طراحی و ساخت استخر

فهرست مطالب

استخر یکی از عناصر ورزشی و تفریحی است که به منظور شنا کردن ساخته شده است . استخرها دو نوع هستند . استخر فضای باز ، استخر فضای داخلی . همچنین استخرهایی عمومی برای استفاده های تفریحی و ورزشی وجود دارد .

روش های ساخت استخر

روش های متفاتی برای ساخت استخر وجود دارد که با توجه به بودجه و سلیقه شما می توان از این روش ها استفاده نمود . در طراحی و اجرای فضای سبز ویلا یا باغ شما جای یک استخر برای شنا کردن در هوای دلچسب خالیست

ساخت استخر

ساخت استخر شنا با بلوک سیمان

ساخت استخر شنا با بلوک سیمان از ساده ترین و اقتصادی ترین روش های ساخت استخر می باشد . در این روش پس از زیرسازی با بتن  ( حدودا 15 سانتیمتر ) و مسلح نمودن با دیواره های بلوکی ، کف سازی انجام می شود . سپس سطح استخر را شیب بندی می نمایند و بعد از آن اقدام به چیدن بلوک ها می کنند .

ساخت استخر

ساخت استخر با آرماتور و بتن ریزی

در ابتدا کف استخر را سیمان کاری کرده سپس اقدام به آرماتور بندی می نماییم.بدین معنی که بسته به اندازه استاندارد استخر آرماتورها را توسط سیم می بافیم . سپس کف را بعد از اتمام آرماتور بندی به ضخامت حد اقل ۱۵ سانتیمتر بتن با عیار ۳۵۰ ریخته و آن را ویبره می زنیم تا سطحی صاف را ایجاد کند.برای ساخت دیواره استخر بعد از خشک شدن بتن کف قالب بندی را برای دور تا دور استخر اجرا نموده به صورتی که آرماتور های که در کف اجرا شده و خم خورده اند در وسط قالب قرار گیرد سپس بتن ریزی را اجرا کرده و ویبره را هم در داخل قالب ها اجرا می کنیم که سطحی صاف را داشته باشیم. بعد از خشک شدن و باز کردن قالب ها زمان به اجرای آب بند و کاشی کاری می رسد.

گیاه انجیر چسب
مشاهده

ساخت استخر

 

نگهداری استخر

در استخر های عمومی ایران معمولا دمای آب استخر را بر روی ۲۹ درجه تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم می نمایند . مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود )می باشند.بعد از اینکه استخر آب گرفت پمپ تصفیه و پمپ گرمایشی را روشن می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند در طول این زمان اگر طراحی به صورت اصولی صورت گرفته باشد باید کل آب استخر ۴ بار از سطح فیلتر عبور کند . کارشناسان و مجریان استخر طرز نگهداری استخر را به شما آموزش خواهند داد .

 

ساخت استخر

هزینه ساخت استخر

با توجه به اینکه استخر مورد نیاز شما در فضای باز یا فضای داخلی تعبیه شود و روش ساخت ، مصالح بکار رفته ، نوع کاربری و ابعاد آن در نظر گرفته شود هزینه ساخت استخر مشخص می شود . برای استعلام هزینه ساخت استخر با مشاورین باغ ایرانی تماس بگیرید .

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490