رزماری گیاهی شگفت انگیز

فهرست مطالب

ل از اینکه گیاه گل بدهد، شاخه‌ها را ببرید. زمانی که شاخه‌ها را برداشت می‌کنید، گیاه را به شکل دلخواه‌تان دربیاورید. دسته‌های رزماری را برعکس در مکانی هوادار آویزان کنید. وقتی شاخه‌ها خشک شدند، برگ‌ها را از ساقه بکنید.

فروش رزماری
موارد استفاده
عطریات، آرایشی، آشپزی، زینتی و دارویی. روغن معطر این گیاه به صابون‌ها، کرم‌ها، لوسیون‌ها، عطر‌ها اضافه می‌شود. برگ‌های آن در عنبرچه‌ها، عطردان‌ها و همچنین حمام‌های گیاهی، بخور صورت، شوینده‌های مو و رنگ مو‌ها استفاده می‌شود. برگ‌های تازه و خشک شده رزماری برای مزه دار کردن مرغ، ماهی، بیف، گوشت بره، گوجه، قارچ، پنیر، تخم مرغ، سیب زمینی، سرکه و کره‌های گیاهی به کار رود. رزماری گل‌های جذابی دارد و برای تزئین مناظر پرورش داده می‌شود. این گیاه که ظاهری خوابیده دارد، روی دیوار یا برای پوشاندن زمین جذاب است. همچنین در جعبه نیز می‌توان آن را پرورش داد. این گیاه خواص دارویی دارد.

تکثیر
در تابستان 5/7 سانتی متر از نوک ساقه را ببُرید. قسمت بریده‌شده را داخل آب و پس از آن، در پودر هورمون ریشه‌زایی قرار دهید. پودر اضافی را تکانده و قلمه را داخل گلدانی از مدیوم گلکاری (ماده‌ای که موجب رشد گیاه می‌شود)، قرار دهید. مدیوم را مرطوب نگه دارید؛ اما دقت کنید خیس نباشد. ریشه‌ها در مدت سه تا چهار هفته رشد خواهند کرد. گیاه رزماری را می توانید در یک پارچه نم دار بپیچید، سپس داخل کیسه پلاستیکی درباز بگذارید و به مدت یک هفته در یخچال نگه‌دارید.
خردکردن رزماری: برگ‌های تازه آن را از ساقه کوچکی که به آن متصل است، نگه دارید و با چاقو آن ها را به اندازه دلخواه خرد کنید.

انواع سایبان در طراحی فضای سبز
مشاهده

خشک کردن و پودرکردن رزماری

دسته های رزماری را با یک نخ به هم ببندید و به مدت چهار هفته به صورت وارونه در یک محیط خشک و تاریک آویزان کنید، اگر جریان باد باشد بهتر است. پس از خشک شدن، نخ را گشوده و آن ها را روی یک سطح صاف پهن کرده و برگ ها را در جهت مخالف رویش از ساقه جدا کنید و برگ های خشک شده رزماری را در یک ظرف شیشه ای و در جای خشک و خنک به مدت یک سال نگه داری کنید.

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490