گل های رونده حیاط

فهرست مطالب

گیاهان بالارونده دسته‌ای از گیاهان هستند که رشد طولی خوبی دارند و ارتفاع آنها به سرعت زیاد شود. گیاهان بالارونده به گیاهان دیگر و یا سایر اشیا متکی می‌شوند تا بتوانند بالا بروند و به نور خورشید دسترسی پیدا کنند.

گیاهان بالارونده دسته‌ای از گیاهان هستند که رشد طولی خوبی دارند و ارتفاع آنها به سرعت زیاد شود. گیاهان بالارونده به گیاهان دیگر و یا سایر اشیا متکی می‌شوند تا بتوانند بالا بروند و به نور خورشید دسترسی پیدا کنند. این گیاهان با استفاده از هدایت‌کننده‌ها می‌توانند سطح مورد نظر شما را بپوشانند یا از دیوار یا ستون خاصی بالا روند. راحت‌ترین راه این است که به کمک نخ و با سوزن یا میخ‌ های کوچک ساقه‌های رونده آنها را روی چوب درختان ، دیوار یا ستونی در خانه نگه‌ دارید. ما می‌توانیم با کاشت گیاهان بالارونده یک نمای متنوع و منحصر به فرد در باغ خود ایجاد کنیم. با توجه به اینکه گیاهان بالارونده رشد سریعی دارند، نمی‌توان آنها را به حال خود رها کرد. البته رشد انبوه این گیاهان ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. رشد این گیاهان باید با فضا متناسب باشد و مهار آن ها ضروری است.

انواع گل های رونده

گل پاپیتال Canary lvy

گل پاپیتال Canary lvy یا پیچک انگلیسی با نام علمی Hedera canariensis   نامیده می شود. که به فارسی نیزبه آن ” عشقه ” می گویند.
گل پاپیتال از گیاهان همیشه سبز با برگ های کوچک و دارای بریدگی در اطراف برگ ها ، رنگ برگ ها سبز و یا ابلق و دارای لبه های سفید و بسیار سریع الرشد است.این گیاه ارزان‌قیمت نیز می باشد. قابل ذکر است که گونه ی ابلق این گل نسبت به گونه ی سبز آن دیر رشد تر هستند . گل پاپیتال گیاهی بالا رونده بوده و زمانی که در گلدان کاشته می شود نیاز به یک نگهدارنده  دارد .
گل پاپیتال به نور فراوان و کافی نیاز دارد.توجه کنید پاپیتال را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا کلروفیل برگ ها را از بین می برد و آن ها را بی رنگ می کند .
دمای مناسب برای رشد پیچک انگلیسی  در زمستان 8 درجه و در تابستان 18 درجه سانتی‌گراد می باشد.
گل پاپیتال به هفته ای یک بار آبیاری در فصل زمستان و هفته ای دو بار آبیاری در فصل تابستان نیاز دارد .اجازه دهید سطح خاک گلدان پاپیتال بین دو آبیاری خشک شود .
در بهار و تابستان که فصل رشد گیاه است می توان گل پاپیتال را با کود های مایع و جامد محلول هر دو هفته یک بار طبق دستور تغذیه نمود .
خاک لیمونی یا پیت بهترین خاک برای پرورش و نگهداری این گیاه است .گیاه در حال رشد نیاز به یک بار تعویض گلدان در سال دارد ،بهتر است برای پاپیتال های جوان در سال های اول و دوم دو مرتبه گلدان را تعویض نمایید ،در صورت عدم امکان خاک سطحی گلدان را با خاک غنی و تازه جایگزین کنید .
غبار پاشی برای تمیز نمودن برگ های این گیاه کافی است . در صورت لزوم از پارچه و اسفنج مرطوب استفاده نمایید .

نحوه ساخت ویلا مدرن
مشاهده

سه روش برای ازدیاد گل پاپیتال وجود دارد :
قلمه زدن در بهار یا تابستان
پیوند روی پایه های مقاوم
خوابانیدن شاخه ها
 

گل پاپیتال

 

پوتوس Pothos

گل رونده پوتوس دارای برگ هایی از رنگ سبز تا ابلق با لکه‌های زرد و سفید تغییر می‌کند. این گیاه ارزان‌قیمت و کم‌توقع است و رطوبت کم را تحمل می‌کند. در نیم‌سایه و نور غیر مستقیم رشد می کند. آبیاری این گیاه  در تابستان 4 روز یک‌بار و زمستان هفته‌ای یک‌بار کافی می باشد .خاک گلدان باید بین 2 آبیاری خشک شود. غبارپاشی 3،2 روز یک‌بار انجام شود.

دمای مناسب یرای گل پوتوس در زمستان 16 درجه و تابستان 24 درجه سانتی‌گراد می باشد .
از خاک سبک و لیمونی برای گلدان گیاه پوتوس استفاده شود و برای تکثیر این گیاه از روش  قلمه ساقه دراواخر بهار تا اواسط تابستان می شود بهره برد.

