طراحی ورودی ویلا

فهرست مطالب

برای اینکه اوقات فراغت لذتبخشی داشته باشیم نیاز به مکانی خوش آب و هوا داریم که تعطیلات خود را در آنجا بگذرانیم .ویلای شما محل مناسبی برای خوش گذرانی می باشد . در طراحی ویلا نکته ای که بسیار حائز اهمیت است تناسب ورودی ویلا و محوطه با طراحی دکوراسیون داخلی است. شما باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد این تناسب را در سبک طراحی لحاظ کنید. اگر در طراحی و اجرای فضای سبز خود از سبک کلاسیک ایرانی استفاده می کنید حتما باید ورودی ویلا را نیز با سبک کلاسیک طراحی و اجرا نمایید. در ادامه با ما باشید

ورودی خانه ارتباط ما را با جامعه نشان می دهد. بنابراین باید فارغ از هر گونه مانع در برابر ورود جریان مردم، فرصت ها و منابع،  انرژی به زندگی ما باشد. ورودی باید خوانا، دعوت کننده، دوستانه و روشن باشد. همچنین اندازه آن باید با سایز ساختمان همخوانی داشته باشد.در ورودی باید به راحتی باز و بسته شود و هرگز نباید رو به یک مانع مانند دیوار بلند یا حصار، باز شود. همچنین باید از مواد سخت ساخته شود تا نمادی از محافظت باشد. استفاده از شیشه برای درب ورودی باید خیلی کم و محدود باشد .

طراحی ورودی ویلا

درب ورودی نباید به یک هال باریک یا محدود باز شود . چنانچه میان در ورودی و بقیه قسمت های ویلا یا ساختمان یک فضای گذار (لابی) مناسبی وجود داشته باشد، انرژی خشن بیرونی را فیلتر و ملایم می کند . معمولا ورودی باغ و ویلا را با مجسمه های سنگی زیبا ، تزئین می کنند و یا ستون های سنگی نزدیک به درب ورودی قرار دارند .

اهمیت ورودی ویلا

اهمیت طراحی ورودی و نمای ویلا برای کسانیکه علاقه مند به خرید خانه ویلایی هستند بسیار زیاد می باشد. اگر ویلای شما دارای شیک ترین و زیباترین ورودی و نما باشد می تواند اثر مثبت و خوشایندی را در دید اول بر روی  افراد بگذارد. به همین دلیل بسیاری از طراحان حساسیت بسیار زیادی را بر روی ورودی و نمای بیرونی ویلاها نسبت به داخل ویلا به کار می برند. هم چنین استفاده از باکیفیت ترین و مناسب ترین مصالح علاوه بر زیبایی ویلای شما در محکم و مقاوم بودن آن نیز نقش به سزایی را خواهد داشت. شما می توانید با کمک طراحان هنرمند و با تجربه طرح های بسیار منحصر به فردی در طراحی ورودی و نمای ویلای خود لحاظ کنید که از نظر معماری عمر طولانی را داشته باشد.

نکات ساخت ویلا
مشاهده

اهمیت طراحی ورودی ویلا

نورپردازی فضای سبز ورودی ویلا

یکی دیگر از عوامل مهم و اساسی در طراحی ویلا توجه به نور پردازی مناسب در هنگام محوطه سازی و همچنین استفاده از نور مناسب در زمان طراحی و اجرای فضای سبز اطراف ویلا می باشد. نورپردازی نقش مهمی در  طراحی و اجرای فضای سبز ویلای شما دارد . یکی از این دلایل این است که در زمان استفاده از ویلا یکی از مناسب ترین زمان هایی که در مخصوصا فصول گرم سال از فضای سبز استفاده می شود به هنگام شب بوده و توجه به این نکته می تواند تا حد زیادی آرامش و رضایت خاطر مصرف کنندگان را فراهم کند. زیرا داشتن یک نورپردازی مناسب باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش در شب شده و زیبایی درختان و فضای سبز را دوچندان می کند .

نورپردازی ورودی ویلا

 

استفاده از داربست برای گل ها در ورودی ویلا

برای اینکه از گل ها بهتر نگهداری شود، پایه یا داربستی برای آن ها قرار می دهند. به عنوان مثال برای گل هایی که رونده هستند مانند گل پیچک و یا لوبیای اسپانیولی، نیاز است که برای زیبایی بیشتر، تعداد گل های بیشتری از آن ها دیده شود، به همین دلیل چهارپایه های بلندی در بین آن ها قرار می دهند. گاهی نیاز است که برخی از گل ها را به حالت خاصی دربیاورند مانند شکل هرم یا بادبزن و… که در این صورت باید از داربست های مخصوص همان شکل استفاده کنند.گاهی از پایه ها و داربست ها برای جلوگیری از شکسته شدن شاخه ها و رشد بهتر استفاده می کنند . در ورودی باغ ها و ویلاها می توان از این داربست ها استفاده نمود تا از نمای زیبایی که به وجود می آید استفاده نمود .

طراحی و اجرای فضای سبز ویلا
مشاهده

داربست گل

داربست گل در ورودی ویلا

داربست پیچک در ورودی ویلا

استفاه از پله در طراحی ورودی ویلا

پله مدرن یا پله های گردان ویا هرسبک معماری و طراحی و استفاده از هرنوعی از مصالح تنها ایجاد تغییر در ظاهر پله ویلا هست و هدف تمامی پله ها با هم یکسان است . مدل راه پله حیاط چوبی با وجود هزینه زیاد  اما زیبایی آن با هیچ ماده دیگری قابل مقایسه نیست. البته از آنجایی که سطح چوب در صورت خیس شدن بسیار لغزنده است، حتما باید از روکش های ضد لغزش بروی چوب استفاده شود تا ایمنی آنها افزایش یابد. پله های سنگی نیز نمای زیبایی به ورودی ویلا می دهند و هم مستحکم و مقاوم هستند  و تنوع در انتخاب نوع آن ها بسیار زیاد است بنابراین دست ما در انتخاب باز است .

 

استفاده از گیاهان در ورودی باغ

استفاده از گیاهان در ورودی ویلا

می توان از گیاهان برای نمایش یک مسیر از ورودی تا درب اصلی ویلا استفاده نماییم . برای این کار از درختان ، گل های رنگارنگ ، گیاهان همیشه سبز مثل شمشاد و … می توان استفاده کرد . این روش متداول ترین روش ورودی ویلا می باشد . برای اینکه نظر میهمانانمان را به طراحی فضای سبز ویلای خود بکشانیم می توانیم از المان های متفاوتی استفاده نماییم . برای آشنایی با این المان ها طراحی فضای سبز را مطالعه نمایید .

گل رز هلندی گلدانی
مشاهده

استفاده از پله در ورودی باغ

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490