طراحی محوطه باغ

طراحی محوطه باغ

فهرست مطالب

ایجاد فضای سبز در طراحی محوطه باغ یکی از مهم ترین بخش طراحی محوطه می باشد. از گیاهان و درختان مناسب می توان برای زیباسازی محوطه استفاده کرد

نکات کاربردی در طراحی محوطه باغ حائز اهمیت می باشد. طراحی محوطه باغ و باغچه باعث زیبا تر به نظر رسیدن فضا می شود. از این رو در این مطلب به نکات مهم و کاربردی در طراحی محوطه باغ می پردازیم.

نکات مهم در طراحی محوطه باغ

از نکات مهمی که در طراحی باغ تاثیر مستقیمی دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حاشیه بندی

حاشیه بندی در طراحی محوطه باغ موثر می باشد که باعث رنگ دهی و جذابیت آن و همچنین مانع ورود حیوانات داخل باغچه می شوند. حاشیه بندی با مصالح و تجهیزاتی همچون نور، سنگ، پوست صدف و بلوک های شن و سیمان نیز می شود.

آلاچیق

آلاچیق یکی از مواردی است که در طراحی محوطه باغ تاثیر به سزایی دارد. آلاچیق در محوطه برای گذراندن اوقات با خانواده در فضای سبز و همچنین سرپناهی در زمان بارندگی و تابش مستقیم نور خورشید می باشد و باید محل مناسبی را برای قرار داد آلاچیق در محوطه طراحی کرد.

کفپوش برای بالکن
مشاهده

استخر

در باغ ویلا های بزرگ که از مساحت زمینی زیادی برخوردار می باشند بهترین کار این است که در محوطه باغ استخر طراحی کنیم. این کار باعث زیبایی و ارزش قیمتی بالای ویلا نسبت به سایر ویلا ها می شود.

نورپردازی

نورپردازی در محوطه باغ به زیباتر شدن و ایجاد فضای رمانتیک کمک می کند. همچنین نورپردازی در امنیت فضای باغ مهم می باشد. نورپردازی محوطه برای شب نشینی در محوطه هم مناسب می باشد.

 

مطلب پیشنهادی : احداث باغ میوه

 

آبنما

بسیاری از افراد با شنیدن صدای آب احساس آرامش و آسایش بیشتری می کنند از این رو طراحی آبنما در محوطه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

گودال آتش

این گودال محلی برای دورهمی های خانوادگی می باشد که افراد خانواده در اطراف آن جمع می شوند و در طراحی محوطه و در زیبا تر کردن محوطه باغ می توانند تاثیر داشته باشد.

مسیر های ورودی و دسترسی محوطه

مسیرهای ورودی به مسیری که از در ورودی تا جلوی ساختمان می باشد گفته می شود. با زیبا تر کرد این مسیر با مصالح و المان های مختلف می توان به ارزش و جذابیت آن افزود. در طراحی محوطه به مسیرهای دسترسی هم باید توجه کرد.

نگهداری چمن طبیعی
مشاهده

فضای سبز حیاط

ایجاد فضای سبز در طراحی محوطه باغ یکی از مهم ترین بخش طراحی محوطه می باشد. از گیاهان و درختان مناسب می توان برای زیباسازی محوطه استفاده کرد. برای نوع گیاهان و درختان محوطه باید به پوشش گیاهی منطقه توجه شود و همچنین برای طراحی فضای سبز محوطه می توان از چمن طبیعی و مصنوعی استفاده نمود.

کف سازی محوطه

در کف سازی محوطه باید به مصالحی که برای این کار استفاده می شود توجه نمود. کف سازی برای تقسیم بندی فضا در محوطه نیز کمک می کند.

مزایای طراحی محوطه باغ

 

  • خنک کردن فضای محوطه باغ
  • کاهش آلودگی
  • ایجاد اکسیژن محیط
  • افزایش ارزش مالی ویلا و باغ

مهم ترین نکات در طراحی محوطه باغ

 

انتخاب خاک مناسب

شناخت انواع گوناگون خاک و ویژگی های خاک در شرایط آب و هوایی مختلف و میزان حاصلخیزی خاک، در ایجاد فضایی مناسب برای طراحی محوطه باغ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

شناخت مصالح ساختمانی

برای اجرای طراحی محوطه باغ باید شناخت کافی از مصالح و مواد مورد استفاده را داشت. زیرا با پیشرفت تکنولوژی، ایجاد مصالح متنوع در حال افزایش می باشد. مصالح مورد استفاده در طراحی محوطه باغ مانند کف سازی، ساخت دیوار، آبنما و ساخت استخر دارای انواع مختلف و مناسب شرایط آب و هوایی می باشند که باید در منطقه مورد نظر استفاده شود. هر چه کیفیت این مصالح بیشتر باشد محوطه باغ زیباتری ایجاد می شود.

خلاقیت محوطه سازی باغ
مشاهده
اگر این محتوا مفید بود لطفا به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان 09124682490