گیاه انجیر چسب

فهرست مطالب

فیکوس پامیلا گیاهی همیشه سبز است که به انجیر چسب یا انجیر بالا رونده نیز شناخته میشود و بومی شرق آسیا است. این گیاه جذاب متعلق به خانواده فیکوس است. اگر یک بوته از آن را در جلوی در خانه بکارید، به سرعت تمام دیوار را با برگ‌هایش می‌پوشاند این گیاه خزنده اغلب به عنوان گیاه خانگی محسوب میشود و برای تزیین دیوار ها استفاده می شود. بسیار سریع رشد میکند و تا زمانی که در خاک مناسب باشد، نیاز کمی در به مراقبت دارد.

گیاه انجیرچسب

این گیاه در جزایر جنوبی ژاپن ، شرق چین و ویتنام رشد می کند . این تاک با چشم انداز زیبا و مردم پسند در بسیاری از مناطق آب و هوای گرم می روید. به محیط روشن ولی در سایه علاقه دارد.به غیر از استفاده تزئینی ،میوه pumila قابل مصرف بوده و همچنین در آشپزی استفاده می شود. خراشیده کردن دانه ها و استخراج ژل سطح آن در تایوان و سنگاپور نیز استفاده های گوناگون دارد.
تکثیر آن توسط قلمه، با پودر هورمون ریشه کن و همچنین توسط لایه هل انجام میشود. به دلیل رشد سریع و تهاجمی، نباید اجازه صعود به دیوار ها در ساختمان های چوبی را داد، زیرا می تواند به این ساختمان ها آسیب برساند.

سان روم گاردن (اتاق شیشه ای)
مشاهده

قیمت انجیر چسب

شرایط نگهداری انجیر چسب

خاک و تغذیه : خاک جنگلی یا مخلوطی از خاک برگ ، خاک معمولی و ماسه‏‎ ‎
دمای ایده آل محیط :‏‎ ‎‏18‏‎ ‎درجه سانتیگراد‎ ‎
آبیاری و رطوبت: کمی خشک‏‎ ‎
نور محیط : متوسط‎

گیاه پمیلا

روش تکثیر

برای تکثیر انجیر چسب در ابتدای بهار و با شروع رشد مجدد در گیاه، چند ساقه نسبتا جوان از انجیر چسب را به کمک تیغ یا چاقویی تیز و استریل برش دهید . قلمه‌ها را در هورمون ریشه زایی قرار دهید تا شانس موفقیت‌تان بالا برود.
قلمه‌ها را در محیطی گرم، روشن (اما بدون نور مستقیم) و با رطوبت بالا قرار دهید. بعد از چند وقت رشد جدید را در آن‌ها مشاهده می‌کنید و این به معنی موفقیت آمیز بودن قلمه گیری است.

نگهداری از انجیرچسب

دمای مورد نیاز
دمای مورد نیاز آن 13 تا24 درجه میباشد اما در دماهای بیشتر هم تا مدتی مقاوم است . بهترین دما برای سالم ماندن آن 18 درجه
سانتیگراد است .

آبیاری مورد نیاز
سعی کنید همیشه خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید. انجیر چسب خاک غرقاب و خیس را دوست ندارد.  از زهکشی مناسب خاک این گیاه اطمینان حاصل کنید.  این نکته را در نظر داشته باشید که در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد در واقع در زمستان نباید خاک این گیاه را اشباع کنید.خاک مرطوب برای رشد این گیاه و سالم بودن آن کافیست
خاک مورد نیاز
همه نوع خاکی برای رشد انجیر چسب مناسب است.  تنها نکته خاک مورد استفاده برای این گیاه باید زهکشی مناسبی داشته باشد تا هوادهی و تخلیه آب را به خوبی انجام دهد. همچنین می‌توانید در طول فصل رشد خاک این گیاه را با کودهای مختلف تغذیه کنید
نور مورد نیاز
انجیر چسب علاقه زیادی به نور زیاد دارد اما توانایی تحمل آفتاب مستقیم را ندارد، باید در مکانی از آن نگهداری کنید که سایه باشد و روشنایی مورد نظر این گیاه را نیز داشته باشد. البته ناگفته نماند که این گیاه تحمل نور کم را نیز دارد و سالم می ماند تنها رشد آن کاهش پیدا می کند و یا متوقف میشود و ممکن است ریزش برگ پیدا کند .

آماده کردن خاک برای یک باغ جدید
مشاهده

گیاهان رونده

قیمت گیاه انجیر چسب

برگ‌های قلب شکل گیاه انجیر چسب تقریبا تا ۳ سانتی‌‌متر رشد می کند . این گیاه رونده مقاوم زیبایی دیوارهای حیاط شما را دو چندان می کند و ساده ترین راه برای طراحی فضای سبز حیاط شما می باشد . انجیر چسب جزو گیاهان ارزان حساب می شود که استفاده از آن در حیاط و حتی گلدان ارزش هزینه کردن دارد .

گیاهان رونده

طراحی و اجرای فضای سبز فروش انواع نهال

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه دربارهٔ «گیاه انجیر چسب»

  1. سلام وقت شما به خیر تصویری که شما از برگ انجیر چسب قرار دادید درسته؟ چون من هم رفتم یکی بخرم به اسم گیاه مورچه میشناختن و برگش همین شکلی هست اما بقیه تصاویر در اینترنت یه شکل دیگه ای دارند، ستاره ای نیستن و عادی هستند، کدوم درسته؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490