احداث باغ گردو

فهرست مطالب

درخت گردو درختی چندساله و مقاوم است که بعد از رشد ، هر درخت تا 18 کیلوگرم تولید محصول خواهد داشت. محصول نهایی قیمت بالایی دارد و هم در داخل کشور طرفداران زیادی دارد و هم قابلیت بالای صادرات دارد. در صورت احداث باغ گردو، تا سالها نیاز به سرمایه گذاری و کشت دوباره ندارید. به این دلیل که درخت گردو یکی از درختان دارای عمر طولانی است و تا ده ها سال قابلیت برداشت دارد و هرساله با افزایش رشد، میزان محصول تولیدی هم افزایش می یابد.

احداث باغ گردو

درخت گردو معمولا در 5 تا 7 سالگی به بار می نشیند و فقط در دوره 3 ساله نهال بودن و سال اولی كه به كشتگاه دائمی آورده میشود نياز به مراقبت و رسیدگی ويژه دارد پس از آن نگهداری اين درخت بسيار آسان است.درخت گردو در طول تابستان نسبت به گرما و سرمای بیش از حد حساس است.باغ ایرانی در طراحی فضای سبز ، احداث باغ گردو و فروش انواع نهال و … فعالیت دارد .

مهم‌ترین انواع گردو که در ایران کاشته می‌شوند

گردوی سنگی، گردو اسرائیلی،گردوی کاغذی، گردوی اردهای سراب در آذربایجان شرقی، گردوی سوزنی، گردوی نوک کلاغی، گردوی ضیا آبادی، گردوی خوشه‌ای، گردوی آمیخته خراسان، گردوی بافت کرمان، گردوی مازندران، گردوی روستای داران در آذربایجان شرقی، گردوی شهمیرزاد، گردوی قزوین و طالقان، گردوی تسوج در آذربایجان، گردوی همدان، گردوی وفس، وانشان، گردوی ماکویی، تویسرکان و…

مراقبت های باغ گردو

  • انتخاب محل سازگار باغ گردو با توجه به عمق خاک، اقلیم و دسترسی به خدمات و غیره
  • آماده سازی زمین باغ با شخم عمیق .
  • استفاده از نهال پیوندی از ارقام تجاری مناسب گردو و کشت صحیح آن
  • تربیت و هرس صحیح درختان طی 5-4 سال پس از هرس
  • تغذیه و آبیاری ترجیحا بصورت قطره ای یا بابلر (کودآبیاری)
  • کنترل آفات و بیماریها و علف های هرز در طول فصل رشد
  • آزمایش آب و خاک در آزمایشگاه معتبر قبل ازاحداث باغ
باربیکیو در بالکن
مشاهده

احداث باغ گردو

سود باغ گردو

یک درخت 10 ساله گردو ، نسبت به سایر درختان از سودآوری بیشتری برخوردار است .بطور کلی به هر میزان که سن درخت افزایش یابد، میزان سودآوری نیز بیشتر خواهد شد.میوه گردو جز معدود میوه هایی است که هیچ گونه نیازی به هزینه انبار در سردخانه ندارد و به دلیل ماندگاری طولانی می تواند چند ماه و حتی چند سال مورد مصرف قرار گیرد.همچنین بعد از یکبار کاشت می توان سالها از محصول درخت گردو برداشت کرد و درآمد داشته باشید.

با توجه به این همه کاربرد و هزینه کم نگهداری گردو، سود باغ گردو مناسب و کاشت گردو اقتصادی است.

احداث باغ گردو

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490