طراحی فضای سبز با بامبو

فهرست مطالب

گیاهی که امروز به بامبو معروف است در واقع اصلا از خانواده نی ها یا خیزران ها نیست و از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی شناخته می شود . بامبو در ایران در نواحی مثل لیالستان لاهیجان، علی آباد (در فاصله سخت سر و تنکابن )، قاسم آباد رودسر و تقریبا بیشتر نقاط شمال کشور رشد می کند.

گیاه بامبو، می تواند راهی عالی برای ایجاد یک دیوار سبز برای باغتان باشد. این گیاه خیلی سریع رشد می کند و به شما پوشش خوبی می دهند. استفاده از گیاهان مستقل نیز می تواند یک ایده خوب باشند.
از نی های ایجاد شده از گیاه بامبو و نی های آن در طراحی و اجرای فضای سبز حیاط استفاده می شود و نمای زیبایی که به طراحی فضای سبز ما می دهد بسیار خاص و چشم نواز میباشد. بامبو به گیاه خوش شانسی معروف می باشد و در ایران و تمام جهان آنرا به این صفت می شناسند .

طراحی فضای سبز با بامبو

برخی نوع بامبو که در فضای سبز استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • (Arundinaria.variegata)
انواع آلاچیق در طراحی فضای سبز
مشاهده

برگ‌های این نوع بامبو شبیه گیاه گراس‌ می باشد، برگ‌های آن رنگارنگ و رشد آن معمولاً تا ارتفاع ۴۵ سانتی متر ادامه می‌یابد و آفتاب کامل تا نیم سایه مورد علاقه این گونه بامبوست.

  •  (Phyllostachys)

این نوع بامبو رشد زیادی دارد و ارتفاع آن بین ۱۰ تا ۲۵ متر است. بگ های آن شبیه پر هستند و باید بگونه رد نماید که شاخه و برگهای زیادی داشته باشند . نور کافی برای این بامبو ها ضروری است

  •  (Arundinaria.pygmea) یا بامبوی Pygmy

ارتفاع این بامبو کم است و  رنگ آن سبز چمنی می باشد. نیاز به آفتاب کامل دارد و از طریق ساقه‌های زیرزمینی خود به سرعت گسترش می‌یابد. رشد بسیاری که ردارند را باید برای همجواری با گیاهان دیگر کنترل نمود

بامبو در طراحی فضای سبز

بامبو در طراحی فضای سبز

گیاه بامبو به گونه های مختلفی تقسیم می شود که مهمترین آنها عبارتنداز:

1. بامبوي جوانه: این نوع بامبو از قسمت های وسط ساقه تشکیل می شود . برگ ها ازجوانه ي کنار ساقه می رويند .
طول ساقه های نوع جوانه بين 50تا120 سانتی متر و رنگ برگ ها در این نوع ، سبز است .
2. بامبوي برگ سبز : در اين نوع بامبو ، رنگ برگ ها سبز پررنگ است و ارتفاع ساقه به 80 تا 120 سانتی متر مي رسد .
3. بامبوي طلايی : رنگ برگ ها در بامبوي طلايي ، سبز کم رنگ است که رگه های سبز پر رنگي در آن ديده مي شود ، اما بعضی از انواع این گونه دارای برگ های سبز کم رنگ یکدست است.
4. بامبوي سیلور ( ابلق ) : این گونه از بامبو دارای برگ هایی به رنگ سبز کم رنگ و پر رنگ است و طول ساقه ي آن به 120 سانتی متر مي رسد .

طراحی فضای سبز پارک
مشاهده

قیمت نی بامبو

تزئین با نی خیزران

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490