 

گل پوتوس

موچسب Chestnut Vine

گیاه موچسب،ساقه‌های فنرمانند زیبایی دارد.در تابستان نیم‌ سایه برای آن مناسب می باشد  ودر زمستان نور کامل.برای آبیاری گیاه موچسب، تابستان 2 بار در هفته و زمستان 10 روز یک‌بار کافی است . آبیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی ریشه‌ها می‌شود. غبارپاشی را 2 بار در هفته در تابستان و در زمستان 2 هفته یک‌بار انجام دهید.
دمای مناسب این گیاه در زمستان 10 درجه و تابستان درجه حرارت طبیعی اتاق می باشد. حرارت بالا غبارپاشی نیاز دارد.
در فصل رشد هر 10 روز یک‌بار با کود شیمیایی مخصوص گیاهان زینتی طبق دستورالعمل کوددهی شود.
خاک لیمونی و خاک‌برگ و زهکش مناسب برای این گیاه نیاز می باشد و برای تکثیر گل موچسب از قلمه ساقه در فصل بهار استفاده شود.

محوطه سازی
مشاهده

 

گل موچسب

گل ساعتیPassion Flower

از جمله گل های رونده دیواری می توان گل‌های ساعتی را نام برد که این گل در اوایل تابستان ظاهر می‌شود و تا اواسط پاییز گل دارد.این گل احتیاج به نور زیاد و آفتاب کامل دارد ، زیرا در نور کم گل نمی‌دهد. آبیاری گل ساعتی در تابستان 2 روز یک‌بار ودر زمستان زمان خشکی خاک 10 روز یک بار کافیست.
دمای مناسب برای گل ساعتی  در بهار و تابستان 24 درجه و پاییز و زمستان 15 درجه سانتی‌گراد می باشد.
برای تکثیرگل ساعتی از روش قلمه چوب نرم درفصل  تابستان استفاده می شود و البته می توانید با  کاشت بذر نیز این گیاه را پرورش دهید.

 

گل ساعتی

سیسوسKangroo Vine

گل سیسوس گیاه بالا رونده ای با برگ‌های براق می باشد و مقاوم به سایه است.
برای آبیاری آن در تابستان هفته‌ای 2 بار و در زمستان هر 2 هفته یک‌بارکافی می باشد. و دمای مناسب برای رشد گیاه سیسوس در زمستان 15 درجه و تابستان 20 درجه سانتی‌گرادمی باشد. دمای بالاتر غبارپاشی نیاز دارد.
مخلوط خاک باغچه و خاک‌برگ برای خاک گلدان این گل مناسب می باشد.
فیلودندرون بالارونده Climbing Philodendron
گل فیلودندرون دارای برگ سبز تیره و در قسمت زیرین متمایل به ارغوانی می باشد.و نور چندانی نیاز ندارد.می توانید این گل را غیرمستقیم در کنار پنجره ای که نیم‌سایه و نیم‌آفتاب است قرار دهید.
برای آبیاری آن تابستان هفته‌ای 2 بار و زمستان هفته‌ای یک‌بار کافی می باشد . دمای مناسب گیاه فیلودندرون در تابستان 24 و در زمستان حداقل 13 درجه سانتی‌گراد می باشد.
از خاک سبک به همراه کمپوست برای گلدان آن استفاده شود . و برای تکثیر این گیاه از روش قلمه ساقه درفصل  تابستان می توان استفاده کرد.
گل سیسوس

نحوه ساخت پرگولا
مشاهده

نیلوفرپیچ آبی

این گیاه چند ساله است و برای آب و هوای گرم و معتدل مناسب می باشد. گل ها تا زمانی که هوا سرد نشود روی گیاه باقی می‌مانند. گیاه نیلوفر پیج تا ارتفاع 3 متر می‌تواند رشد کند.

 

نیلوفرپیچ آبی 

گل لادن

گل لادن چند ساله است و به خاک اسیدی و تابستان های خنک نیاز دارد. این گیاه برای کاشت در اطراف آلاچیق بسیار مناسب می‌باشد و در میان گیاهان چندساله، از گیاهانی است که رشد بسیار خوبی دارد. بوته گل لادن به ارتفاع 3 متر رشد می‌کند و در دمای 20 درجه سانتی گراد نیز زنده می‌ماند.

 

 

 

 

گل لادن

 

فیلودندرون بالارونده Climbing Philodendron

این گل زیبا به رنگ سبز تیره و در زیر برگ ها ارغوانی می باشد

به نور خیلی زیاد احتیاجی ندارد و در دمای 13 تا 24 درجه سانتیگراد دوام می آورد .

آبیاری هفته ای یک الی دو بار کفایت می کند . البته این گیاه عموما آپارتمانی می باشد .

 

گیاهان بالارونده

 

خرید گل آپارتمانی

نگهداری گل آپارتمانی 

پرورش گل های زیبای آپارتمانی

 

 

گل رونده نسترن،گیاه رونده گلدانی،گلهای رونده برای حیاط،سریعترین گیاه رونده،گیاهان بالا رونده همیشه سبز،گیاه رونده پاپیتال،گل رونده پتوس،گیاهان رونده مع

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490