گیاه ترون در طراحی فضای سبز

فهرست مطالب

نام علمی ترون Ligustrum vulgare است . این گیاه از خانواده زیتون ها میباشد.گیاهی همیشه سبز که در مکانهای سرد برگهایش را از دست می دهد،ولی درمکان های گرمتر گیاهی همیشه سبز است.رشد نسبتاسریعی دارد وحدود سه متر ارتفاع می یابددر بهار وتابستان گلهایی سفید رنگ بابویی نه چندان خوشایند دارد .

گیاه ترون

گیاه ترون برگهایی به طول 2.5الی 7سانتی متر و میوه های  سیاه رنگ دارند . ترون گیاهی کم توقع و مقاوم در برابر سرما و شرایط نامناسب است. شمشاد برگ نو به صورت درختچه ای است و گاهی ارتفاع و عرض آن تا 5 متر هم می رسد. همچنین توانایی تحمل شرایط خشکی و شوری را دارد. گل های این گیاه مورد توجه پروانه ها و زنبور های عسل قرار می گیرد.یکی از خصوصیات این گیاه آن است که گرد و خاک صدمه زیادی به آن ها نمی رساند ولی نیاز به آب زیاد دارد و در زمین های نسبتاً مرطوب رشد سریع و خوبی دارد. این گیاه بایستی بلافاصله پس از گلدهی هرس شود.

طرز کاشت و پرورش

تکثیر: یکی از روش های کاشت این گیاه از طریق کاشت بذر قابل تکثیر می باشد ،اما بهترین روش تکثیر آنها کاشت قلمه  است که در هر موقع از ماههای اواخر بهاریا پاییز گرفته می شود.

مکانیزاسیون کشاورزی چیست؟
مشاهده

آبیاری : شمشاد های کاشته و سازگار شده،خشکی را تحمل میکنند،اما بهترین رشد و سرسبزی را وقتی خواهند داشت که در ماههای گرم آب کافی به آنها برسد ، خصوصا در ماههای گرم تابستان

کوددهی: کوددهی مناسب را در ابتدای بهار و در اواسط تابستان می توان به کار برد.اگرچه خیلی نیازمند موادغذایی نیست ولی کود دهی به تمام گیاهان باعث رشد و تغذیه بهتر می شود .

مشکلات : این گیاه به اکثر آفت ها مقاوم است و با کاشتن آن خیالتان از سالک ماندن آن راحت می باشد .

گلدهی :دوره ی گلدهی شمشادها فصل بهار است،اما گلهای آنها ظاهر قابل توجهی ندارد.

هرس:در هر فصلی از سال می توان آنها را قیچی کرد و به هر شکل دلخواهی دراورد . اگر شمشادها را به طور منظور ایجاد حریم یا حایل کاشته اید یا منظورتان شکل خاصی است بهتر است به جای قیچی باغبانی و قطع تک به تک شاخه ها از وسیله سرزنی جمعی استفاده کنید. .

گیاه ترون

قیمت گیاه ترون

فروشگاه اینترنتی باغ ایرانی با توجه به نیاز شما ، طراحی و اجرای فضای سبز باغ یا ویلای شما را انجام خواهد داد و با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت فروش نهال های گیاهان مورد نظر شما را انجام خواهد داد . با توجه به اینکه حجم مورد نظر و نوع ترون دلخواه شما با یکدیگر متفاوت است برای استعلام قیمت و یافتن پاسخ های خود با متخصصان باغ ایرانی تماس حاصل نمایید .

محوطه سازی باغ
مشاهده

گیاه ترون

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490