محوطه سازی

فهرست مطالب

محوطه سازی به معنی قراردادن المان های مورد نیاز و نحوه بکارگیری آن ها در فضای مورد نظر می گویند . در حقیقت مسطح  و آماده کردن محوطه و استفاده از باغچه ها و فضای سبز  محوطه سازی را شامل می شود .

محوطه سازی باغچه

برای محوطه سازی باغچه ، شما باید از تمام فضای باغچه بصورت بهینه استفاده کنید و عنصرهای زیبایی و استانداردها را در نظر بگیرید . در محوطه سازی باغچه یا باغ یا ویلای شما از المان هایی استفاده می شود که عبارتند از : آبنما ، برکه ، چشمه مصنوعی ، دیوار سبز ، پرگولا و آلاچیق ، چتر فضای باز  ، چمن طبیعی یا مصنوعی ، بتن و سنگ ، انواع گیاه و …

محوطه سازی

چند ایده برای محوطه سازی باغچه

از گلدان های مرتفع استفاده نمایید

اگر فضای کافی برای استفاده از گل و گیاه ندارید می توانید از گلدان های چند طبقه استفاده نمایید .

محوطه سازی

گلدان عمودی بسازید.

زمانی که از این ایده برای تزیین حیاط خانه استفاده کنید نه تنها فضای کمتری در سطح زمین اشغال می شود، بلکه این گلدان عمودی مانند حصار برای ایجاد حریم خصوصی در حیاط عمل کرده و دید همسایه ها را می بندد.

انواع سبک باغ آبی
مشاهده

محوطه سازی

باغچه شطرنجی با تخته سنگ

می توانید با تخته سنگ های هم اندازه و چمنکاری در کنار آن باغچه خود را شطرنجی نمایید . این چیدمان باغچه فضای سبز شما را منحصر به فرد می نماید .

محوطه سازی

از وسایل دورریختنی به عنوان گلدان و یا دکور باغچه استفاده نمایید

قوری ، کتری ، کفش ، فنجان ، کشوهای قدیمی و … میتوانند بهترین المان های زیبایی باغچه شما باشند . هیچگاه فراموش نکنید که با این وسایل دور ریختنی چه دکور دوست داشتنی می توانید بسازید .

محوطه سازی

محوطه سازی شهری

در این نوع محوطه سازی ، گزینه ای مختلف و متنوعی برای بحث وجود دارد . محوطه سازی شهری و ایجاد فضای سبز در محیط باعث زیبایی شهر می شود ، از آلودگی هوا می کاهد و محل مناسبی برای استراحت عابرین می شود . کاشت درختان خیابانی ، گلکاری ، ایجاد آبنما و برکه های مصنوعی ، فلاورباکس ها ، صندلی ، پل ،  کفپوش های چوبی و سنگی و … تنها مثال های کوچکی از محوطه سازی شهری می باشد .

محوطه سازی

مطلب مهم در رابطه با محوطه سازی

طراحی باغ عروسی
مشاهده

محوطه سازی تخصصی بسیار مهم می باشد که نیاز به دانش و تجربه دارد. مثلا دانش نقشه برداری، طراحی فضای سبز، اطلاعات درباره‌ی گل و گیاهان، نورپردازی و ساخت و ساز و عمران. بنابراین اگر شما تجربه و دانش کافی برای اینکار را ندارید از متخصصین در طراحی و اجرای فضای سبز و محوطه سازی کمک بگیرید تا در وقت ، انرژی وهزینه صرفه جویی کرده باشید . متخصصین باغ ایرانی در این امر به شما کمک خواهند کرد

محوطه سازی

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490