اصول طراحی ویلای دوبلکس

اصول طراحی ویلای دوبلکس

فهرست مطالب

خیلی از مردم این روزها ترجیح‌ می‌دهند برای دوری از ترافیک و شلوغی و آلودگی، یک ویلای دوبلکس در یک مکان آرام و خلوت و البته خوش و آب هوا بسازند و در کنار خانواده و دوستان بهترین لحظات را سپری کنند. امروزه شاهد استقبال بالایی از سبک طراحی ویلای دوبلکس هستیم و این سبک به روش‌های مختلفی توانسته است به زیبایی در معرض نمایش قرار بگیرد.

ویلای دوبلکس به دلیل ساختار زیبا و کاربردی که دارد، در دل مردم جا باز کرده است و تبدیل به اولین انتخاب برای بسیاری از افراد هنگام ساخت و طراحی ویلا شده است.

شما برای ساخت چنین ویلایی نیاز به یک تیم متخصص و مجرب دارید که سال‌های سال در این زمینه فعالیت داشته‌اند و‌ می‌توانند تمامی اصول و استانداردها را در ساخت ویلا به درستی پیاده‌سازی کنند. گروه باغ ایرانی (آی آر گاردن) آماده است تا با ساخت هر سبک از ویلایی هم چون طراحی ویلای دوبلکس، لحظات آرامش بخشی را برایتان به ارمغان بیاورد.

در طراحی ویلای دوبلکس چه اصولی رعایت‌ می‌شود؟

1.جهت ویلا

چگونه تراریوم بسازیم
مشاهده

بهتر است ویلاهای دوبلکس در شمالی‌ترین قسمت زمین احداث شوند. به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌جویی‌ می‌شود و نور طبیعی بیشتر به داخل ویلا راه‌ می‌یابد.

همانطور که‌ می‌دانیم خورشید از مشرق طلوع کرده و از سمت مغرب نیز غروب‌ می‌نماید. اگر طراحی و ساخت ویلای دوبلکس شما بر اساس این جهت‌نمایی انجام شود، فضای داخلی بهترین نور را در طول روز دریافت‌ می‌کند و مصرف انرژی نیز به شدت کاهش‌ می‌یابد.

2.سایبان‌های شمالی و جنوبی در نمای ویلای دوبلکس

این که سایبان‌های روی پنجره‌ها در بخش‌های شمالی و جنوبی، با توجه به این که نور خورشید در اواسط روز‌ می‌تواند آزاردهنده باشد، طراحی شوند‌ می‌تواند آرامش و رفاه بیشتری برای ساکنین به ارمغان بیاورد. در واقع سایبان‌های قسمت جنوبی باید بلندتر و در قسمت شمالی باید کوتاه‌تر باشند. این امر‌ می‌تواند در فصل زمستان موجب کاهش حداکثری انرژی شود.

اصول طراحی ویلای دوبلکس

3.اندازه فضاها در ویلای دوبلکس

زمانی که سبک دوبلکس را برای طراحی ویلای خود انتخاب‌ می‌کنید،‌ می‌توانید روی اندازه‌ها بر اساس سلیقه و دلخواه خود تسلط داشته باشید. شما‌ می‌توانید استانداردها و سبک زندگی خود و اعضای خانواده را در این زمینه مد نظر قرار دهید.

سان روم گاردن (اتاق شیشه ای)
مشاهده

اگر اهل مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستید، پس حتما قسمت سالن می‌تواند قلب تپنده ویلای شما باشد. حتی این امکان وجود دارد که 2 تا 3 سالن را در طراحی داخلی ویلای دوبلکس اجرا کنید. هم‌چنین می توانید ارتباط آشپزخانه و اتاق‌ها را به سالن‌ها، به زیبایی هرچه بیشتر در فضای داخلی این نوع ویلا نمایان کنید.

4.دیوار شیشه‌ای را از یاد نبرید

توصیه‌ می‌کنیم در طراحی ویلا دوبلکس مدرن، در بخش‌هایی که در تماس با نور مستقیم آفتاب هستند، از دیوارهای شیشه‌ای استفاده کنید، البته اگر آب و هوای منطقه مورد نظر شما این اجازه را‌ می‌دهد. دقت داشته باشید این دیوارهای شیشه‌ای فقط در بخش‌های خاصی قابل اجرا هستند.

5.جانمایی پله‌ها در ویلای دوبلکس

انتخاب محل قرارگیری پله‌ها‌ می‌تواند زیبای ویلا دوبلکس شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. پله‌ها نباید مانع از رسیدن نور طبیعی به فضای داخلی شوند و یا نباید فضاهای اصلی را اشغال کنند. هم‌چنین پله‌ها باید در مکانی جانمایی شوند که دسترسی به آن‌ها ساده باشد.

6.ارتفاع سقف و زیبای طراحی ویلای دوبلکس

اگر ارتفاع سقف نامناسبی برای طراحی ویلا دوبلکس در نظر گرفته شود، واقعا فضای داخلی خیلی به چشم نمی‌آید و همه تلاش‌ها و زحمات بیهوده‌ می‌شوند. اما در مقابل، انتخاب ارتفاع سقف مناسب‌ می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر فضای داخلی کمک کنند. به یاد داشته باشید تا جایی که قوانین محل سکونت شما اجازه‌ می‌دهد، ارتفاع سقف را در طراحی ویلای دوبلکس خود را افزایش دهید و از جذابیتی که به فضای داخلی ویلای شما‌ می‌دهد، لذت ببرید.

گیاه انجیر چسب
مشاهده

7.سادگی مساوی با زیبایی

از این که طراحی داخلی ویلای دوبلکس خود را مملو از طرح‌ها و معماری‌های مختلف کنید، خودداری نمایید، چراکه به مرور زمان همه چیز برای شما تکراری و خسته‌کننده‌ می‌شود. در واقع، بیشتر از این که نشان دهند که این جا یک ویلا دوبلکس است، آن را مانند یک موزه نمایان‌ می‌کند. به یاد داشته باشید که زیبایی در سادگی است و آرامش ذهنی از سادگی در محیط اطراف به دست‌ می‌آید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490