طراحی باغ ایرانی

فهرست مطالب

باغ ایرانی سبک و سیاق خود را در معماری دارا می باشد و بهترین و زیباترین باغ های جهان از لحاظ معماری باغ های ایرانی است . معماری و فضای باغ های ایرانی باستان بگونه ای است که هرساله گردشگرهای زیادی را به سوی خود می کشاند . تقارن و استفاده از خطوط مینیاتوری ، استفاده از حوضچه های زیبا و ایوان و کوشک باعث منحصر به فرد بودن این مکان های زیبا شده است .

باغ ایرانی

معماری باغ ایرانی با رعایت این اصول قابل اجرا می باشد

سلسله مراتب طراحی باغ ایرانی

فضاها و عناصر مختلف در باغ ایرانی بر اساس اهمیت ، ارزش کارکردی و بسیاری از عوامل دیگر در کنار هم قرار میگیرند. سلسله مراتب در باغ های ایرانی از سردر ورودی یا گاهی میدان و آب نمایی در بیرون باغ شروع و با گذشتن از هشتی باغ پایان می گیرد.

تقارن

تقارن یکی از اصول طراحی به شمار میرود که در دوران باستان در بسیاری از بناهای عمومی و مذهبی به کاررفته است.در معماری مدرن جای پای تقارن کمتری دیده می شود ولی در علم زیباشناسی یکی از اصول طراحی ایجاد تعادل و تقارن است .

شرایط لازم برای احداث باغ
مشاهده

بهره گیری از طبیعت در طراحی فضای سبز

معماری ایرانی زیبایی و هنر را جدا از منظره طبیعی نمی بیند و هر زیبایی موجود در طبیعت را یک نشانه از خداوند می داند . از این رو معماری و هنر ایرانی به شدت طبیعت گراست این اصل در باغ ایرانی سبب بوجود آمدن فضاهای نیمه باز مانند ایوان و کوشک شده است.

طراحی و اجرای فضای سبز به سبک باغ ایرانی

شما می توانید باغ و ویلای خود را به سبک ایرانی طراحی نمایید . و در فضای سبز آن از عناصر زیبایی ایرانی مثل حوض های زیبا با فواره های جاری ، استفاده از کاشی کاری های ایرانی و زیبا ، گیاهانی با ریشه ایرانی و … استفاده نمایید تا حس زیبای خاطره انگیزی از محیط باغ خود داشته باشید . باغ ایرانی طراحی و اجرای فضای سبز ویلا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت

طراحی و اجرای فضای سبز به سبک باغ ایرانی

طراحی باغ ایرانی

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490