چمن مصنوعی زمین فوتبال

فهرست مطالب

زمین فوتبال زمینی با ابعاد ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر طول و ۶۴ تا ۷۵ متر عرض است که سرتاسر با چمن مصنوعی پوشیده شده است . بسیاری از رشته های ورزشی در زمین خود از چمن مصنوعی استفاده می کنند که هرکدام نیازها و انتظارات ویژه ای از زمین چمن خود دارند . چمن مصنوعی مورد استفاده دارای استانداردهای مختص به خود می باشد که در این بخش به برخی از این ویژگی ها می پردازیم .

‏ویژگی چمن مصنوعی فوتبال

چمن مصنوعی زمین فوتبال ‏با ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر و تراکم حدود ۸ تا ۱۰ هزار کوک بر مترمربع تولید ‏می‌گردد . ترکیب این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا چمن مصنوعی فوتبال ‏اندکی کم تراکم دیده شود. ‏فضاهای خالی میان فیلامنت‌ها باید با ماده پرکننده انباشته شود تا ایستایی و حالت عمودی الیاف ‏تأمین شود. به همین خاطر از شن سیلیس با قُطر دانه بندی ۰٫۵ تا ۱ میلی متر استفاده می‌شود .

چمن مصنوعی زمین فوتبال

لایه زیره (بَکینگ) چمن مصنوعی

لایه زیره یکی از مهم‌ترین  ویژگی چمن مصنوعی فوتبال می‌باشد که نقش حیاتی در ‏عملکرد مناسب و ماندگاری محصول دارد. این لایه از ۲، ۳ و یا ۴ لایه مجزّا تشکیل می‌شود که بافته یا ‏نبافته هستند. ‏

ضوابط طراحی ویلا
مشاهده

چمن مصنوعی فوتبال

سیستم مدیریت و خروج آب در زمین چمن مصنوعی

عدم خروج در زمین‌های ورزشی مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند. حرکت بازیکنان و توپ بر ‏روی چمن کُند می‌شود و سطح کیفیت بازی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد . برای کاهش خطاهای بازی و داوری درست بدون دخالت چمن مصنوعی فیفا قوانین سختگیرانه ای درباره استانداردهای مدیریت آب در زمین های فوتبال در نظر گرفته است .

نکات مهمی که برای توپ و بازیکن توسط چمن مصنوعی باید مورد نظر قرار بگیرد

  • مقدار و نحوه چرخش عمودی برای راحتی چرخش احساس شده توسط بازیکن
  • جذب ضربه توسط چمن برای حفاظت از بدن بازیکن
  • ارتفاع برگشت توپ پس از برخورد باچمن
  • کاهش سرعت توپ پس از ارسال بلند
  • و …

هزینه چمن مصنوعی فوتبال

هزینه چمن مصنوعی فوتبال

با توجه به اینکه چمن مصنوعی انواع مختلفی دارند و از متریال های متفاوتی ساخته شده اند برای استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر با متخصصان باغ ایرانی تماس حاصل نمایید. زمینه فعلیت باغ ایرانی در طراحی و اجرای فضای سبز، چمن مصنوعی و طبیعی، احداث باغ های مختلف و فروش نهال می باشد..

پرورش پرتقال خونی
مشاهده

 

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490