طراحی فضای سبز روستیک

فهرست مطالب

روستیک، کلمه‌ای لاتین بوده و به صورت Rustic نوشته می‌شود و در لغت به معنی روستا ترجمه می‌شود. روستیک استایل به معنی سبک روستایی برگردان می‌شود. اما روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد.یک: روستیک، یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس مورد استفاده قرار می‌گرفته است.سبک بعدی یک سبک معماری غیر رسمی در ایالات متحده و کانادا بوده که تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است.در سبک روستیک و طراحی به این سبک آنچه نیاز بوده تراشیده شده و الباقی به همان حالت رها شده است .

سبک هنری روستیک در معماری داخلی و طراحی و اجرای فضای سبز به سبکی اطلاق می شود که از وسایل و لوازمی از جنس چوب جنگلی و درختان استفاده می شود . در این سبک سادگی و روستائی بودن حرف اول را می زند. این سبک در چند سال اخیر وارد طراحی فضای سبز کشورمان شده است که سبکی خاص و منحصر به فرد است برای پیوند زدن انسان به طبیعت . در طراحی فضای سبز به سبک روستیک  که هدف آن در واقع آشتی انسان با طبیعت است ، نوعی سادگی فارغ از دغدغه و لبریز از آرامش  در فضا احساس می شود و استفاده از مواد و متریال هایی که ارمغان طبیعت هستند باعث ایجاد آرامش می شود .

سبک روستیک

طراحی فضای سبز باغ عروسی به سبک روستیک

تزیین دکور محل عروسی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فرد به شمار می رود. معمولا ایده های بسیار زیادی برای انجام این تزیینات وجود دارند که مسلما همگی از جذابیت خاص خودشان برخوردارند. اگر طرفدار طبیعت و سبک تزئین فضای طبیعی با المان های طبیعی و ساده هستید باید بگویم که سبک روستیک بسیار مطابق سلیقه شما خواهد بود . روستیک سبکی است که بیشترین میزان هماهنگی با طبیعت را داشته و از دکوراسیون های روستایی برگرفته شده است. این سبک دارای سادگی و زیبایی خاصی است که آن را از دیگر سبک های دکوراسیون متمایز کرده و به همین جهت اخیرا طرفداران زیادی را جلب آن نموده است. برای تزئین باغ عروس خود به سبک روستیک ، باید هماهنگی لباس ، رنگ زمینه انتخابی میزها و صندلیها و حتی کارت عروسی شما با طبیعت همخوانی داشته باشد . استفاده از عناصر طبیعی مثل چوب ، تخته سنگ ، رنگ های طبیعی و نور طبیعی ( در شب فانوس و شمع ) سبک روستیک به جشن عروسی شما می دهد . در ادامه با چند عکس مختلف از مراسم عروسی روستیک برایتان طراحی فضای سبز به سبک روستیک را شفاف تر می نماییم

استفاده از گل های پاییزی در فضای سبز
مشاهده

طراحی باغ عروسی روستیک

طراحی باغ عروسی روستیک

 

طراحی حیاط و آلاچیق به سبک روستیک

با نزدیک شدن بهار وقت دورهمی های دلچسب در فضای باز نیز فرا رسیده و همه مایل هستند از لحظات خود در کنار دوستان و خانواده لذت ببرند. فضای این دورهمی های دلخواه می تواند قسمتی از محیط پاسیو، بالکن و آلاچیق شما باشد . یکی از سبک هایی که برای طراحی دکوراسیون فضاهای باز و نیمه باز و ایجاد محیط صمیمی دورهمی کاربرد جالب و زیبایی دارد، سبک روستیک است. سبک روستیک حالتی روستایی به محفل شما می دهد و طبیعت حالتان را بهتر خواهد کرد . برای اینکه به حیاطتان فرمی دلخواه و روستیک بدهید ، باید تا می توانید از عناصر طبیعی استفاده نمایید . مثلا شاخه های درختانی که هرس کردید را دور نریزید ازآنها به عنوان دیوار پوش استفاده نمایید . فانوس های زیبای قدیمی خود را در آلاچیق به عنوان روشنایی استفاده نمایید . از چوب های تراش نخورده به عنوان میز و صندلی استفاده نمایید و با سنگ های بزرگ و تراش های دستی آبنما برای خود  بسازید . از عناصر فلزی استفاده نکنید و تا می توانید سعی کنید حیاط و آلاچیقتان را طبیعی دیزاین کنید . باغ ایرانی شما را در اجرای فضای سبز حیاطتان یای خواهد کرد .

گیاهان مناسب گرین وال
مشاهده

طراحی باغ به سبک روستیک

چگونه باغ روستیک داشته باشیم

عدم استفاده از مصالح مدرن در دکوراسیون روستیک

در طراحی دکوراسیون روستیک مصالح مدرن جایی ندارند. در حقیقت مصالحی مانند پلاستیک و فیبر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.حتی از فلز هم باید به سبک قدیمی استفاده نماییم و لوسترها و روشنایی ها با چوب و شمع و به سبک قدیمی استفاده شود . شیشه تا حد ممکن کمتر استفاده شود و از گل های طبیعی و گیاهان وحشی در گوشه و کنار فضای مورد نظر استفاه نماییم

استفاده از مبلمان دست ساز در دکوراسیون روستیک

در این دکوراسیون معمولا از مبلمان دست ساز استفاده می شود. به صورت عمومی طراحی در دکوراسیون روستیک بسیار ساده است. مبلمان ممکن است سایزهای غیرمتداول و حتی غیرمتقارن داشته باشد.میتوان از تراش تنه های درخت مبلمان و صندلی ساخت . از فرش های دست باف قدیمی به عنوان روکش آن می توان استفاده نمود . ترکیب چوب و پارچه های پشمی زیبا فضایی روستیک و دیدنی ایجاد می کند که از آن سیر نخواهید شد .

رنگ طبیعی در دکوراسیون روستیک

در طراحی دکوراسیون روستیک بیشتر از رنگ هایی استفاده می شود که  رنگ طبیعت و تناژ گرم داشته باشند. رنگ هایی از قبیل سبز، قهوه ای، طوسی و نارنجی بسیار متداول می باشد با استفاده از رنگ های گرم و خاکی احساس سردی و بی روحی از خانه شما خارج می شود . رنگ قرمز گرمای باغ شما را افزای می دهد . رنگ سبز یادآور رنگ گیاهان ، قرمز الهام گرته از گل ها ، زرد و نارنجی رنگ خورشید و کرم و قهوه ای رنگ خاک است . از این رنگ های زیبا در طراحی باغ خود استفاده نمایید .

صندلی تابی
مشاهده

طراحی باغ عروسی

گرمای دکوراسیون روستیک

به علت استفاده از رنگ های گرم در این دکوراسیون، فضای زندگی شما بسیار راحت و گرم جلوه می نماید. یک شومینه سنگی بزرگ در باغ  و استفاده از چوب و سنگ در مصالح فضای سبز باغ شما در کنار رنگ های گرم و پارچه های زیبا باعث گرمای بیشتر این دکوراسیون می شود. استفاده از سبدهای چوبی پارچه ای و قالیچه های رنگی بر جلوه دکوراسیون روستیک می افزاید . استفاده از آبنمای سنگی نیز در تابستان حس خنکی را در انسان القا می کند و جوش و خروش آن همانند چشمه ، حس بودن در طبیعت و بهره مندی از فضای زیبای آن را برایتان ارمغان می آورد .

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490