چمن مصنوعی زمین فوتبال

فهرست مطالب

زمین فوتبال زمینی با ابعاد ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر طول و ۶۴ تا ۷۵ متر عرض است که سرتاسر با چمن مصنوعی پوشیده شده است . بسیاری از رشته های ورزشی در زمین خود از چمن مصنوعی استفاده می کنند که هرکدام نیازها و انتظارات ویژه ای از زمین چمن خود دارند . چمن مصنوعی مورد استفاده دارای استانداردهای مختص به خود می باشد که در این بخش به برخی از این ویژگی ها می پردازیم .

‏ویژگی چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی زمین فوتبال ‏با ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر و تراکم حدود ۸ تا ۱۰ هزار کوک بر مترمربع تولید ‏می‌گردد . ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا چمن مصنوعی فوتبال ‏اندکی کم تراکم دیده شود. ‏فضاهای خالی میان فیلامنت‌ها باید با ماده پرکننده انباشته شود تا ایستایی و حالت عمودی الیاف ‏تأمین شود. به همین خاطر از شن سیلیس با قُطر دانه بندی ۰٫۵ تا ۱ میلی متر استفاده می‌شود .

چمن مصنوعی زمین فوتبال

لایه زیره (بَکینگ) چمن مصنوعی

لایه زیره یکی از مهم‌ترین  ویژگی چمن مصنوعی فوتبال می‌باشد که نقش حیاتی در ‏عملکرد مناسب و ماندگاری محصول دارد. این لایه از ۲، ۳ و یا ۴ لایه مجزّا تشکیل می‌شود که بافته یا ‏نبافته هستند. ‏

طراحی و اجرای فضای سبز شهری
مشاهده

چمن مصنوعی فوتبال

سیستم مدیریت و خروج آب در زمین چمن مصنوعی

عدم خروج در زمین‌های ورزشی مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. حرکت بازیکنان و توپ بر ‏روی چمن کُند می‌شود و سطح کیفیت بازی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد . برای کاهش خطاهای بازی و داوری درست بدون دخالت چمن مصنوعی فیفا قوانین سختگیرانه ای درباره استانداردهای مدیریت آب در زمین های فوتبال در نظر گرفته است .

نکات مهمی که برای توپ و بازیکن توسط چمن مصنوعی باید مورد نظر قرار بگیرد

  • مقدار و نحوه چرخش عمودی برای راحتی چرخش احساس شده توسط بازیکن
  • جذب ضربه توسط چمن برای حفاظت از بدن بازیکن
  • ارتفاع برگشت توپ پس از برخورد باچمن
  • کاهش سرعت توپ پس از ارسال بلند
  • و …

هزینه چمن مصنوعی فوتبال

هزینه چمن مصنوعی فوتبال

با توجه به اینکه چمن مصنوعی انواع مختلفی دارند و از متریال های متفاوتی ساخته شده اند برای استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر با متخصصان باغ ایرانی تماس حاصل نمایید. زمینه فعلیت باغ ایرانی در طراحی و اجرای فضای سبز، چمن مصنوعی و طبیعی، احداث باغ های مختلف و فروش نهال می باشد..

معرفی و طریقه کاشت نهال نارنج
مشاهده

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490