ساخت باغچه در حیاط

فهرست مطالب

یکی از عناصر زیبا سازی حیاط منزل استفاده از باغچه می باشد ، برای اینکه باغچه زیبایی داشته باشید ، باید رسیدگی زیادی به آن بکنید . رسیدگی و نگهداری باغچه به معنی شخم زدن،آبیاری ، کوددهی و … می باشد . در این مقاله قصد داریم برای داشتن یک باغچه زیبا یاری نماییم . در ادامه با ما باشید .

ایران کشوری چهار فصل است که آب و هوای متفاوت هر فصل با دیگری متفاوت است .اگر فضایی برای احداث باغچه دارید آنرا عاری از علف های هرز کنید . برای اینکه باغچه حیاط خود را برای فصل بهار آماده کنید،در اواسط اسفند اقدام نمایید .مشتی خاک آنرا با دست بردارید اگر گلوله گلوله نشد یعنی زمان مناسبی برای کوددهی و شخم زدن است . آن را شخم بزنید و کود به آن اضافه کنید . در اواخر پاییز یا اوایل زمستان برگ های خشک و شاخه های مرده و آسیب دیده را تبدیل به کود و کمپوست کنید .  لازم است در زمستان هم یک بار دیگر این کار را انجام دهید ، در هر زمستان تعدادی از شاخه ها بر اثر سرما یا خشکی می میرند ولی سرپا می ایستند تا گیاه را در برابر سرما محافظت کنند. با گرم تر شدن هوا این شاخه ها خم شده و یا می افتند. این شاخه ها را قبل از جوانه زنی درخت باید هرس کرد . بهار فصل رشد اکثر گیاهان است. در فصل بهار تغذیه گیاهان برای رشد بیشتر است بنابراین آبیاریبیشتر را فراموش نکنید . کوددهی زیاد نیز باعث پوسیدگی گیاهان می شود بنابراین دوره های کوددهی را تنظیم کنید و بهتر است از کمپوست های دست ساز خود استفاده کنید .

گیاهان مناسب گرین وال
مشاهده

محوطه آرایی باغچه

حاشیه لبه باغچه

بسیاری از عناصر برای ساختن حاشیه باغچه کاربرد دارند . ساختن حاشیه برای باغچه به این دلیل است که مرز باغچه و حیاط مشخص باشد.زیباتر شدن باغچه دلیل دیگری برای ساختن لبه باغچه می باشد.جلوگیری از به هم ریختگی حیاط و گل آلود نشدن حیاط نیز دلیل دیگری است و … در ادامه به شما خواهیم گفت که با چه عناصری برای باغچه خود حاشیه بسازید .

حاشیه با گل

گل های زیبا می تواند حاشیه ای زیباتر ایجاد نماید و فضای باغچه را از حیاط تفکیک کند . گل مروارید یا گل عسل، ورونیکا، افسطین و گل آیبریس به حاشیه رنگ می‌بخشند .گیاهان متفاوت مثل شمشاد و درختچه های ساعتی می تواند بسیار مورد استفاده واقع شود

حاشیه با آجر

آجر نیز در ایجاد حاشیه باغچه بسیار مورد استفاده واقع می شود .آجرهای کیوب را از لبه کنار هم قرار داده و داخل زمین فشار دهید. برای تراز بودن آجر ها زیر سازی مناسب انجام دهید و روی یک لایه سیمان و ماسه کار کنید .

حاشیه باغچه

حاشیه با سیمان

سیمان یکی از متداول ترین روش های ساختن حاشیه باغچه می باشد . به این دلیل که قیمت آن بسیار مناسب عنصر آن بسیار انعطاف پذیر می باشد و در دسترس بودن آن یکی دیگر از محاسن استفاده از آن می باشد .

تزئین فضای سبز با وسایل دور ریختنی
مشاهده

حاشیه با سنگ

استفاده از قلوه سنگ و تخته سنگ برای ایجاد لبه باغچه یکی از زیباترین روشهای ساخت لبه است . زیرا بافتی طبیعی به باغچه می دهد . سنگ های مختلف با اشکال متفاوت در طبیعت وجود دارند . فقط کافیست از خانه بیرون بزنید و آن ها را جستجو نمایید .

لبه باغچه

حاشیه با نرده و فنس

این گزینه بسیار مناسب برای باغ های بزرگ و فانتزی است. اما می توانید با استفاده از آن ها یک راه پیاده رو زیبا را درون باغ خود داشته باشید. این ایده بسیار حرفه ای و زیباست . از مزایای استفاده از این روش این است که دائمی است و با این که نسبت به روش های دیگر قیمت بالا تری دارد ولی با توجه به ظاهر و ماندگاری که دارد بسیار توصیه می شود .

لبه باغچه

 

طراحی و اجرای فضای سبز باغچه

شما می توانید هرفرمی که خواستید باغچه خود را شکل دهید . فرم معمول باغ آرایی به سبک ایرانی ، فرم مستطیلی است، اما شما می توانید از دیگر فرم های هندسی نیز برای ایجاد ظاهری متفاوت و جدید در فضای حیاط منزل خود بهره بگیرید . درختان میوه در باغچه بکارید چرا که حس خوبی به شما می دهد و از میوه های آن بهره خواهید برد . بهترین باغچه ها آن هایی هستند که گلهای رنگارنگی دارند . انواع گل های زیبا را بکارید ولی دقت کنید باعث برهم ریختگی دید نشود . گل های هم خانواده و همگون در کنار یکدیگر شما را شگفت زده خواهند کرد . کاشناسان باغ ایرانی منتظرند تا به حیاط شما بیایند و با طراحی فضای سبز شما زیبایی حیاط و باغچه شما را چندین برابر نمایند .

نکات ساخت ویلا
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490