ساختن باغ مینیاتوری

فهرست مطالب

ساخت باغ مینیاتوری ایده ی بسیار جذابی برای جبران کمبود فضای سبز در سبک زندگی امروزه است  با اندکی خلاقیت می توانید نمونه ای از این باغ های رویایی را طراحی کنید لازم به ذکر است که باغ مینیاتوری همه ویژگیهایی را که یک باغ معمولی دارد، میتواند داشته باشد اما در ابعاد کوچک تر ساخته می شود.

ساختن باغ مینیاتوری

مرحله ی نخست در ساخت یک باغ مینیاتوری انتخاب مکانی است که می‌خواهید باغ خود را در آن احداث کنید سپس شرایط مکانی را بسنجید و با توجه به تمامی پارامترهای موجود از قبیل میزان نور، دمای محیط ،کوچک و یا بزرگ بودن فضا ،آب و هوای منطقه و.. نوع گیاه و گلدان را انتخاب کنید.
اندازه و شکل های گلدان‌هایی که می‌تواند برای احداث یک باغ مینیاتوری انتخاب کنید متنوع است ، به صورت کلی هرقدر گلدان شما بزرگتر باشد گیاهان شما مدت زمان بیشتری را در کنار هم باقی می‌مانند. از ظروف دیگری می توان به جای گلدان استفاده کرد تنها به یاد داشته باشید ظرفی که برای باغ انتخاب می کنید را زهکشی کنید.
در انتخاب گیاهان نکته بسیار مهم این است که گیاهانی را که از نظر شرایط نگهداری و رشد با هم تطبیق دارند انتخاب کنید. یکی بالارونده ، یکی که گل داشته باشد و دیگری گیاهانی که بافت زیبایی دارند.
پس از این مراحل باید تصمیم بگیرید که چه نوع لوازمی را می‌توانید در این مکان استفاده کنید. برای ساخت یک باغ مینیاتوری می‌توان از انواع وسایل استفاده کرد.

سه گام اصلی در انتخاب صحیح گیاهان برای حیاط شما
مشاهده

ساخت باغ

اموزش ساختن باغ مینیاتوری :

وسایل مورد نیاز شامل گلدان مناسب ، خاک و کود ، گل و گیاه، سنگ ریزه و انواع لوازم تزیینی است یک طرح برای باغ خود در نظر بگیرید و وسایل را طبق طرح انتخابی تهیه نمایید.
ابتدا ته گلدان را به اندازه ی 3 سانتی متر سنگ ریزه قرار دهید سپس خاک و کود را ریخته وشروع به کاشت گیاهان کنید، بهتر است درختچه مینیاتوری تان را در قسمت انتها قرار دهید ،گیاه متوسط تان را در اطراف و گیاهان پوشاننده را در قسمت جلوی گلدان بکارید.
برای استفاده از لوازم تزیینی نخست قسمت های اصلی مثل خانه و… را قرار دهید  سپس فضاهای خالی باقی مانده را با سنگریزه بپوشانید. بسته به اینکه چقدر می خواهید خاک معلوم باشد می توانید از سنگ های تزیینی استفاده کنید.

ساخت باغچه مینیاتوری

ساخت باغچه مینیاتوری

احداث باغ

اموزش باغچه مینیاتوری

اموزش باغچه مینیاتوری

طراحی باغ مینیاتوری

تصاویر باغ مینیاتوری

طراحی باغ مینیاتوری

خرید باغچه مینیاتوری

چگونه باغچه مینیاتوری درست کنیم

تصاویر باغ مینیاتوری

 اساس احداث یک باغ مینیاتوری

ساخت باغ های مینیاتوری در خانه

ساخت باغچه کوچک گلدانی

خرید باغچه مینیاتوری

باغ های مینیاتوری درون گلدان

باغچه مینیاتوری کاکتوس

خرید گلدان مینیاتوری

آموزش ساخت تراریوم

باغ های مینیاتوری درون گلدان

گل و گلدان مینیاتوری

ساخت گلدان‌های کوچک زیبا

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490