ساخت ویلا مدرن و دردسرهای آن

فهرست مطالب

چه کسی نمی خواهد خانه رویایی داشته باشد؟ زندگی در ویلا هم یک روش زندگی که در آن تقریبا همه آن را دوست دارند وقتی شروع به زندگی در یک ویلا با باغ، استخر در یک منطقه زیبا می کنید که متناسب با خواسته ها و نیازهای خود باشد لذت میبرید شاید واقعاً از زندگی در بالاترین سطح لذت ببرید چه کسی می داند بنابراین چگونه می توان ویلا ساخت چه چیزهایی باید به ساخت ویلا توجه شود کدام پروسه ها را گذرانده اید آیا تا به حال با جزئیات فکر کرده اید؟

ساخت ویلا مدرن

ویلا یک واژه فرانسوی است و به ساختمانی اطلاق می‌شود که از چند طرف به بیرون نما داشته باشد . ویلاها معمولا در اطراف شهرها یا ییلاق‌ها ساخته می‌شوند اما ممکن است در بعضی از نقاط شهری خانه‌ها به شکل ویلایی نیز ساخته شوند . افراد زیادی برای رهایی از مشکلات آپارتمان نشینی و زندگی شلوغ شهری به ساخت و یا زندگی در ویلا خارج از شهر روی ‌آورده‌اند . تقریبا در هر شهر و استانی در ایران مناطق ییلاقی فراوانی وجود دارد.

ساخت ویلا مدرن و دردسرهای آن

کرج نیز از این قاعده به دور نیست . خانه های ویلایی طراحی‌های متفاوتی دارند و ممکن است از سبک مدرن تا سنتی و روستیک نیز متفاوت باشند . اما به طور کلی ویژگی‌های ویلا عبارتند از ارتفاع بلند سقف ، تزیینات داخلی ، فضا سازی با پلان باز ، راه پله‌های دکوراتیو ، تقسیم عرصه های خصوصی ، نیمه خصوصی و عمومی ، ایجاد فضای سبز متنوع در نقاط مختلف ، ایجاد منظره زیبا و منحصر به فرد ویلا است .

راکینگ باغی
مشاهده

محاسبه هزینه ساخت ویلا

اگر برای ساخت ویلا در کرج مثلا ویلا درکردان کرج مطمئن هستید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد هزینه‌های آن هستید ، باید بدانید که در ساخت یک ویلا عوامل متفاوتی دخالت دارند . خرید مصالح اولین رکن اصلی ساخت ویلا است . مصالح معمول برای ویلاسازی در شمال کشور عبارتند از بلوک ، سیمان سیاه ، سیمان سفید ، بتن ، پودر سنگ ، ماسه بادی ، ماسه شکسته و مخلوط آهن آلات مورد استفاده در تیرچه بلوک ، داربست ، سنگ کاربردی در نما ، کف و پله‌ها ، چوب در سقف ، نما و اتاق خواب و درب‌ها ، آجر و انواع آن ، شیشه ، انواع درب و پنجره ، کف پوش‌ها ، سیستم برق ، سیستم و مصالح لوله کشی ، شومینه ، شوفاژ ، گل‌کاری ، مصالح و مواد کاربردی در قسمت محوطه‌سازی ویلا ، شیرآلات و مصالح کاربردی در سرویس‌ها و آشپزخانه ، کابینت ، پوشش و مواد کاربردی در سقف ، و دیگر مصالح مربوط .

قرار داد با پیمانکار برای ساخت ویلا

مرحله دوم استخدام کارگران و استادکارانی است که خود هزینه بسیار بالایی دارد . از این رو بهتر است کارگران از افراد محلی باشند تا هزینه کمتری به شما وارد شود . اگر با یک پیمان کار قرارداد ببندید خودشان وظیفه این بخش را به عهده خواهند گرفت .
علاوه بر این موارد نقشه ویلا ، میزان لوکس بودن و امکانات استفاده شده نیز در قیمت آن و هزینه تمام شده برای شما به صورت مستقیم تاثیر دارد .علاوه بر هزینه‌های موجود که واضح و مشخص هستند هزینه‌های دیگری نیز ممکن است در حین کار به وجود آیند

رزماری گیاهی شگفت انگیز
مشاهده

هزینه های جاری در ساخت ویلا

• علف‌تراشی ، تسطیح ، مخلوط‌ریزی ، دیوارکشی زمین در صورت عدم وجود
• بیمه اجباری ساختمان و کارگران ساختمانی
• هزینه نصب توری آلمنیومی و حفاظ فلزی یا کرکره برقی جهت امنیت ویلا
• حق‌الزحمه بنگاه جهت تنظیم قرارداد فروش
• دفترخانه یا محضر جهت انتقال سند
• دارایی و مالیات
• اداره ثبت اسناد و املاک

تعیین متراژ و طراحی نقشه ویلا

مساحت زمین و طراحی نقشه ویلا، به انتظارات شما از کاربری اقامتگاه بستگی دارد. به عبارت دیگر طراحی فضاهایی مانند استخر، زمین بازی، آلاچیق، پارکینگ و فضای سبز، نیازمند فضای بزرگی هستند. همچنین اگر قصد طراحی ویلای دوبلکس یا تریپلکس باید متراژ محوطه را در نظر بگیرید.

آغاز طراحی ویلا

پس از بازدید مهندس معمار از سایت و برداشت زمین توسط نقشه بردار، پروژه طراحی ویلا آغاز می‌شود. سپس کار ساخت و اجرای ویلا توسط مهندس عمران آغاز می‌شود. فراموش نکنید که بهترین طراح ویلا کسی است که ضمن در نظر گرفتن نکات فنی، سلیقه کارفرما را تا حد امکان اجرا نماید. واقعیت این است که زیبایی به همراه استاندارد بودن از جمله عوامل اصلی طراحی ویلا شیک است.

طراحی باغ ژاپنی
مشاهده

برای طراحی نقشه ویلا به صورت استاندارد و اصولی، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید. رعایت این موارد شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری می‌کند.

  • ایجاد تناسب بین محوطه خارجی و سبک دکوراسیون داخلی
  • هماهنگی و پیوستگی بین رنگ های انتخاب شده برای اجرای المان های مختلف ویلا
  • هماهنگی سبک ویلا با متریال مورد نیاز برای ساخت
  • انجام عملیات متره و برآورد و طراحی نقشه به همراه جزئیات اجرایی
  • در نظر گرفتن فاکتورهای اقلیمی مثل عقب نشینی ها، همسایگی، بادهای غالب، زاویه خورشید و قوانین حاکم بر ساخت و ساز منطقه

ساخت ویلا در کرج

اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490