درخت زیبای افرا

فهرست مطالب

یکی از درختانی که به وفور در زیباترین مناطق دنیا یافت می شود، درخت افراست. در ایران بیش تر در مناطق جنگلی شمال کشور وجود دارد. این درخت انواع گوناگونی دراد که بیش تر آن ها استفاده زینتی دارند و برای تزیین باغ ها و پارک ها استفاده می شوند.

خاک مناسب برای درخت افرا

افرا
این درخت معمولا در هر خاکی رشد می کند؛ اما رشد آن در خاک های اسیدی مخصوصا در جنگل های شمال سریع تر است و تفرایی که در چنین خاکی رشد می کند، زیباتر و پرپشت تر است. یکی از علائم موثر در رشد آن نور خورشید است اما بایستی از نور تند آفتاب در امان بماند. .خاک کمپوست با خاک برگ و لوم خوب زهکشی شده برای گیاه مناسب است. برای تغذیه ی آن 2 سال در میان از کود دامی استفاده نمایید.دمای کمتر از منفی 10 درجه و بیشتر از35 درجه به آن آسیب وارد می کند.
به رطوبت نیاز دارد و آب و هوای معتدل برای آن مناسب است.

آبیاری

درخت افرا
در تابستان هفته ی 3 بار و در زمستان کمتر آبیاری کنید. از ابیاری برگ ها اجتناب کنید. باید از افتاب تند در امان باشد و سایه برای آن بهتر است. این درخت به آفتاب سوختگی، یخبندان و باد شدید حساس می باشد.

پرورش گل نسترن و خواص میوه نسترن
مشاهده

هرس
در مورد درخت افرا هرس لازم نیست فقط کافی است در بهار شاخه های خشک و بیمار حذف شوند و به منظور زیبا سازی سر شاخه ها مرتب می شوند.

خواص
از این گیاه شربتی تهیه می شود که به شربت افرا معروف است و خاصیت ضداکسیدانی و ضد التهابی دارد و در مبارزه با دیابت و سرطان مفید است.

کاشت افرا
دمای مناسب
درخت افرا بهتر است که در دمای کمتر از ۱۰ درجه و یا دمای بیشتر از ۳۵ درجه قرار نگیرد.

روش های ازدیاد و تکثیرافرا
روش اول برای تکثیر درخت افراد از طریق بذر گیاه می‌باشد. اما از خشک شدن آن باید جلوگیری کرد. در مورد گونه‌هایی نیز که بذر آنها زودرس‌تر هستند، یعنی در بهار می رسد، باید بلافاصله پس از رسیدن اقدام به کاشتن نمود. همچنین در گونه‌هایی که بذر آنها در پاییز میرسد این امر در مورد اغلب افراها صدق میکند، به مدت ۹۰ روز در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود و سپس در بهار کاشته شود. این نوع بذرها در بهار رشد خوبی خواهند داشت. در مورد کشت پاییزه باید در فضای آزاد و در هوای آزاد انجام شود. به شرط آن که بعدها به مدت یک هفته در آب خیسانده شده و دقت شود که آب آن‌ها هر روز تعویض گردد.
برخی از گونه های درخت افرا به وسیله قلمه و پیوند تکثیر می شوند.

تمیز کردن چمن مصنوعی
مشاهده

نهال زینتی
نکات مهم
به هیچ وجه نباید برگ‌های درخت افرا را در مقابل جریان آب قرار دهید. در برخی از پارک‌ها و یا باغچه‌ها به علت وجود انواع آب‌پاش‌ها و پاشیده شدن آب روی برگ‌های درخت موجب سوختگی و از بین رفتن برگ‌های درخت خواهد شد.

اگر دنبال یک درخت لوکس و متفاوت برای محیط اطراف خود می‌گردید، افرا گزینۀ مناسبی است.

 

نهال این درخت زیبا را می توانید از فروشگاه باغ ایرانی در هر کجای ایران که هستید، خریداری کنید.

 

شماره تماس:    آقای مهندس آهنگری نژاد  09124682490

instagram : irgarden_nursery

Telegram: https://t.me/irgarden_315

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490