کاشت و پرورش درخت انار

فهرست مطالب

انار گیاهی بسیار دلربا و خاص است که به خاطر گل های زیبا و میوه های خوشرنگ و خوشمزه اش بسیار محبوب شده. میوه انار طعمی بی نظیر دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. گل های انار برای ماه ها بر روی گیاه می مانند و انگار درخت را چراغانی می کنند.

انار یکی از بهترین درختان میوه است و شاید ساده ترین درخت برای کاشت در گلدان ها باشد زیرا در مقایسه با دیگر درختان میوه ریشه کمتری دارد. درختان انار اگر در شرایط مطلوب رشد کنند، تا 200 سال زندگی می کنند. انار بومی خاورمیانه (ایران) و جنوب آسیا است.انار درختچه یا درخت کوچک است که ممکن است تا 6 متر رشد کند، اما معمولا به 2 متر کاهش می یابد .

میوه انار
آماده سازی خاک
درختان انار به هر دو خاک قلیایی و اسیدی سازگار می باشند، بنابراین جهت آماده سازی خاک برای کاشت میوه نگران نباشید. در واقع، این میوه به خوبی در انواع مختلفی از خاک ها تا زمانی که هیچ مشکل زهکشی نداشته باشد، رشد می کند، مقادیر مناسبی از هوموس، کمپوست دامی و کود درختی دانه ای به خاک موجود در باغ و نهال های کاشته شده اضافه کنید.

اصول طراحی باغ ویلا
مشاهده

انار
نور مورد نیاز
به منظور اطمینان از رشد بهتر و برداشت خوب انار، محلی را برای کشت انتخاب کنید که نور کاملی را دریافت کند. دما و حرارت بالا برای به دست آوردن عملکرد خوب و میوه های آبدار مهم می باشد. در مقابل، زمانی که درخت در معرض محیط سایه دار برای زمان طولانی قرار گیرد، میوه های کوچک تر و کم آب تر تولید می کند.

تنظیم آبیاری

خواص انار
هیچ کدام ار ارقام درخت انار خشکی طولانی مدت را تحمل نمی کنند. این درخت به رطوبت بالا و مقادیر کافی آب برای رشد مطلوب نیاز دارد. برای یک برداشت خوب، درختان باید به ویژه در طول مراحل گلدهی و میوه دهی به طور عمیق و منظم آبیاری شوند. اما اجازه دهید لایه ی بالایی خاک بین دو جلسه ی آبیاری خشک گردد.

 

هرس در زمان مناسب

خرید درخت انار
با توجه به هرس درختان انار، هرس اول باید هنگامی که ارتفاع درخ به حدود 2 فوت رسید، انجام شود. بسته به رقم، ارتفاع درخت انار به 4 متر تا 8 متر می رسد. شما می توانید شاخه های مرده را در طول ماه های زمستان سرد، هنگامی که درختان غیر فعال هستند، هرس کنید.

نکات انتخاب کفپوش مناسب روف گاردن
مشاهده

کوددهی

 انار پوست نازک
کودهای مکمل برای درختان انار اجباری نیست. با این حال، اگر خاک کاشت درخت ضعیف باشد، یا فاقد مواد تغذیه ای ضروری برای درخت باشد، می توانید کودهای آلی و کمپوست دامی را گاهی اوقات، یکبار در طی هر سه ماه به آن اضافه کنید. هنگامی که میوه ها در مرحله ی رسیدن قرار دارند، نباید از کودهای شیمیایی استفاده کرد.

محدوده ی دمایی مناسب
یک درخت گرمسیری انار نیاز به دمای نسبتا بالایی دارد. اگر چه این درخت به سرما متحمل است، اما قرار گرفتن در معرض دماهای زیر 15 درجه فارنهایت برای دوره ی زمانی طولانی مدت می تواند منجر به آسیب به برگ ها و ریزش آن ها گردد. محدوده ی دمایی مناسب برای کشت درخت انار بین 40 تا 90 درجه فارنهایت می باشد.

خرید درخت انار
به جز در مناطقی با زمستان سرد و طولانی، این درخت قابلیت سازگاری با آب و هوای مختلف که دارای بهاری آفتابی و تابستانی گرم باشند، را دارا میباشد. این درخت نسبت به سرما شدیدا حساس بوده و در دمای کمتر از ۱۲- درجه سانتیگراد که بیش از دو روز استمرار یابد قسمت هوائی آن از بین رفته و در شرایط دمائی سردتر حتی ریشه درخت نیز آسیب دیده و از بین خواهد رفت. از اینرو میباید قبل از احداث باغ انار نسبت به ارزیابی آب و هوائی منطقه اقدام نموده و از وضعیت دوره های سرمای زمستانه اطلاع حاصل کرد.

چمن طبیعی در طراحی فضای سبز
مشاهده

چیدن میوه ها

کاشت درخت انار
درخت انار در سال پنجم زندگی اش شروع به میوه دادن می کند. در این زمان اجازه دهید میوه ها خوب رسیده و قرمز شوند و سپس آنها را بچینید. اگر پوست میوه ترک خورد، به آن معنی است که بیش از حد صبر کرده اید.

تکثیر
درخت انار را به وسیله قلمه ساقه و هورمون ریشه زایی در خاک مخصوص قلمه زنی یا شن تکثیر می کنند. اما تکثیر آن کاری سخت و زمان بر است و به جای آن بهتر است به گلفروشی ها بروید و گیاهی جدید تهیه کنید.

 

نهال زیبای این میوه خوشمزه و پر خاصیت را می توانید از فروشگاه باغ ایرانی در هر کجای ایران که هستید، خریداری کنید.

 

شماره تماس:    آقای مهندس آهنگری نژاد  09124682490

instagram : irgarden_nursery

Telegram: https://t.me/irgarden_315

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490