ساخت نرده و حصار باغچه

فهرست مطالب

ع نرده در طراحی فضای سبز:

نرده ها بر اساس کاربردشان در مکان های مشخص و یا جنس آنها تقسیم بندی می شوند، قبل از اینکه نرده مناسب برای محوطه و منزل خود انتخاب کنید، باید به مزایا و معایب هریک از انواع نرده ها آگاه باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

انواع نرده در طراحی فضای سبز

مزایا: جنس جذاب و محبوبی دارد، قیمت ارزان، سازگار با محیط، با اغلب طرح ها جور در می آید، مناسب برای ایجاد فضایی محصور و خصوصی، می توانید به هر رنگی که دوست دارید آن را رنگ کنید.
معایب: نیاز به نگهداری زیاد، هزینه ی نگهداری بالاست چون باید به طور منظم نگه داری و از آلودگی پاک شود. موریانه ها و حشرات به چوب علاقه زیادی دارند در نتیجه باعث هجوم به آن و خرابی آن می شوند.

مزایا: تنوع زیاد و قیمت های متنوع، بادوام و محکم، این جنس از نرده تاب بر نمی دارد، پوسیده نمی شود، خودتان می توانید آن را نصب کنید.
معایب: قیمت بالا و شکنندگی در شرایط دمایی شدید از معایب آن است.

مزایا: تنوع بالا، مقرون به صرفه، بادوام، نیاز به نگهداری کم، نصب راحت، مناسب برای نصب در سطوح شیبدار، با طرح ها و رنگ های مختلف فضا جور درمی آیند.
معایب: قیمت نرده آلومینیومی نسبت به نرده چوبی بالاتر است. برای ایجاد فضای خصوصی که به اطراف دید نداشته باشد مناسب نیست.

مزایا: زیبایی، دوام بالا، نیاز به نگه داری کم، مناسب برای طراحی دکوراسیون، مقاوم در برابر شکستن، مناسب برای نرده محافظتی، نرده آهنی برخلاف چوب دچار پوسیدگی، تاب برداشتن و خراب شدن، خشک شدن نمی شود و یا مورد هجوم موریانه ها قرار نمی گیرد.

محوطه سازی با چوب پلاست
مشاهده

معایب: سنگین بوده و کاربرد آن سخت تر است، نصب نرده آهنی راحت نیست. هزینه ی بالایی دارد، نرده آهنی در اقلیم مرطوب دچار زنگ زدگی می شود، در نتیجه احتیاج به نگهداری، دارد و توصیه می شود بازرسی شود، سمباده کشی شده و قسمت های آسیب دیده دوباره رنگ شوند.

مزایا: بسیار محکم، سنگین بوده و عمر زیادی دارد، از نرده استیل می توان در سطوح شیبدار و ناهموار استفاده کرد، در بسیاری از موارد این نوع نرده گالوانیزه می شود تا از زنگ زدن چلوگیری شود.
معایب: قیمت بالا، انعطاف پذیری کم، نامناسب برای ایجاد حصار خصوصی، نصب توسط افراد غیر متخصص توصیه نمی شود، نرده استیل برای استفاده در ساختمان مسکونی مناسب نیست و بیشتر در مکان های صنعتی توصیه می شود.

  • نرده توری سیمی در طراحی فضای سبز

مزایا: ارزان و بادوام، نیاز به نگه داری ندارد، نصب نرده سیمی آسان است، اگر گالوانیزه باشد نیاز به نگه داری کمی خواهد داشت، انعطاف پذیری خوبی را نیز از خود نشان می دهد.
معایب: نرده تور سیمی از نظر ظاهری بسیار جذاب نیستند، بیشتر در مناطق صنعتی کاربرد دارد و مناسب فضای مسکونی نیست، به راحتی می توان از روی آن بالا رفت در نتیجه از نظر امنیتی مناسب نخواهد بود.
با توجه به اطلاعاتی که راجع به انواع نرده ها و نکات مثبت و منفی آن ها بیان شد، بهتر می توانید راجع به انتخاب نرده مناسب برای فضای خود تصمیم بگیرید. اولین مورد که در انتخاب نرده و حفاظ باید به آن توجه شود، میزان بودجه شما و شکل و ظاهر نرده است.
نرده ها را می توان با دیوارهای کوتاه ادغام کرد تا دید محدودی از آن ها میسر باشد. دیوارهای کوتاهی که زیر نرده ها قرار می گیرند زیربنای مستحکمی را برای آنان به وجود آورده و حصار مناسبی را ایجاد می کنند بدون آنکه جلوی دید را کاملا مسدود نمایند.
خواص تزئینی نرده های سنتی (ویکتورین) غنای قابل توجهی به منظر خیابانی می دهد. آهن سیاه یا چدن ممکن است از نظر محدودیت های مالی مناسب نباشند ولی طرح های مدرنی را می توان با استفاده از میله های توخالی به وجود آورد و جزئیات تزیینی آن ها را مناسب با هر ناحیه خاص شکل داد.

طراحی روف گاردن و نکات اجرای آن
مشاهده

ساخت حصار در کرج

قیمت نرده در اجرای فضای سبز :

قیمت نرده و حصار به عواملی مانند جنس آن، مساحت و پیچیدگی طرح آن، هزینه ی حمل و نقل و سختی نصب آن بستگی دارد.برای اطلاع از قیمت ها با مشاوران مجموعه باغ زیبایی تماس حاصل فرمایید.

 

قیمت نرده در اجرای فضای سبز

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490