیبایی باغ شما را دوچندان می کند . در این نوع سازه از شیشه نشکن استفاده می شود ، بنابراین نگران جنس شکننده آن نباشید . با خیال راحت از الاچیق شیشه ای استفاده نمایید .

اصول طراحی ویلای دوبلکس
مشاهده

آلاچیق شیشه ای

 

آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی به دلیل همخوانی زیادی که با طبیعت دارد بیشتر از مدل های دیگر مورد استقبال قرار گرفته است و بهترین و زیباترین نوع آلاچیق می باشد ولی برای اینکه در طبیعت آسیب نبیند مراقبت هایی نیاز دارد .آلاچیق چوبی معمولا از چوب سرو و کاج، صدر و توسکا اجرا می شود . زیرا این چوب ها سبک و مقاوم می باشند  . آلاچیق چوبی جلوه طبیعی به باغ شما می دهد و نوع کلاسیک آن بیشتر در باغ های خانوادگی و رستوران های سنتی استفاده می شود . می توانید در فضل سرما با روشن کردن آتشدان فضای باز آلاچیق خود را استفاده نمایید .

آلاچیق چوبی

آلاچیق حصیری

در ساخت آلاچیق حصیری به دلیل ارتباط مستقیم با فضای باز و شرایط جوی باید از مصالحی استفاده کرد که در شرایط جوی مختلف استقامت لازم را داشته باشد و به مرور زمان دچار خوردگی و تخریب نشوند. در طراحی و ساخت آلاچیق حصیری از چوب گیاه ارغوان در دو نوع گرد(قارچی) و مستطیلی(طرح چینی) می توان استفاده کرد. در هر مکانی که بخواهید می توانید از آلاچیق حصیری استفاده نمایید . باغ ، ویلا ، پارک ، حیاط و ….الاچیق حصیری سازه ای بسیار سبک و زیبا است که بیشتر در شهرهایی که در معرض بارندگی و رطوبت قرار دارند استفاده می شود . چون نه مثل آلاچیق فلزی اکسید می شود و نه مثل آلاچیق چوبی پوسیده می شود . در کنار دریاها معمولا آلاچیق های حصیری را می بینیم .

طراحی فضای سبز استخر
مشاهده

آلاچیق حصیری

آلاچیق پارچه ای (آلاچیق چادری)

آلاچیق چادری فضایی نیمه باز است که بیشتر عملکردی تفریحی دارد که با نام  آلاچیق پارچه ای نیز شناخته شده است. در واقع آلاچیق چادری سر پناهی زیباست که به عنوان پوشش فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد . آلاچیق چادری بطور کلی به دو حالت آلاچیق چادری ثابت و آلاچیق چادری متحرک تقسیم میشود .

آلاچیق بادبانی

آلاچیق مدرن

این نوع آلاچیق به سبکی مدرن و بی قاعده ساخته شده است و در ساخت آن بصورت ترکیبی از شیشه ، چوب ، فلز و … استفاده می شود . این سبک از آلاچیق جذابیت زیادی دارد و استفاده از متریال های متفاوت در ساخت آن آزاد است . به باغ یا ویلای شما فرمی دلچسب و خاص می دهد و از یکنواختی محیط جلوگیری می کند . سقف ها ، دیواره های آلاچیق بسیار متنوع است.از سقف های چوبی ،گیاهی و پارچه ای گرفته تا سقف های سفالی و… . برخی از آلاچیق ها دارای سقف های متشکل از چوب های باریک افقی که نور را به داخل آلاچیق هدایت می کنند می باشد که به آن پرگولا نیز می گویند . برخی از الاچیق ها با پوشش گیاهان رونده به مکانی خاص و دیدنی تبدیل می شود .

طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی
مشاهده

آلاچیق مدرن

قیمت آلاچیق

برای اینکه فضای سبز زیبایی داشته باشید می توانید از آلاچیق های مختلفی استفاده نمایید . استفاده از آلاچیق فضای دنجی پدید می آورد که میهمانان شما از بودن در فضای باغ شما لذت خواهند برد . باغ ایرانی شما را در یافتن بهترین آلاچیق های هماهنگ با ویلای شما یاری خواهد کرد . آلاچیق های مدرن با داشتن فضای بزرگ و با استفاده از متریال های مدرن و لوکس دارای طراحی بسیار جذاب و خیره کننده ای می باشند. از آلاچیق می توانید برای پذیرایی از میهمانانتان استفاده نمایید و این اطمینان را داشته باشید که آن ها از بودن درفضای سبز ویلای شما لذت خواهند برد .آلاچیق ها از عناصر مختلفی تشکیل شده اند و با توجه به تنوعی که دارند برای استعلام قیمت و یافتن آلاچیق مناسب با باغ خود با کارشناسان باغ ایرانی تماس بگیرید .

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490